1.
Stanowisko Prezesa Agencji może zajmować osoba, która:
2)
korzysta z pełni praw publicznych;
3)
nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo
skarbowe;
4)
posiada co najmniej stopień naukowy doktora, uznany dorobek naukowy w dziedzinie związanej
z zakresem działalności Agencji oraz co najmniej 3-letnią praktykę na stanowisku kierowniczym
albo tytuł zawodowy magistra lub równorzędny, co najmniej 3-letnią praktykę na stanowisku
kierowniczym i co najmniej 6-letni staż pracy w przemyśle wysokich technologii;
5)
posiada wiedzę z zakresu spraw należących do właściwości Prezesa Agencji;
6)
posiada znajomość języka angielskiego w stopniu pozwalającym na swobodne porozumiewanie
się.
3.
Termin, o którym mowa w ust. 2 pkt 6, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania
ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
4.
Nabór na stanowisko Prezesa Agencji przeprowadza zespół, powołany przez Szefa Kancelarii
Prezesa Rady Ministrów z upoważnienia Prezesa Rady Ministrów, liczący co najmniej
3 osoby, których wiedza i doświadczenie dają rękojmię wyłonienia najlepszych kandydatów.
W toku naboru ocenia się doświadczenie zawodowe kandydata, wiedzę niezbędną do wykonywania
zadań na stanowisku, na które jest przeprowadzany nabór, oraz kompetencje kierownicze.
5.
Ocena wiedzy i kompetencji kierowniczych, o których mowa w ust. 4, może być dokonana
na zlecenie zespołu przez osobę niebędącą członkiem zespołu, która posiada odpowiednie
kwalifikacje do dokonania tej oceny.
6.
Członek zespołu oraz osoba, o której mowa w ust. 5, mają obowiązek zachowania w tajemnicy
informacji dotyczących osób ubiegających się o stanowisko, uzyskanych w trakcie naboru.
7.
W toku naboru zespół wyłania nie więcej niż 3 kandydatów, których przedstawia Szefowi
Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
8.
Z przeprowadzonego naboru sporządza się protokół zawierający:
2)
określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór, oraz liczbę kandydatów;
3)
imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 3 najlepszych kandydatów uszeregowanych według
poziomu spełniania przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze;
4)
informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;
5)
uzasadnienie dokonanego wyboru albo powody niewyłonienia kandydata;
9.
Wynik naboru ogłasza się niezwłocznie przez umieszczenie informacji w Biuletynie Informacji
Publicznej i Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Informacja
o wyniku naboru zawiera:
2)
określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór;
3)
imiona, nazwiska wybranych kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów
Kodeksu cywilnego albo informację o niewyłonieniu kandydata.
10.
Umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
ogłoszenia o naborze oraz o wyniku tego naboru jest bezpłatne.