1.
Nadawca wyspecjalizowanego programu telewizyjnego adresowanego do dzieci poniżej 7
roku życia, lub nadawca wyspecjalizowanego programu telewizyjnego, w którym filmy
dokumentalne zajmują co najmniej 80% miesięcznego czasu nadawania programu, lub nadawca
wyspecjalizowanego programu telewizyjnego, w którym audycje rozpowszechniane w technice
obrazu trójwymiarowego zajmą co najmniej 55% miesięcznego czasu nadawania programu,
przeznacza:
1)
co najmniej 15% kwartalnego czasu nadawania programu na audycje wytworzone pierwotnie
w języku polskim, z wyłączeniem serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji
sportowych, przekazów tekstowych i teleturniejów;
2)
co najmniej 25% kwartalnego czasu nadawania programu na audycje europejskie, z wyłączeniem
serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji sportowych, przekazów tekstowych
i teleturniejów.
2.
Nadawca wyspecjalizowanego programu telewizyjnego adresowanego do dzieci i młodzieży
do 15 roku życia przeznacza:
1)
co najmniej 25% kwartalnego czasu nadawania programu na audycje wytworzone pierwotnie
w języku polskim, z wyłączeniem serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji
sportowych, przekazów tekstowych i teleturniejów;
2)
co najmniej 40% kwartalnego czasu nadawania programu na audycje europejskie, z wyłączeniem
serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji sportowych, przekazów tekstowych
i teleturniejów.
3.
Nadawca wyspecjalizowanego programu telewizyjnego, w którym telewizyjne premiery filmów
kinowych zajmują co najmniej 70% miesięcznego czasu nadawania programu, lub wyspecjalizowanego
programu telewizyjnego, w którym filmy kinowe wytworzone co najmniej 20 lat przed
rozpowszechnianiem w programie zajmują co najmniej 60% miesięcznego czasu nadawania
programu, przeznacza:
1)
co najmniej 25% kwartalnego czasu nadawania programu na audycje wytworzone pierwotnie
w języku polskim, z wyłączeniem serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji
sportowych, przekazów tekstowych i teleturniejów;
2)
co najmniej 40% kwartalnego czasu nadawania programu na audycje europejskie, z wyłączeniem
serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji sportowych, przekazów tekstowych
i teleturniejów.
4.
Nadawca wyspecjalizowanego programu telewizyjnego, w którym audycje o charakterze
poradnikowym zajmują co najmniej 80% miesięcznego czasu nadawania programu, przeznacza:
1)
co najmniej 29% kwartalnego czasu nadawania programu na audycje wytworzone pierwotnie
w języku polskim, z wyłączeniem serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji
sportowych, przekazów tekstowych i teleturniejów;
2)
co najmniej 45% kwartalnego czasu nadawania programu na audycje europejskie, z wyłączeniem
serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji sportowych, przekazów tekstowych
i teleturniejów.