Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej Oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższegoz dnia 17 czerwca 2016 r.w sprawie charakterystyki drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji typowej dla kwalifikacji uzyskiwanych po uzyskaniu kwalifikacji pełnej na poziomie 4 - poziom 5 1)Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 1903).

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji   (Dz. U. z 2016 r. poz. 64) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Charakterystykę drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji typową dla kwalifikacji uzyskiwanych po uzyskaniu kwalifikacji pełnej na poziomie 4 - poziom 5 określa załącznik do rozporządzenia.

§ 2.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1)
Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 1903).
2)
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej - szkolnictwo wyższe, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. poz. 1896).

Załącznik   -   Tekst załącznika


Charakterystyka drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji typowa dla kwalifikacji uzyskiwanych po uzyskaniu kwalifikacji pełnej na poziomie 4 - poziom 5 Zapisy - wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne - należy odnosić do uczenia się w określonym zakresie
wykształcenia ogólnego lub wyższego
 
Kategorie opisowe
 
POZIOM 5
Kod
składnika
opisu
ZNA I ROZUMIE:
WIEDZA (W)
Zakres i głębia
P5S_WG
wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi z zakresu podstawowej wiedzy ogólnej tworzącej podstawy teoretyczne oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej - właściwe dla programu kształcenia w zaawansowanym stopniu - wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu dyscyplin naukowych tworzących podstawy teoretyczne oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej - właściwe dla programu kształcenia
Kontekst
P5S_WK
podstawowe ekonomiczne, prawne i inne skutki różnych rodzajów działań związanych z nadaną kwalifikacją
   
Kod
składnika
opisu
POTRAFI:
UMIEJĘTNOŚCI (U)
Wykorzystanie wiedzy
P5S_UW
wykorzystywać posiadaną wiedzę - rozwiązywać umiarkowanie złożone i nietypowe problemy i wykonywać zadania w zmiennych i nie w pełni przewidywalnych warunkach poprzez: 1) właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących; 2) dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)
Komunikowanie się
P5S_UK
komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii - odbierać umiarkowanie złożone wypowiedzi, tworzyć niezbyt złożone wypowiedzi z użyciem specjalistycznej terminologii
przedstawiać i uzasadniać własne stanowisko
posługiwać się językiem obcym na poziomie B1+ ESOKJ z wykorzystaniem podstawowego
słownictwa specjalistycznego
Organizacja pracy
P5S_UO
organizować swoją pracę - indywidualną oraz w zespole
Uczenie się
P5S_UU
analizować i oceniać swoje potrzeby w zakresie uczenia się, samodzielnie korzystać z dostępnych możliwości uczenia się
   
Kod
składnika
opisu
JEST GOTÓW DO:
KOMPETENCJE SPOŁECZNE (K)
Ocena
P5S_KK
uznawania niepełności i niepewności posiadanej wiedzy
Odpowiedzialność
P5S_KO
wypełniania zobowiązań społecznych
uczestniczenia w działaniach na rzecz interesu publicznego działania w sposób przedsiębiorczy
Rola zawodowa
P5S_KR
odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej