1)
staranność, rzetelność i terminowość wykonywania zadań i czynności służbowych, w szczególności
w odniesieniu do sposobu formułowania pism procesowych i opinii prawnych, w tym wykorzystywanie
orzecznictwa i poglądów doktryny prawniczej oraz dbałość o zachowanie warunków formalnych
czynności;
2)
celowość podejmowanych działań przy wykonywaniu zadań i czynności służbowych, w tym
uwzględnianie utrwalonych praktyk;
3)
współpraca z przełożonymi i innymi radcami, w tym komunikatywność i umiejętność utrzymywania
relacji interpersonalnych, włączanie się w działania realizowane razem z innymi osobami
w szczególności poprzez aktywny udział we wspólnym prowadzeniu spraw, dzielenie się
wiedzą i doświadczeniem, dbanie o dobrą atmosferę i otwartość współpracy, dostrzeganie
wkładu pracy innych osób, branie pod uwagę zdania innych osób, udział w rozwiązywaniu
problemów prawnych w sprawach prowadzonych przez Prokuratorię Generalną oraz sposób
wykonywania zastępstwa za innych radców;
4)
współpraca z podmiotami zewnętrznymi, w szczególności podmiotami reprezentującymi
Skarb Państwa i osobami prawnymi, w tym umiejętność nawiązywania i utrzymywania kontaktów,
wymiany informacji i uzgadniania stanowisk, taktowne zachowanie, wyrażające szacunek
i zrozumienie dla drugiej osoby, reagowanie na potrzeby podmiotów zewnętrznych, w
szczególności rozpoznawanie potrzeb i proponowanie rozwiązań;
5)
rozwój zawodowy, w tym podwyższanie kwalifikacji i umiejętności zawodowych, prowadzenie
zajęć dydaktycznych i działalność naukowa, wykorzystywanie wiedzy przy realizacji
zadań na zajmowanym stanowisku;
6)
umiejętność planowania i organizowania zadań oraz czynności służbowych, w tym umiejętność
wyboru zadań priorytetowych i realizacja zadań w kolejności uwzględniającej ich wagę
i pilność, dostosowywanie się do zmieniających się okoliczności, gotowość do wykonywania
zadań i umiejętność ich wykonywania oraz konsekwentność w ich realizacji.