Rozporządzenie Rady Ministrówz dnia 5 stycznia 2017 r.w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacji o nieudzieleniu takiej pomocy

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 35 pkt 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej   (Dz. U. z 2016 r. poz. 1808 i 1948) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa:

1)

zakres sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, zwanej dalej „pomocą”, o której mowa w art. 32a ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, zwanej dalej „ustawą”;

2)

zakres informacji o nieudzieleniu pomocy, o której mowa w art. 32a ust. 1 ustawy;

3)

okresy sprawozdawcze;

4)

terminy składania sprawozdań oraz informacji, o których mowa w art. 32a ust. 1 ustawy;

5)

wzory formularzy sprawozdań oraz informacji, o których mowa w art. 32a ust. 1 ustawy.

§ 2.

1.

W sprawozdaniach o udzielonej pomocy podaje się następujące informacje:

1)

nazwę i adres siedziby podmiotu udzielającego pomocy;

2)

numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy;

3)

podstawę prawną udzielonej pomocy;

4)

oznaczenie programu pomocowego w przypadku pomocy udzielanej w ramach programu pomocowego lub oznaczenie pomocy indywidualnej w przypadku, gdy udzielona została pomoc indywidualna;

5)

dzień udzielenia pomocy;

6)

imię i nazwisko albo nazwę beneficjenta pomocy;

7)

oznaczenie formy prawnej beneficjenta pomocy;

8)

wskazanie kategorii przedsiębiorstwa, przy użyciu którego beneficjent pomocy wykonuje działalność (mikroprzedsiębiorstwo, małe, średnie lub duże przedsiębiorstwo);

9)

numer identyfikacji podatkowej (NIP) beneficjenta pomocy - w przypadku osoby prawnej albo numer ewidencyjny powszechnego elektronicznego systemu ewidencji ludności (PESEL) beneficjenta pomocy - w przypadku osoby fizycznej;

10)

identyfikator jednostki podziału terytorialnego, na której obszarze beneficjent pomocy ma siedzibę lub miejsce zamieszkania;

11)

klasę rodzaju działalności określoną zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD)   (Dz. U. poz. 1885 oraz z 2009 r. poz. 489), w związku z którą beneficjent pomocy otrzymał pomoc;

12)

wartość nominalną pomocy;

13)

wartość pomocy brutto wyrażoną jako ekwiwalent dotacji brutto;

14)

formę pomocy;

15)

przeznaczenie pomocy;

16)

intensywność pomocy - w przypadku udzielenia pomocy innej niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie;

17)

źródło pochodzenia pomocy.

2.

Sprawozdanie o udzielonej pomocy sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

§ 3.

1.

W informacji, o której mowa w § 1 pkt 2, podaje się następujące informacje:

1)

nazwę i adres siedziby podmiotu udzielającego pomocy;

2)

numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy;

3)

rok kalendarzowy, za który sporządza się informację.

2.

Informację, o której mowa w ust. 1, sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

§ 4.

Podmiot udzielający pomocy przekazuje:

1)

sprawozdania, o których mowa w § 2 ust. 1, za każdy miesiąc roku kalendarzowego, w terminie:

a)

20 dni od dnia następującego po ostatnim dniu miesiąca, w którym pomoc została udzielona - w przypadku udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,

b)

30 dni od dnia następującego po ostatnim dniu miesiąca, w którym pomoc została udzielona - w pozostałych przypadkach udzielenia pomocy;

2)

informację, o której mowa w § 3 ust. 1, za dany rok kalendarzowy, w terminie do dnia 7 stycznia roku następującego po roku kalendarzowym, w którym pomoc nie została udzielona.

§ 5.

Podmiot udzielający pomocy, który po upływie terminu przekazania sprawozdania, o którym mowa w § 4, uzyskał informację o udzielonej pomocy, o której mowa w art. 6 ust. 2 ustawy, przekazuje sprawozdanie o udzielonej pomocy bezzwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia uzyskania informacji o udzielonej pomocy.

§ 6.

Do pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, udzielonych w 2016 r., stosuje się przepisy dotychczasowe.

§ 7.

Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 września 2008 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacji o nieudzieleniu pomocy   (Dz. U. poz. 1081 oraz z 2009 r. poz. 644).

§ 8.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Załącznik nr 1   -   Sprawozdanie o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (wzór)

Załącznik nr 2   -   Informacja o nieudzieleniu pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (wzór)