Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracjiz dnia 29 czerwca 2017 r.w sprawie legitymacji wydawanych pracownikom wewnętrznej służby ochrony 1)Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 1897 i 2088 oraz z 2017 r. poz. 1140).

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 9a ust. 4 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia   (Dz. U. z 2016 r. poz. 1432 i 2255 oraz z 2017 r. poz. 60) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa:

1)

wzór legitymacji kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej wewnętrznej służby ochrony;

2)

wzór legitymacji kwalifikowanego pracownika zabezpieczenia technicznego wewnętrznej służby ochrony;

3)

tryb i warunki wydawania, wymiany lub zwrotu legitymacji, o których mowa w pkt 1 i 2;

4)

sposób prowadzenia ewidencji legitymacji, o których mowa w pkt 1 i 2.

§ 2.

Wzory legitymacji, o których mowa w § 1 pkt 1 i 2, są określone w załącznikach nr 1 i 2 do rozporządzenia.

§ 3.

Kierownik jednostki, o którym mowa w art. 9a ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia, zwanej dalej „ustawą”, przed dopuszczeniem pracownika wewnętrznej służby ochrony do wykonywania zadań związanych z ochroną osób i mienia wydaje mu legitymację kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej lub legitymację kwalifikowanego pracownika zabezpieczenia technicznego, jeżeli jest on wpisany odpowiednio na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej lub listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, o których mowa w art. 28 ustawy.

§ 4.

W przypadku utraty przez pracownika wewnętrznej służby ochrony, zwanego dalej „pracownikiem”, legitymacji kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej lub legitymacji kwalifikowanego pracownika zabezpieczenia technicznego kierownik jednostki, o którym mowa w art. 9a ustawy, wydaje pracownikowi nową legitymację.

§ 5.

1.

Legitymacje kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej lub kwalifikowanego pracownika zabezpieczenia technicznego, zwane dalej „legitymacjami”, podlegają wymianie w przypadku zniszczenia lub gdy zmianie uległy:

1)

imię lub nazwisko pracownika;

2)

wizerunek twarzy pracownika;

3)

nazwa, adres lub numer telefonu jednostki, w której wewnętrzna służba ochrony sprawuje ochronę.

2.

Legitymacje zwraca się wydającemu w przypadku:

1)

rozwiązania albo wygaśnięcia umowy o pracę zawartej przez przedsiębiorcę lub jednostkę organizacyjną z pracownikiem;

2)

udzielenia pracownikowi urlopu bezpłatnego trwającego dłużej niż 2 miesiące albo urlopu wychowawczego;

3)

skreślenia pracownika z list, o których mowa w art. 28 ustawy.

§ 6.

1.

Kierownik jednostki, o którym mowa w art. 9a ustawy, prowadzi ewidencję wydanych, wymienionych oraz zwróconych legitymacji.

2.

W ewidencji wydanych, wymienionych oraz zwróconych legitymacji zamieszcza się informacje dotyczące:

1)

numeru legitymacji;

2)

rodzaju wydanej legitymacji;

3)

imienia i nazwiska pracownika;

4)

numeru i daty wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej lub kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, o których mowa w art. 28 ustawy, ze wskazaniem organu, który dokonał wpisu;

5)

daty wystawienia legitymacji;

6)

daty wydania legitymacji;

7)

daty zwrotu legitymacji;

8)

utraty przez pracownika legitymacji ze wskazaniem czasu i okoliczności, w których nastąpiła utrata legitymacji;

9)

daty zniszczenia zwróconej legitymacji.

3.

Zniszczenie zwróconych legitymacji kierownik jednostki dokumentuje w formie oddzielnego protokołu, który dołącza się do ewidencji.

§ 7.

1.

Ewidencja jest prowadzona w postaci papierowej lub elektronicznej.

2.

Jeżeli ewidencja jest prowadzona w postaci elektronicznej, stosuje się rozwiązania techniczne odpowiednie do ilości danych, które zapewniają właściwą rejestrację i przechowywanie dokumentacji, jej używalność i wiarygodność, co najmniej do upływu okresu przechowywania.

3.

Strony ewidencji prowadzonej w postaci papierowej są kolejno numerowane i stanowią uporządkowaną całość.

§ 8.

Ewidencję przechowuje się przez okres 5 lat liczony od dnia zakończenia działalności przedsiębiorcy lub jednostki organizacyjnej.

§ 9.

Legitymacje wydane w okresie od dnia 1 stycznia 2017 r. do dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, według wzorów określonych w załącznikach do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 12 grudnia 2013 r. w sprawie legitymacji wystawianych pracownikom wewnętrznej służby ochrony   (Dz. U. poz. 1592), mogą być stosowane.
1)
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 1897 i 2088 oraz z 2017 r. poz. 1140).
2)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 12 grudnia 2013 r. w sprawie legitymacji wystawianych pracownikom wewnętrznej służby ochrony (Dz. U. poz. 1592), które na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego przedsiębiorców (Dz. U. poz. 2255) traci moc z dniem 30 czerwca 2017 r.

Załącznik nr 1   -   Wzór legitymacji kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej wewnętrznej służby ochrony

Załącznik nr 2   -   Wzór legitymacji kwalifikowanego pracownika zabezpieczenia technicznego wewnętrznej służby ochrony