1.
Podmiot, przedszkole, szkoła, producent rolny, żłobek lub klub dziecięcy lub podmiot
świadczący usługi rehabilitacyjne przedkładają staroście rozliczenie zawierające zestawienie
kwot wydatkowanych od dnia zawarcia umowy o refundację, o której mowa w § 1 ust. 1
pkt 1 lub 2, na poszczególne wydatki ujęte w szczegółowej specyfikacji, o której mowa
w § 2 ust. 2 pkt 6.
2.
Zestawienie nie może zawierać wydatków, na których finansowanie podmiot, przedszkole,
szkoła, producent rolny, żłobek lub klub dziecięcy lub podmiot świadczący usługi rehabilitacyjne
otrzymali wcześniej środki publiczne.
3.
Starosta, na wniosek podmiotu, przedszkola, szkoły, producenta rolnego, żłobka lub
klubu dziecięcego lub podmiotu świadczącego usługi rehabilitacyjne, uznaje za prawidłowo
poniesione również wydatki odbiegające od zawartych w szczegółowej specyfikacji, mieszczące
się w kwocie przyznanej refundacji, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 lub 2, jeżeli
stwierdzi zasadność ich poniesienia, biorąc pod uwagę specyfikę wyposażanego lub doposażanego
stanowiska pracy.
4.
Starosta przed dokonaniem wypłaty refundacji, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 i 2,
i skierowaniem bezrobotnego, opiekuna lub poszukującego pracy absolwenta do podmiotu,
w tym do żłobka lub klubu dziecięcego lub podmiotu świadczącego usługi rehabilitacyjne,
przedszkola, szkoły, producenta rolnego, stwierdza utworzenie stanowiska pracy, jego
wyposażenie lub doposażenie.
5.
W rozliczeniu są wykazywane kwoty wydatków z uwzględnieniem podatku od towarów i usług;
rozliczenie zawiera informację o przysługującym prawie do obniżenia kwoty podatku
należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w wykazywanych wydatkach lub prawo
do zwrotu podatku naliczonego.
6.
Starosta w trakcie trwania umowy o refundację, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 i
2, dokonuje oceny prawidłowości wykonania umowy, w szczególności poprzez weryfikację
spełnienia warunków, o których mowa w § 4 ust. 3 pkt 1-3.