1.
Dysponenci części budżetowych i kierownicy jednostek sporządzają sprawozdania w formie
dokumentu elektronicznego utworzonego przy użyciu aplikacji TrezorBZ udostępnionej
na stronie internetowej Ministerstwa Finansów, opatrzonego kwalifikowanym podpisem
elektronicznym. Dysponenci części budżetowych oraz dysponenci państwowych funduszy
celowych i organy wykonujące funkcje organów założycielskich przekazują sprawozdania
na elektroniczną skrzynkę podawczą Ministerstwa Finansów.
2.
Dysponenci części budżetowych i kierownicy jednostek, którzy nie dysponują podpisem
elektronicznym, o którym mowa w ust. 1, sporządzają sprawozdania w postaci papierowej
i elektronicznej utworzonej przy użyciu aplikacji TrezorBZ udostępnionej na stronie
internetowej Ministerstwa Finansów.
3.
Kierownicy jednostek sporządzający sprawozdania w postaci elektronicznej zachowują
kopie tych sprawozdań na informatycznym nośniku danych.
4.
Jeżeli z powodu awarii aplikacji udostępnionej na stronie internetowej Ministerstwa
Finansów nie jest możliwe wypełnienie oraz przedłożenie sprawozdań, o których mowa
w § 3 ust. 1, a zdarzenie to zostanie stwierdzone w komunikacie umieszczonym na stronie
internetowej Ministerstwa Finansów, formularze te należy wypełnić i przekazać w sposób
określony w tym komunikacie.
5.
W przypadku braku możliwości terminowego przekazania sprawozdań poprzez elektroniczną
skrzynkę podawczą, spowodowanego nieprawidłowym działaniem systemu teleinformatycznego,
sprawozdania przekazuje się najpóźniej pierwszego dnia roboczego następującego po
dniu usunięcia tych nieprawidłowości.