1.
Kierownik kancelarii lub inny upoważniony pracownik niezwłocznie rejestruje przyjęte
materiały w odpowiednim dzienniku lub rejestrze.
2.
W przypadku każdego dokumentu o klauzuli „ściśle tajne” lub „tajne” z chwilą jego
udostępnienia zakłada się kartę zapoznania się z dokumentem, którą dołącza się do
dokumentu. Wzór karty zapoznania się z dokumentem stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia.
3.
W przypadku zbioru dokumentów zakłada się jedną kartę zapoznania się z dokumentem.
Kartę zapoznania się z dokumentem pozostawia się w jednostce organizacyjnej, w której
została założona, i przechowuje się tak długo, jak dziennik ewidencyjny, w którym
dokument został zarejestrowany.
4.
Kierownik kancelarii lub inny upoważniony pracownik przekazuje albo udostępnia zarejestrowane
materiały adresatowi lub upoważnionej przez adresata osobie, za pokwitowaniem.
5.
Po otwarciu przesyłki kierownik kancelarii tajnej lub inny upoważniony pracownik komórki
organizacyjnej, w której rejestrowane są materiały:
1)
sprawdza, czy zawartość przesyłki odpowiada wyszczególnionym na niej numerom ewidencyjnym;
2)
ustala, czy liczba stron lub innych jednostek miary materiałów oraz liczba załączników
jest zgodna z liczbą oznaczoną na poszczególnych materiałach.
6.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w wyniku czynności, o których mowa w ust.
5, kierownik kancelarii tajnej lub inny upoważniony pracownik komórki organizacyjnej,
w której rejestrowane są materiały, sporządza protokół z otwarcia przesyłki, zawierający
opis nieprawidłowości, w dwóch egzemplarzach, z których jeden przekazuje się do nadawcy,
a drugi pozostawia u adresata.
7.
Kierownik kancelarii tajnej lub inny upoważniony pracownik komórki organizacyjnej,
w której rejestrowane są materiały, odnotowuje fakt sporządzenia protokołu, o którym
mowa w ust. 6, w odpowiednim urządzeniu ewidencyjnym w rubryce „Informacje uzupełniające/Uwagi”.