Na podstawie
art. 115 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
(Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Uczeń realizujący indywidualny program nauki kształci się w zakresie jednego, kilku
lub wszystkich obowiązujących zajęć edukacyjnych, przewidzianych w tygodniowym rozkładzie
zajęć dla danej klasy, według programu dostosowanego do jego uzdolnień, zainteresowań
i możliwości edukacyjnych.
§ 3.
Uczeń może realizować indywidualny program lub tok nauki na każdym etapie edukacyjnym
i w każdym typie szkoły.
§ 6.
Dyrektor szkoły, po otrzymaniu wniosku i indywidualnego programu nauki, zasięga opinii
rady pedagogicznej oraz opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.
§ 8.
Dyrektor szkoły, po udzieleniu zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki, wyznacza
uczniowi nauczyciela-opiekuna i ustala zakres jego obowiązków.
§ 9.
Uczeń realizujący indywidualny program lub tok nauki może uczęszczać na wybrane zajęcia
edukacyjne do danej klasy lub do klasy programowo wyższej, w tej lub innej szkole,
na wybrane zajęcia edukacyjne w szkole wyższego stopnia albo realizować program w
całości lub w części we własnym zakresie.
§ 10.
Jeżeli uczeń o wybitnych uzdolnieniach jednokierunkowych nie może sprostać wymaganiom
z zajęć edukacyjnych nieobjętych indywidualnym programem lub tokiem nauki, nauczyciel
prowadzący zajęcia może, na wniosek wychowawcy lub innego nauczyciela uczącego ucznia,
dostosować wymagania edukacyjne z tych zajęć do indywidualnych potrzeb i możliwości
ucznia, z zachowaniem wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej.
§ 12.
Do wniosków o udzielenie zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki złożonych
w szkołach podstawowych i nierozpatrzonych przed dniem wejścia w życie niniejszego
rozporządzenia stosuje się przepisy niniejszego rozporządzenia, z tym że zezwolenia,
o którym mowa w § 7 ust. 1, udziela się na czas określony, nie krótszy niż jeden rok
szkolny.
§ 13.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.