Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznejz dnia 16 sierpnia 2017 r.w sprawie organizacji i trybu pracy wojewódzkich rad kombatanckich

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 74ust. 6 ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego   (Dz. U. z 2016 r. poz. 1255 oraz z 2017 r. poz. 456 i 1386) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W skład wojewódzkiej rady kombatanckiej, zwanej dalej „radą”, wchodzą:

1)

przewodniczący;

2)

wiceprzewodniczący;

3)

członkowie.

§ 2.

1.

Rada wybiera spośród swoich członków przewodniczącego oraz wiceprzewodniczącego zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustanowionego składu rady.

2.

Odwołanie przewodniczącego rady następuje bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustanowionego składu rady.

§ 3.

1.

Przewodniczący rady kieruje pracami rady i reprezentuje ją na zewnątrz.

2.

Przewodniczący rady w szczególności:

1)

zwołuje posiedzenia rady i ustala terminy, miejsce i porządek obrad posiedzeń rady;

2)

przewodniczy posiedzeniom rady;

3)

bierze udział w głosowaniach rady;

4)

przesyła członkom rady projekty uchwał rady;

5)

podpisuje uchwały rady;

6)

podpisuje protokoły z posiedzeń rady.

3.

Wiceprzewodniczący rady wykonuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności oraz w razie odwołania przewodniczącego, do czasu jego powołania.

§ 4.

Członkowie rady mogą z własnej inicjatywy przygotować materiały i projekty dokumentów mających na celu integrację środowisk kombatanckich i koordynację ich działań, które zostaną przedstawione na posiedzeniu rady.

§ 5.

1.

Przewodniczący rady zwołuje posiedzenia rady przynajmniej dwa razy w roku, nie częściej jednak niż raz na kwartał.

2.

Rada może obradować, jeżeli jest obecna co najmniej połowa jej ustalonego składu.

§ 6.

1.

Zawiadomienie o posiedzeniu rady wraz z porządkiem obrad rady oraz projektami uchwał lub innymi materiałami doręcza się członkom rady:

1)

za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe   (Dz. U. z 2017 r. poz. 1481) na wskazany przez członka rady adres albo

2)

w formie dokumentu elektronicznego z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej na wskazany przez członka rady adres elektroniczny
- nie później niż 14 dni przed planowanym terminem posiedzenia rady.

2.

W szczególnie uzasadnionych przypadkach projekty uchwał lub inne materiały mogą być doręczone bezpośrednio przed posiedzeniem rady.

§ 7.

1.

Z posiedzenia rady jest sporządzany protokół.

2.

Protokół z posiedzenia rady powinien zawierać porządek obrad, wykaz członków rady uczestniczących w posiedzeniu rady oraz podjęte ustalenia.

3.

Protokół z posiedzenia rady lub wyciąg z protokołu jest doręczany członkom rady wraz z zawiadomieniem o kolejnym posiedzeniu rady, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach - bezpośrednio przed tym posiedzeniem.

§ 8.

1.

Rada wyraża swoje stanowisko w formie uchwały.

2.

Uchwały są podejmowane większością głosów członków rady w obecności co najmniej połowy ustalonego składu rady, w głosowaniu jawnym. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego rady.

§ 9.

Pierwsze posiedzenie rady zwołuje i otwiera wojewoda.

§ 10.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 31 sierpnia 2017 r.