Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwościz dnia 16 stycznia 2017 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie konta w systemie teleinformatycznym obsługującym zgłoszenie na wolne stanowisko asesorskie

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 106n § 10 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych   (Dz. U. z 2016 r. poz. 2062, 1948, 2103 i 2261 oraz z 2017 r. poz. 38 i 60) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 maja 2016 r. w sprawie konta w systemie teleinformatycznym obsługującym zgłoszenie na wolne stanowisko asesorskie   (Dz. U. poz. 700) wprowadza się następujące zmiany:

1)

w § 2 w pkt 8 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 9 w brzmieniu:
„ 

9)

certyfikat kwalifikowany - kwalifikowany certyfikat podpisu elektronicznego.
 ”
 ;

2)

w § 4 w ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„ 

2)

podaniu nazwy użytkownika i hasła, imienia i nazwiska, numeru PESEL, numeru dokumentu tożsamości, adresu poczty elektronicznej, miejsca urodzenia, zawodu.
 ”
 ;

3)

§ 5 otrzymuje brzmienie:
„ 

§ 5.

1.

Założenie konta za pośrednictwem pracownika sądu następuje:

1)

po zaznaczeniu w systemie teleinformatycznym sposobu potwierdzenia tożsamości - potwierdzenie osobiste oraz po podaniu nazwy użytkownika i hasła, imienia i nazwiska, numeru PESEL, adresu poczty elektronicznej, miejsca urodzenia, zawodu, a następnie potwierdzeniu tożsamości kandydata i aktywacji konta przez pracownika sądu, albo

2)

po potwierdzeniu przez pracownika sądu tożsamości kandydata oraz po podaniu w systemie teleinformatycznym przez pracownika sądu: nazwy użytkownika, imienia i nazwiska, numeru PESEL, adresu poczty elektronicznej, miejsca urodzenia, zawodu, a następnie przekazaniu użytkownikowi przez pracownika sądu jednorazowego identyfikatora do pierwszego uwierzytelnienia w systemie teleinformatycznym.

2.

Przepisy § 4 ust. 3 i 4 stosuje się odpowiednio.
 ”
 ;

4)

w § 8 w ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„ 

3)

opatrzenie karty zgłoszenia podpisem elektronicznym nadanym przez ten system, podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
 ”
 ;

5)

§ 10 otrzymuje brzmienie:
„ 

§ 10.

1.

Wniesienie pisma przez użytkownika dokonuje się kolejno przez:

1)

utworzenie pisma z wykorzystaniem własnego oprogramowania przeznaczonego do edycji tekstów i zapisanie wytworzonego pisma w postaci elektronicznej;

2)

wprowadzenie pisma w postaci elektronicznej, o której mowa w pkt 1, do systemu teleinformatycznego i opatrzenie go podpisem elektronicznym nadanym przez ten system, podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

2.

Niezwłocznie po wniesieniu pisma system teleinformatyczny wytwarza elektroniczne zawiadomienie potwierdzające wniesienie pisma i automatycznie umieszcza je w odpowiednim repozytorium.

3.

Doręczenie pisma za pośrednictwem systemu teleinformatycznego następuje przez umieszczenie tego pisma w systemie teleinformatycznym w sposób umożliwiający użytkownikowi zapoznanie się z jego treścią za pośrednictwem konta.
 ”
 ;

6)

w § 12 po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
„ 

3a.

Do czasu brakowania dokumentów kandydat na dane stanowisko asesorskie posiada dostęp do tych dokumentów za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznym.
 ”
 .

§ 2.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.