Do szczegółowych zadań publicznego przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego,
szkoły podstawowej, w tym specjalnej, specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego, specjalnego
ośrodka wychowawczego dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji
nauki, metod pracy i wychowania, ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego, o którym mowa
w
art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
(Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949), albo poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, które
w danym powiecie pełnią funkcję wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego,
zwanego dalej „ośrodkiem”, należy:
1)
udzielanie rodzicom specjalistycznej informacji dotyczącej problemów rozwojowych dziecka;
2)
wskazywanie właściwych dla dziecka i jego rodziny form kompleksowej, specjalistycznej
pomocy, w szczególności rehabilitacyjnej, terapeutycznej, fizjoterapeutycznej, psychologicznej,
pedagogicznej i logopedycznej;
3)
wskazywanie jednostek udzielających specjalistycznej pomocy dzieciom;
4)
organizowanie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka na warunkach i w formach określonych
w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, w wymiarze do 5 godzin tygodniowo dla danego dziecka, oraz - w zależności od potrzeb
dziecka - dodatkowych usług terapeutów, fizjoterapeutów, psychologów, pedagogów, logopedów
i innych specjalistów;
5)
koordynowanie korzystania z usług specjalistów dostępnych na obszarze powiatu, w tym:
a)
zbieranie i upowszechnianie informacji o usługach i świadczących je specjalistach,
b)
prowadzenie akcji informacyjnych,
c)
monitorowanie działań związanych z udzielaniem pomocy dzieciom i ich rodzinom.