Na podstawie
art. 47b ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej
finansowanych ze środków publicznych
(Dz. U. z 2016 r. poz. 1793, z późn. zm.2)Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016 r.
poz. 1807, 1860, 1948, 2138, 2173 i 2250 oraz z 2017 r. poz. 60, 759, 777, 844, 858,
1089, 1139, 1200, 1292, 1321, 1386 i 1428.) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Rozporządzenie określa podmiot uprawniony do wydania dokumentu potwierdzającego uprawnienia
przysługujące weteranowi poszkodowanemu, któremu status weterana poszkodowanego został
nadany przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, zwanego dalej „weteranem poszkodowanym-funkcjonariuszem”,
do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej, o których mowa w art. 24b, art. 24c, art. 44 ust. 1c, art. 47 ust. 2a oraz art. 57 ust. 2 pkt 13 ustawy
z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków
publicznych, wzór tego dokumentu, tryb jego wydawania, wymiany lub zwrotu, a także dane zawarte
w tym dokumencie.
§ 2.
Wzór dokumentu potwierdzającego uprawnienia przysługujące weteranowi poszkodowanemu-funkcjonariuszowi,
o których mowa w § 1, zwanego dalej „dokumentem potwierdzającym uprawnienia przysługujące
weteranowi poszkodowanemu-funkcjonariuszowi do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej”,
jest określony w załączniku do rozporządzenia.
§ 3.
Dokument potwierdzający uprawnienia przysługujące weteranowi poszkodowanemu-funkcjonariuszowi
do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej jest wydawany przez ministra właściwego
do spraw wewnętrznych, zwanego dalej „ministrem”, w terminie 7 dni od dnia wydania
decyzji ostatecznej o przyznaniu statusu weterana poszkodowanego-funkcjonariusza.
§ 4.
Dokument potwierdzający uprawnienia przysługujące weteranowi poszkodowanemu-funkcjonariuszowi
do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej zawiera następujące dane:
1)
imię i nazwisko weterana poszkodowanego-funkcjonariusza;
2)
numer PESEL weterana poszkodowanego-funkcjonariusza;
3)
informacje o uprawnieniach przysługujących weteranowi poszkodowanemu-funkcjonariuszowi;
4)
oznaczenie organu, który wydał dokument potwierdzający uprawnienia przysługujące weteranowi
poszkodowanemu-funkcjonariuszowi do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej;
§ 8.
W przypadku wymiany albo utraty dotychczasowego dokumentu potwierdzającego uprawnienia
przysługujące weteranowi poszkodowanemu-funkcjonariuszowi do korzystania ze świadczeń
opieki zdrowotnej minister, do czasu wydania nowego dokumentu potwierdzającego uprawnienia
przysługujące weteranowi poszkodowanemu-funkcjonariuszowi do korzystania ze świadczeń
opieki zdrowotnej, wystawia zaświadczenie o uprawnieniach przysługujących weteranowi
poszkodowanemu-funkcjonariuszowi, o których mowa w § 1, zawierające dane, o których
mowa w § 4.
§ 9.
Weteran poszkodowany-funkcjonariusz, który utracił status weterana poszkodowanego-funkcjonariusza,
zwraca dokument potwierdzający uprawnienia przysługujące weteranowi poszkodowanemu-funkcjonariuszowi
do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej ministrowi w terminie 14 dni od dnia,
kiedy decyzja o utracie tego statusu stała się ostateczna.