|
0.2. Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)/numer nadwozia/podwozia/ramy, identyfikacja
pojazdu
|
1. Kontrola wzrokowa. 2. Porównanie zapisów zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 1 niniejszego rozporządzenia ze stanem
faktycznym lub ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin i badań. 3. Porównanie danych technicznych pojazdu z wymaganiami technicznymi określonymi w
rozporządzeniu o warunkach technicznych. Weryfikacja danych technicznych, w tym z
uwzględnieniem katalogu, o którym mowa w § 2 działu II załącznika nr 2 do rozporządzenia. 4. Ustalenie nieznanych lub nowych danych pojazdu (w przypadku, o którym mowa w art. 81 ust. 13 ustawy - opinia rzeczoznawcy samochodowego).
Dotyczy pojazdów, o których mowa w art. 81 ust. 3 ustawy. Uwaga: W przypadku braku danych postępuje się w szczegółowy sposób określony w dziale II
załącznika nr 2 do rozporządzenia.
|
a) Brak numeru (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ramy) lub nie można go odszukać.
|
|
X
|
|
|
b) Numer niekompletny, nieczytelny, wyraźnie sfałszowany lub nie zgadza się z dokumentami
pojazdu.
|
|
X
|
|
|
c) Brak zgodności numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ ramy) ze stanem faktycznym.
|
|
X
|
|
|
d) Brak zgodności numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ ramy) umieszczonych
w pojeździe oraz na tabliczce znamionowej pojazdu z danymi w centralnej ewidencji
pojazdów.
|
X
|
|
|
|
e) Oczywiste omyłki, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi
pojazdu.
|
X
|
|
|
|
f) Brak tabliczki znamionowej albo jest nieczytelna.
|
|
X
|
|
|
g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym.
|
|
X
|
|
|
h) Brak możliwości ustalenia co najmniej jednego wymaganego dla danego rodzaju pojazdu
parametru zawartego w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
|
|
X
|
|
|
i) Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami rozporządzenia o warunkach
technicznych.
|
|
X
|
|
|
j) Brak dokumentu potwierdzającego, że pojazd był zarejestrowany na terytorium jednego
z państw członkowskich Unii Europejskiej (dotyczy pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego
do ruchu lewostronnego z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu).
|
|
X
|
|