|
1
|
Obiekt stanowi odrębny budynek lub wydzieloną część budynku stanowiącą funkcjonalnie
całość, lub zespół budynków wraz z infrastrukturą towarzyszącą
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
I. Zewnętrzne elementy zagospodarowania i urządzenia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
Bezpośrednie wejście do hallu recepcyjnego, chronione przed nadmiernym napływem powietrza
z zewnątrz
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
3
|
Górna osłona nad głównym wejściem, usytuowanie wejścia we wnęce lub zapewnienie drzwi
automatycznie otwieranych lub obrotowych
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
4
|
Górna osłona nad podjazdem do obiektu
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
Oddzielne wejście i wydzielona droga bagażu gości
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6
|
Wydzielona droga dostaw Nie dotyczy hoteli *** w zwartej zabudowie miejskiej
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
7
|
Zagospodarowanie otoczenia obiektu obejmujące utwardzoną nawierzchnię dojazdów i dojść,
należyte utrzymanie zieleni ozdobnej i izolacyjnej, oświetlenie terenu i oddzielenie
części gospodarczej od części dostępnej dla gości
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
8
|
1)
Zapewnienie miejsca postojowego na czas przyjazdu i odjazdu gości
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
2)
Zapewnienie strzeżonego parkingu, strzeżonego garażu, strzeżonego miejsca postojowego
lub usługi odwozu/przywozu samochodu na/z strzeżony parking
|
o
|
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3)
Hotele poza zwartą zabudową miejską: zapewnienie parkingu, garażu lub miejsca postojowego
|
|
|
|
|
o
|
|
o
|
|
o
|
|
|
4)
Zapewnienie strzeżonego parkingu lub strzeżonego garażu dla wszystkich j.m.
|
|
o
|
|
o
|
|
o
|
|
o
|
|
o
|
|
|
II. Instalacje i urządzenia techniczne
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9
|
W części ogólnodostępnej obejmującej hall recepcyjny, sale gastronomiczne i wielofunkcyjne:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
klimatyzacja lub inne urządzenia i systemy zapewniające wymianę powietrza i utrzymanie
temperatury latem poniżej 24°C, a zimą powyżej 20°C oraz wilgotność 45-60%
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
2)
wentylacja mechaniczna zapewniająca wymianę powietrza oraz usuwająca zapachy w całym
obiekcie W salach konferencyjnych hoteli/moteli kategorii ***, o ile są w obiekcie, wymagana
jest klimatyzacja lub inne urządzenia i systemy zapewniające wymianę powietrza i utrzymanie
temperatury latem poniżej 24°C, a zimą powyżej 20°C oraz wilgotność 45-60%
|
|
|
|
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
3)
wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna - nie dotyczy hoteli/moteli, w odniesieniu
do których obowiązujące przepisy w okresie dopuszczania do użytkowania nie wymagały
spełnienia ww. wymagań
|
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
Spełnienie wymagań potwierdza się następującymi dokumentami: ostateczną decyzją o
pozwoleniu na budowę wraz z zaświadczeniem właściwego organu administracji architektoniczno--budowlanej
o dokonanym zgłoszeniu zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,
w stosunku do którego właściwy organ nie wniósł sprzeciwu, lub ostateczną decyzją
o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego, a w przypadku obiektów budowlanych
wzniesionych przed dniem 1 kwietnia 1995 r., które utraciły wymienione dokumenty -
opinią rzeczoznawcy budowlanego stwierdzającą bezpieczeństwo użytkowania obiektu budowlanego
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10
|
W części pobytowej -j.m.:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
klimatyzacja lub inne urządzenia i systemy zapewniające wymianę powietrza i utrzymanie
temperatury latem poniżej 24°C, a zimą powyżej 20°C oraz wilgotność 45-60%
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
Dotyczy hoteli/moteli kategorii ****, co do których wniosek o zaszeregowanie został
złożony po wejściu w życie rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 16 listopada
2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów,
w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz. U. poz. 1553)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2)
wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna - nie dotyczy hoteli/moteli, w odniesieniu
do których obowiązujące przepisy w okresie dopuszczania do użytkowania nie wymagały
spełnienia ww. wymagań
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
Spełnienie wymagań potwierdza się następującymi dokumentami: ostateczną decyzją o
pozwoleniu na budowę wraz z zaświadczeniem właściwego organu administracji architektoniczno--budowlanej
o dokonanym zgłoszeniu zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,
w stosunku do którego właściwy organ nie wniósł sprzeciwu, lub ostateczną decyzją
o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego, a w przypadku obiektów budowlanych
wzniesionych przed dniem 1 kwietnia 1995 r., które utraciły wymienione dokumenty -opinią
rzeczoznawcy budowlanego stwierdzającą bezpieczeństwo użytkowania obiektu budowlanego
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11
|
Wentylacja mechaniczna wyciągowa w w.h.s. Dla kategorii ** i * dopuszcza się wentylację grawitacyjną, przy centralnym zaopatrzeniu
w ciepłą wodę, w w.h.s. z oknem lub przy kubaturze kabin ustępowych przekraczającej
6,5 m
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
12
|
Ogrzewanie w całym obiekcie lub w części nieklimatyzowanej
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
13
|
Instalacja sanitarna: zimna i ciepła woda przez całą dobę
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
14
|
Oświetlenie dostosowane do charakteru pomieszczeń
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
15
|
Telefon i faks dostępny dla gości w recepcji - w przypadku wyposażenia recepcji w
faks
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
16
|
Dostęp do internetu w jednostkach mieszkalnych lub na odrębnych stanowiskach
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
17
|
Instalacja umożliwiająca odbiór programów radiowych i telewizyjnych
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
18
|
Dźwigi osobowe lub schody ruchome w obiektach:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
poniżej kondygnacji 0, o ile są tam usytuowane pomieszczenia usługowe (np. garaże,
zespół odnowy biologicznej)
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2)
powyżej 1 kondygnacji w części przeznaczonej dla gości
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3)
powyżej 2 kondygnacji w części przeznaczonej dla gości
|
|
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
4)
powyżej 3 kondygnacji w części przeznaczonej dla gości
|
|
|
|
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
5)
powyżej 4 kondygnacji w części przeznaczonej dla gości
|
|
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
1919)
|
Oddzielny dźwig towarowo-osobowy lub towarowy, o ile wymagany jest dźwig osobowy Nie dotyczy hoteli/moteli **** posiadających do 50 j.m.
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
20
|
Dwustronne zasilanie energetyczne lub awaryjny agregat prądotwórczy w obiektach powyżej:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
150 j.m.
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2)
200 j.m.
|
|
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
3)
300j.m.
|
|
|
|
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
III. Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21
|
Hall recepcyjny wielofunkcyjny:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
w obiektach do 50 j.m. - o powierzchni minimum (w m)
|
50
|
50
|
30
|
30
|
20
|
20
|
20
|
20
|
10
|
10
|
|
2)
w obiektach powyżej 50 j.m. - o powierzchni dodatkowej (w m) dla każdej j.m. powyżej
50 j.m.
|
0,8
|
0,8
|
0,5
|
0,5
|
0,3
|
0,3
|
0,2
|
0,2
|
0,1
|
0,1
|
|
22
|
Zespół higieniczno-sanitarny przy części ogólnodostępnej Wyposażenie minimum:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
umywalki z blatem lub półką
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
2)
lustro nad każdą umywalką, z górnym lub bocznym oświetleniem
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
3)
dozownik z płynnym mydłem
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
4)
pojemnik na papier i odpady
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
5)
suszarka do rąk lub ręczniki jednorazowego użytku
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
6)
wieszaki ścienne, również w kabinach WC
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
7)
WC (w obiektach kategorii ***-***** oddzielne dla kobiet i mężczyzn)
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
8)
pisuar w WC męskim, gdy są WC oddzielne dla kobiet i mężczyzn
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
IV. Część mieszkalna
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23
|
Powierzchnia mieszkalna pokoju w m (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów,
aneksów barowych, loggii itp.):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
pokój 1-osobowy
|
14
|
14
|
12
|
12
|
10
|
10
|
9
|
9
|
8
|
8
|
|
2)
pokój 2-osobowy
|
18
|
18
|
16
|
16
|
14
|
14
|
12
|
12
|
10
|
10
|
|
3)
pokój 3-osobowy
|
|
|
|
|
16
|
16
|
15
|
15
|
14
|
14
|
|
4)
pokój 4-osobowy
|
|
|
|
|
|
|
18
|
18
|
16
|
16
|
|
5)
pokój większy niż 4-osobowy - powierzchnia pokoju 4-osobowego plus dodatkowo w m2 na każdą następną osobę
|
|
|
|
|
|
|
4,5
|
4,5
|
4
|
4
|
|
W obiektach *-***, które powstały w oparciu o przepisy obowiązujące do dnia wejścia
w życie rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 14 grudnia
1994 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
(Dz. U. z 1999 r. poz. 140, z późn. zm.), dopuszcza się odstępstwo do 10% powierzchni
mieszkalnej pokoju, zrekompensowane powierzchnią pozostałych części j.m. i funkcjonalnością
umeblowania
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24
|
Jednostka apartamentowa obejmująca co najmniej: salon o powierzchni co najmniej 25
m2, sypialnię z łazienką, część wejściową pomocniczą z wydzielonym dodatkowo WC
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
25 (uchylona)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Wyposażenie jednostki mieszkalnej w meble i elementy uzupełniające
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
26
|
Zestaw wyposażenia meblowego - w obiektach ***-*****- jednolity komplet, - w obiektach * i ** dopuszcza się meble wielofunkcyjne, z wyjątkiem łóżek:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
łóżko jednoosobowe o wymiarach co najmniej 90 × 200 cm
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
2)
łóżko dwuosobowe o wymiarach co najmniej 140 × 200 cm
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
3)
nocny stolik lub półka przy każdym miejscu do spania
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
4)
szafa lub wnęka garderobiana, co najmniej trzy wieszaki na osobę
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
5)
biurko lub stół
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
6)
bagażnik
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
7a) krzesło jedno na pokój
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
b) 21) krzesło lub inny mebel do siedzenia (1 miejsce na osobę)
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
8)
fotele wypoczynkowe co najmniej dwa lub kanapa (jeden fotel w pokojach jednoosobowych)
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
9)
stolik
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
10)
lustro
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
11)
22) wieszak ścienny lub stojący na odzież wierzchnią
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
27
|
Oświetlenie i gniazdka elektryczne:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
lampka nocna przy każdym miejscu do spania umożliwiająca czytanie w pozycji leżącej
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
2)
lampa oświetlająca miejsce do pracy (stół lub biurko)
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
3)
oświetlenie ogólne
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
4)
bezpośredni i łatwy dostęp do co najmniej jednego wolnego gniazdka elektrycznego
przy miejscu do pracy (stół lub biurko)
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
5)
dostęp do co najmniej jednego wolnego gniazdka elektrycznego
|
|
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
28
|
Wyposażenie uzupełniające każdej j.m.:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
telefon
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
2)
instalacja umożliwiająca odbiór programów radiowych
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
3)
instalacja umożliwiająca odbiór programów telewizyjnych
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
4)
wykładzina dywanowa w całej j.m., dywan lub dywanik przy wszystkich łóżkach
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
5)
firany, żaluzje lub rolety przepuszczające światło
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
Dopuszcza się elementy dwufunkcyjne
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6)
zasłony, rolety lub żaluzje okienne zaciemniające
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
Dopuszcza się elementy dwufunkcyjne
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7)
materiały informacyjne dotyczące bezpieczeństwa gości (również w języku angielskim)
oraz usług hotelu/motelu
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
8)
hotelowe/motelowe materiały piśmiennicze
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
9)
23) popielniczka w j.m. w przypadku, gdy przedsiębiorca wyznaczy daną j.m. jako j.m.
dla palących
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
10)
zestaw do czyszczenia odzieży, obuwia oraz igielnik,
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
11)
torba na bieliznę gościa zleconą do prania
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
12)
kosz na śmieci co najmniej trudno zapalny w pokojach bez w.h.s.
|
|
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
13)
sejf
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14)
minibar lub lodówka
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
15)
woda butelkowana w ilości odpowiadającej liczbie osób w pokoju
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
16)
szklanki lub inne naczynia do picia w ilości odpowiadającej liczbie osób w pokoju
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
2. Urządzenia i wyposażenie węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
29
|
Wyposażenie podstawowe:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
2)
umywalka z blatem lub półką, z bocznym lub górnym oświetleniem
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
3)
WC
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
30
|
Wyposażenie uzupełniające:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
osłona wanny lub natrysku
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
2)
dywanik przy wannie (kabinie natryskowej)
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
3)
mydelniczka, papiernica, wieszaki ścienne, wieszaki na ręczniki, uchwyty przy wannie
i natrysku
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
4)
lustro z górnym lub bocznym oświetleniem
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
5)
gniazdko elektryczne z osłoną
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
6)
suszarka do włosów
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
7)
waga osobowa
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8)
pojemnik na śmieci co najmniej trudno zapalny
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
9)
telefon
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10)
zestaw minimum dla jednej osoby:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a)
mydełko toaletowe lub dozownik z płynnym mydłem
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
b)
ręcznik
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
c)
ręcznik kąpielowy
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
d)
płaszcz kąpielowy
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
e)
24) szklanka lub kubek jednorazowy konfekcjonowany
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
f)
torba higieniczna
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
3125)
|
Procent j.m. z pełnym węzłem higieniczno-sanitarnym W obiektach nowo budowanych - 100% bez względu na kategorię obiektu
|
100
|
100
|
100
|
100
|
100
|
100
|
50
|
50
|
25
|
10
|
|
32
|
Urządzenia higieniczno-sanitarne ogólne w części pobytowej
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
liczba miejsc noclegowych w pokojach bez w.h.s. na jedno urządzenie:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a)
umywalka z blatem lub półką
|
|
|
|
|
|
|
5
|
5
|
5
|
5
|
|
b)
wanna z baterią i prysznicem lub kabina natryskowa
|
|
|
|
|
|
|
10
|
10
|
15
|
15
|
|
c)
WC z umywalkami (co najmniej jeden osobny dla kobiet i jeden osobny dla mężczyzn)
|
|
|
|
|
|
|
15
|
15
|
20
|
20
|
|
2)
wyposażenie dodatkowe:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a)
lustro
|
|
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
b)
dozownik z płynnym mydłem
|
|
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
c)
suszarka do rąk lub ręczniki jednorazowego użytku
|
|
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
d)
pojemnik co najmniej trudno zapalny na papier i odpady
|
|
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
e)
wieszaki ścienne
|
|
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
32a26)
|
Recepcja czynna całą dobę
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
V. Oferta usług podstawowych i uzupełniających
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
33
|
Zapewnienie sprzedaży gościom gorących napojów przez całą dobę
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
34
|
Zapewnienie gościom sprzedaży gorących napojów przez całą dobę; dopuszcza się zamiennie
sprzedaż z automatów i sprzedaż w recepcji lub dostępność kawy i herbaty w pokojach
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
35
|
Budzenie
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
36
|
Podawanie posiłków do j.m. - room--service czynny przez co najmniej 18 godz. na dobę
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
37
|
Usługa bagażowa przez całą dobę
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
38
|
Przechowywanie bagażu gości, także przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju, a także
przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości -czynne całą dobę
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
39 (uchylona)27)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40
|
Akceptacja kart płatniczych Dla hoteli/moteli * i ** obowiązek akceptacji kart płatniczych powstaje w obiektach
posiadających powyżej 50 j.m.
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
41
|
Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
4228)
|
Sprzedaż lub zapewnienie kosmetyków i środków higieny osobistej (co najmniej szczoteczka
do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
43
|
Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach, możliwość skorzystania z apteczki
i przywołania pomocy medycznej; personel recepcji przeszkolony w pomocy przedlekarskiej
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
44
|
Usługi gastronomiczne: 1) restauracja - dopuszcza się w hotelu/motelu kategorii *** brak restauracji, jeżeli
w odległości do 500 m od obiektu znajduje się restauracja 2) aperitif-bar lub bar kawowy 3) podawanie śniadań
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
45
|
Zespół sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu -konferencyjnych,
klubowych, szkoleniowych itp.
|
o
|
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4629)
|
Zespół odnowy biologicznej: pływalnia, sauna, siłownia, solarium, masaże i inne usługi
rekreacyjne - co najmniej dwa rodzaje usług
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
47
|
Sala klubowa z telewizorem
|
|
|
|
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
Nie dotyczy obiektów, które posiadają sale wielofunkcyjne
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
48 30)
|
Możliwość oglądania telewizji w miejscu ogólnodostępnym Nie dotyczy obiektów posiadających instalację umożliwiającą odbiór programów telewizyjnych
we wszystkich j.m.
|
|
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
49
|
Pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny i odzieży gości
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
50
|
Zmiana pościeli i ręczników:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
codziennie lub na życzenie gości
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|
|
|
|
2)
co trzy dni lub na życzenie gości
|
|
|
|
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
51
|
Sprzątanie j.m. codziennie lub na życzenie gościa
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
VI. Inne
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
52
|
Jednolity ubiór dla poszczególnych służb hotelowych
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
o
|
|
|
|
|