1.
Przedsiębiorca może otrzymać pomoc, jeżeli:
1)
zakres realizacji projektu jest zgodny z § 3 ust. 1;
2)
wydatki kwalifikowalne na realizację projektu są ponoszone w zakresie określonym w
§ 6 ust. 1 i 3;
3)
wielkość pomocy nie przekracza wartości określonej na podstawie § 5 ust. 3;
4)
zobowiąże się, że projekt zachowa trwałość operacji, zgodnie z
art. 71 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17
grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu
Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego
Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego
i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu
Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego
Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006
(Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320, z późn. zm.)3)Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 270 z 15.10.2015,
str. 1, Dz. Urz. UE L 338 z 13.12.2016, str. 34 oraz Dz. Urz. UE L 129 z 19.05.2017,
str. 1.;
5)
zobowiąże się, że przedmiot realizacji projektu objęty pomocą będzie wykorzystywany
wyłącznie na potrzeby transportu intermodalnego;
6)
zobowiąże się, że tabor kolejowy objęty pomocą będzie wykorzystywany wyłącznie do
transportu intermodalnego mającego swój początek lub koniec na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej lub przebiegającego przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
7)
projekty, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, są lub będą realizowane na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej.
2.
Przedsiębiorca świadczący usługi terminalowe może otrzymać pomoc, jeżeli zobowiąże
się do zapewnienia dostępu na przejrzystych, równych i niedyskryminujących warunkach
do usług terminalowych, których dotyczy projekt, wszystkim podmiotom zainteresowanym
korzystaniem z tych usług za opłatą ustaloną w taki sposób, aby efektywność finansowa
projektu wyrażona wskaźnikiem finansowej wewnętrznej stopy zwrotu z kapitału krajowego
(zwanym dalej „wskaźnikiem FFR/k”) nie przekroczyła typowej stopy zwrotu z projektów
w zakresie transportu intermodalnego.
3.
Przedsiębiorca, który zamierza wybudować terminal intermodalny, którego operatorem
będzie inny przedsiębiorca, może otrzymać pomoc pod warunkiem, że zobowiąże się, że
operator będzie ponosił opłatę za korzystanie z tego terminala ustaloną w wysokości
rynkowej i na przejrzystych, równych i niedyskryminujących warunkach.
4.
W przypadku projektów, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 5, przedsiębiorca może otrzymać
pomoc pod warunkiem, że zobowiąże się udostępniać na przejrzystych, równych i niedyskryminujących
warunkach tabor kolejowy, którego dotyczyła pomoc, przedsiębiorcom wykonującym transport
intermodalny za opłatą ustaloną w taki sposób, aby efektywność finansowa projektu
wyrażona wskaźnikiem finansowej wewnętrznej stopy zwrotu z kapitału krajowego (FFR/k)
nie przekroczyła typowej stopy zwrotu z projektów w zakresie transportu intermodalnego.