1.
Odpowiedzi na reklamację udziela się w terminie 30 dni od dnia jej wpływu do przewoźnika.
2.
Przez udzielenie odpowiedzi na reklamację należy rozumieć nadanie jej przesyłką pocztową
albo wysłanie z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
3.
Jeżeli złożona reklamacja nie spełnia warunków, o których mowa w § 5b, przewoźnik
wzywa uprawnionego albo podróżnego nie później niż w okresie 14 dni od dnia jej wpływu,
gdy jest to niezbędne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, aby usunął braki w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania, z pouczeniem,
że nieusunięcie braków w tym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.
Termin, o którym mowa w ust. 1, biegnie od dnia otrzymania przez przewoźnika uzupełnionej
reklamacji.
4.
Odpowiedź na reklamację zawiera:
1)
imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) przewoźnika;
2)
informację o uznaniu albo nieuznaniu reklamacji w całości albo w części;
3)
uzasadnienie merytoryczne ze wskazaniem podstawy prawnej nieuznania reklamacji w całości
albo w części;
4)
w przypadku przyznania odszkodowania - kwotę odszkodowania oraz informację o terminie
i sposobie jego wypłaty;
5)
w przypadku zwrotu należności - określenie wysokości kwoty oraz informację o terminie
i sposobie jej wypłaty;
6)
pouczenie o prawie odwołania do przewoźnika w przypadku nieuwzględnienia reklamacji
w całości albo w części;
7)
pouczenie o prawie odwołania do właściwego miejscowo sądu;
8)
podpis osoby upoważnionej - w przypadku odpowiedzi na reklamację udzielonej w formie
pisemnej albo elektronicznej.
5.
Doręczenia wezwań, o których mowa w ust. 3 oraz § 6a ust. 1, dokonuje się przesyłką
rejestrowaną w rozumieniu Prawa pocztowego, za potwierdzeniem odbioru lub z wykorzystaniem
środków komunikacji elektronicznej.
6.
Terminy, o których mowa w ust. 3 i § 6a ust. 1, uważa się za zachowane, jeżeli przed
ich upływem odpowiedź uprawnionego albo podróżnego na wezwanie została nadana przesyłką
pocztową w rozumieniu Prawa pocztowego albo wysłana z wykorzystaniem środków komunikacji
elektronicznej.