1.
Dane, o których mowa w art. 14 ust. 3 ustawy, zawarte w Kartach Urządzenia oraz w
Kartach Systemu Ochrony Przeciwpożarowej, są gromadzone automatycznie w Centralnym
Rejestrze Operatorów.
2.
W celu gromadzenia danych w Centralnym Rejestrze Operatorów, operator urządzenia,
o którym mowa w art. 14 ust. 1 ustawy, zwany dalej „operatorem urządzenia”, uzyskuje
dostęp do Centralnego Rejestru Operatorów po utworzeniu konta na podstawie wypełnionego
formularza rejestracyjnego, którego wzór określa załącznik do rozporządzenia. Formularz
rejestracyjny jest wypełniany w postaci elektronicznej na stronie internetowej Centralnego
Rejestru Operatorów.
3.
Osoba wypełniająca formularz rejestracyjny w imieniu operatora urządzenia staje się
administratorem konta tego operatora, zwanym dalej „administratorem konta”.
4.
W przypadku gdy umocowanie do reprezentowania operatora urządzenia przez osobę wypełniającą
formularz rejestracyjny nie wynika z informacji zawartych w Krajowym Rejestrze Sądowym
(KRS), Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub z
informacji dostępnych w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej operatora,
do formularza tego dołącza się elektroniczną kopię pełnomocnictwa podpisanego zgodnie
z zasadami reprezentacji lub innego dokumentu stanowiącego podstawę do podejmowania
czynności w imieniu lub na rzecz określonego operatora.
5.
Na podstawie danych zawartych w formularzu rejestracyjnym administratorowi konta zostają
nadane w Centralnym Rejestrze Operatorów identyfikator (login), którym jest adres
poczty elektronicznej administratora konta, i hasło.
6.
Po sprawdzeniu zgodności danych zawartych w formularzu rejestracyjnym z załączonym
dokumentem lub informacjami, o których mowa w ust. 4, na adres poczty elektronicznej
administratora konta jest przesyłana informacja o dalszej procedurze aktywacji konta.
Aktywacja konta następuje po potwierdzeniu otrzymania wiadomości, poprzez otwarcie
linku aktywującego konto.
7.
Po aktywacji konta administrator konta może dodawać lub usuwać dostęp do konta jednej
lub więcej osobom kontaktowym poprzez dodawanie lub usuwanie osób kontaktowych w Centralnym
Rejestrze Operatorów, podając następujące dane osoby kontaktowej: imię i nazwisko,
adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu komórkowego, a w przypadku jego braku
numer telefonu stacjonarnego. Do każdej z Kart Urządzenia oraz Kart Systemu Ochrony
Przeciwpożarowej dostęp może być udzielony najwyżej trzem osobom kontaktowym.
8.
W przypadku dodawania dostępu do konta, na podany adres poczty elektronicznej osoby
kontaktowej, który jest jej identyfikatorem (loginem) w Centralnym Rejestrze Operatorów,
jest przesyłane automatycznie generowane hasło dostępu do konta, które wymaga zmiany
po pierwszym zalogowaniu.
9.
Uprawnionym do zmiany danych, o których mowa w ust. 7, jest administrator konta oraz
osoba kontaktowa w zakresie swoich danych.
10.
Zmiana administratora konta następuje poprzez aktualizację danych administratora podanych
w formularzu rejestracyjnym, z wyjątkiem danych dotyczących adresu operatora urządzenia,
oraz przekazanie dokumentu, o którym mowa w ust. 4, w przypadku określonym w tym przepisie.
Po sprawdzeniu zgodności zaktualizowanych danych administratora konta z przekazanym
dokumentem lub informacjami, o których mowa w ust. 4, na adres poczty elektronicznej
nowego administratora konta jest przesyłana informacja o aktywacji jego dostępu do
konta. Aktywacja konta następuje po potwierdzeniu otrzymania wiadomości, poprzez otwarcie
linku aktywującego konto. Przepis ust. 5 stosuje się.
11.
Zmiana następujących danych operatora urządzenia: nazwy operatora urządzenia oraz
adresu miejsca zamieszkania albo adresu siedziby, albo adresu wykonywania działalności
gospodarczej następuje poprzez ich aktualizację przez administratora konta w Centralnym
Rejestrze Operatorów.
12.
Zamknięcia konta operatora urządzenia dokonuje administrator konta w Centralnym Rejestrze
Operatorów.
13.
Czynności, o których mowa w ust. 7, 11 i 12, są dokonywane po zalogowaniu się do Centralnego
Rejestru Operatorów.
14.
W przypadku utraty hasła do konta na stronie logowania do Centralnego Rejestru Operatorów
należy podać adres poczty elektronicznej, który jest identyfikatorem (loginem) do
konta, do którego utracono dostęp. Na podany adres poczty elektronicznej zostanie
wysłana wiadomość zawierająca link umożliwiający zmianę hasła do konta.