Na podstawie
art. 24 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka
(Dz. U. z 2017 r. poz. 1459 i 2282) zarządza się, co następuje:
§ 2.
Rejestry lokalne i rejestr centralny są prowadzone w postaci elektronicznej.
§ 5.
W przypadku konieczności zwrócenia się przez konsula lub wojewodę do Szefa Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego, a w razie potrzeby także do innych organów administracji
publicznej z wnioskiem o przekazanie informacji zgodnie z art. 19a ust. 1 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka, wystąpienie z wnioskiem o przekazanie informacji polega na udostępnieniu tym organom
danych osoby, której dotyczy zapytanie, w postaci elektronicznej, za pośrednictwem
rejestru centralnego, z wykorzystaniem bezpiecznych łączy, zapewniających poufność
przesyłanych danych.