Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrówz dnia 28 grudnia 2017 r.w sprawie nadania statutu Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 6 ust. 4 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne   (Dz. U. z 2017 r. poz. 2101) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.

§ 2.

Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 stycznia 2005 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii   (Dz. U. poz. 134).

§ 3.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 r.

Załącznik   -   Statut Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii

§ 1.

Główny Urząd Geodezji i Kartografii, zwany dalej „Urzędem”, jest urzędem administracji rządowej, obsługującym Głównego Geodetę Kraju, działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.

§ 2.

1.

Główny Geodeta Kraju kieruje Urzędem przy pomocy zastępców, dyrektora generalnego oraz dyrektorów komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3.

2.

Główny Geodeta Kraju może tworzyć i znosić komisje, rady i zespoły jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel powołania, zakres zadań, tryb pracy oraz zasady obsługi tych organów, nazwę i skład.

§ 3.

W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1)

Departament Geodezji, Kartografii i Systemów Informacji Geograficznej;

2)

Departament Informacji o Nieruchomościach;

3)

Departament Informatyzacji i Rozwoju Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego;

4)

Departament Nadzoru, Kontroli i Organizacji Służby Geodezyjnej i Kartograficznej;

5)

Departament Spraw Obronnych oraz Ochrony Informacji Niejawnych;

6)

Departament Strategii, Współpracy Zagranicznej oraz Informacji Publicznej;

7)

Biuro Dyrektora Generalnego;

8)

Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego.