1.
Podmiot wysyłający i podmiot odbierający komunikują się z Systemem przez niewizualny
interfejs (usługę internetową - web service), pocztę elektroniczną lub Platformę Usług
Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC).
2.
Organ podatkowy komunikuje się z Systemem przez interfejs użytkownika administracji.
3.
W celu uzyskania dostępu do Systemu podmioty, o których mowa w ust. 1, przed rozpoczęciem
korzystania z Systemu, składają do właściwego naczelnika urzędu skarbowego wniosek
o rejestrację danych na potrzeby komunikowania się z Systemem, który zawiera w szczególności
dane dotyczące:
1)
miejsca złożenia wniosku;
2)
numeru akcyzowego składającego wniosek: podmiotu prowadzącego skład podatkowy albo
zarejestrowanego wysyłającego albo zarejestrowanego odbiorcy;
3)
numeru akcyzowego składu podatkowego - w przypadku gdy składającym wniosek jest podmiot
prowadzący skład podatkowy;
4)
rodzaju zabezpieczeń akcyzowych, którymi zostaną objęte zobowiązania podatkowe dotyczące
wyrobów akcyzowych przemieszczanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy;
5)
sposobu komunikowania się z Systemem.
4.
Do wniosku, o którym mowa w ust. 3, załącza się informację o osobach uprawnionych
do komunikowania się z Systemem w sposób, o którym mowa w ust. 1 i 2, i przekazywania
dokumentów. Informacja ta zawiera odcisk palca
certyfikatu oraz imię i nazwisko osoby uprawnionej do elektronicznego potwierdzania
pochodzenia oraz integralności dokumentów.
5.
W przypadku gdy we wniosku, o którym mowa w ust. 3, jako podstawowy sposób komunikowania
się wskazano niewizualny interfejs, właściwy naczelnik urzędu skarbowego, uwzględniając
wniosek, przekazuje wnioskodawcy adres szyfrowanej usługi internetowej (web service)
do przesyłania dokumentów hipertekstowych oraz login i hasło do tej usługi.
6.
Właściwy naczelnik urzędu skarbowego, po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w ust.
3, niezwłocznie wprowadza zawarte w nim dane do Systemu Informacyjnego Skarbowo-Celnego
(SISC).