Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansówz dnia 22 lutego 2017 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie ewidencji i innych dokumentacji dotyczących wyrobów akcyzowych i znaków akcyzy 1)Minister Rozwoju i Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 września 2016 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju i Finansów (Dz. U. poz. 1595).

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 138s ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym   (Dz. U. z 2017 r. poz. 43 i 60) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 21 grudnia 2016 r. w sprawie ewidencji i innych dokumentacji dotyczących wyrobów akcyzowych i znaków akcyzy   (Dz. U. poz. 2257) wprowadza się następujące zmiany:

1)

użyte w § 7, w § 41 w ust. 2 w pkt 2 oraz w § 42 w ust. 2 w pkt 2, w różnym przypadku, wyrazy „naczelnik urzędu celnego” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami „naczelnik urzędu celno-skarbowego”;

2)

w § 8 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„ 

1.

W przypadku prowadzenia dokumentacji w formie papierowej przed rozpoczęciem jej wypełniania karty dokumentacji powinny zostać przeszyte, a strony ponumerowane i opatrzone pieczęcią podmiotu prowadzącego dokumentację. Właściwy naczelnik urzędu celno-skarbowego opatruje przeszycie plombą, przy użyciu plombownicy stosowanej do plombowania dokumentacji prowadzonych przez organ Krajowej Administracji Skarbowej, a na ostatniej stronie dokumentacji wpisuje liczbę jej stron i składa podpis.

2.

Przeszycia kart dokumentacji oraz opatrzenia przeszycia plombą właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego, przy użyciu plombownicy stosowanej do plombowania dokumentacji prowadzonych przez organ Krajowej Administracji Skarbowej, nie stosuje się w przypadku dokumentacji, o których mowa w § 16, § 19 i § 20, które przed rozpoczęciem wypełniania powinny zostać zarejestrowane i opatrzone pieczęcią przez właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego.
 ”
 ;

3)

użyte w § 41 w ust. 1 w pkt 3, 5, 12 i 13 oraz w § 45 w ust. 1 w pkt 1 i 3, w różnym przypadku, wyrazy „naczelnik urzędu celnego” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami „naczelnik urzędu skarbowego”;

4)

w § 44 w ust. 1 w pkt 7 wyrazy „pracownika organu podatkowego” zastępuje się wyrazami „przedstawiciela naczelnika urzędu celno-skarbowego”;

5)

załączniki nr 10-15 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach nr 1-6 do niniejszego rozporządzenia.

§ 2.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 marca 2017 r.
1)
Minister Rozwoju i Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 września 2016 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju i Finansów (Dz. U. poz. 1595).

Załącznik nr 1   -   Ewidencja banderol podatkowych prowadzona przez podmioty obowiązane do oznaczania wyrobów akcyzowych banderolami (wzór)

Załącznik nr 2   -   Ewidencja banderol podatkowych prowadzona przez podmiot prowadzący skład podatkowy, któremu banderole zostały przekazane w celu naniesienia ich na opakowania jednostkowe (wzór)

Załącznik nr 3   -   Protokół w sprawie utraty, zniszczenia, uszkodzenia, zdjęcia, zniszczenia uszkodzonych lub zniszczonych banderol (wzór)

Załącznik nr 4   -   Protokół w sprawie wydania lub zwrotu banderol (wzór)

Załącznik nr 5   -   Protokół ustalenia ilości alkoholu etylowego podczas jego wydania z gorzelni (wzór)

Załącznik nr 6   -   Protokół skażenia alkoholu etylowego środkiem skażającym/substancjami skażającymi1 (wzór)