1.
W przypadku wystąpienia niezależnej od podmiotu przyczyny powodującej brak możliwości
przesłania dokumentu do Systemu, przez okres dwóch godzin, podmiot wysyłający, podmiot
odbierający lub organ podatkowy informuje o braku możliwości obsługi przemieszczenia
organ wyznaczony na podstawie art. 41f ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zwany dalej „właściwym organem”, który po weryfikacji zasadności zgłoszenia, potwierdza
niedostępność Systemu.
2.
O niedostępności Systemu właściwy organ informuje niezwłocznie na stronie internetowej
Ministerstwa Finansów oraz na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych.
3.
W przypadku braku możliwości obsługi przemieszczania wyrobów akcyzowych z zastosowaniem
procedury zawieszenia poboru akcyzy w Systemie w związku z wystąpieniem awarii Systemu
Wymiany Danych Dotyczących Akcyzy SEED lub Zintegrowanego Systemu Obsługi Zabezpieczeń
OSOZ 2, przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.