ma nośność dostosowaną do nacisku koła oraz jest dostosowane do maksymalnej prędkości
pojazdu, a ciśnienie w ogumieniu jest zgodne z zaleceniami producenta dla danej opony
i obciążenia pojazdu, z tym że dla opon oznakowanych jako śniegowe, zgodnie z pkt
3.1.5 załącznika nr II do
dyrektywy Rady 92/23/EWG z dnia 31 marca 1992 r. odnoszącą się do opon pojazdów silnikowych
i ich przyczep oraz ich instalowania
(Dz. Urz. UE L 129 z 14. 05. 1992 r., str. 95, z późn. zm.3)Zmiany wymienionej dyrektywy zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 211 z 4.08.2001, str.
25 oraz w Dz. Urz. UE L 46 z 17.02.2005, str. 42.), dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości pojazdu, pod warunkiem
że są one dostosowane co najmniej do prędkości równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono
nalepkę ostrzegawczą o maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna
oraz czytelna dla kierowcy,