Podręcznik do kształcenia w zawodzie, w tym podręcznik do kształcenia specjalnego,
spełnia warunki określone w § 2 ust. 1 pkt 1, 3, 6 i 7, a ponadto:
1)
zawiera usystematyzowaną prezentację treści nauczania ustalonych w podstawie programowej
kształcenia w zawodach w zakresie: a) zawodu, w formie efektów kształcenia właściwych
dla tego zawodu: efektów kształcenia wspólnych dla wszystkich zawodów, efektów kształcenia
wspólnych dla zawodów w ramach obszaru kształcenia, stanowiących podbudowę do kształcenia
w tym zawodzie, oraz efektów kształcenia właściwych dla kwalifikacji wyodrębnionych
w tym zawodzie, lub b) kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie, w formie efektów kształcenia
właściwych dla tej kwalifikacji, efektów kształcenia wspólnych dla zawodów w ramach
obszaru kształcenia, stanowiących podbudowę do kształcenia w zawodzie, w którym wyodrębniono
tę kwalifikację, oraz efektów kształcenia wspólnych dla wszystkich zawodów, lub c)
jednej z części kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie, w formie efektów kształcenia
właściwych dla tej części kwalifikacji;
2)
zawiera zakres materiału rzeczowego i materiału ilustracyjnego odpowiedni do:
a)
minimalnej liczby godzin kształcenia zawodowego wskazanej w podstawie programowej
kształcenia w zawodach - w przypadku podręcznika do kształcenia w zawodzie w zakresie
zawodu lub kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie,
b)
minimalnej liczby godzin stanowiącej iloraz liczby godzin kształcenia zawodowego przewidzianej
dla danej kwalifikacji w podstawie programowej kształcenia w zawodach i liczby części
efektów kształcenia wyodrębnionych w ramach tej kwalifikacji - w przypadku podręcznika
do kształcenia w zawodzie w zakresie jednej z części kwalifikacji wyodrębnionej w
zawodzie;
3)
umożliwia uczniom osiągnięcie efektów kształcenia opisanych w podstawie programowej
kształcenia w zawodach;
4)
nie zawiera opisu egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz zadań egzaminacyjnych
wykorzystanych w arkuszach egzaminacyjnych.