Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowejz dnia 10 lutego 2017 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie kart i tabliczek tożsamości

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 54a ust. 5 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej   (Dz. U. z 2016 r. poz. 1534 i 2138 oraz z 2017 r. poz. 60) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 kwietnia 2008 r. w sprawie kart i tabliczek tożsamości   (Dz. U. poz. 472 i 676 oraz z 2013 r. poz. 1627) wprowadza się następujące zmiany:

1)

w § 7:

a)

ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„ 

1.

Wzór tabliczki tożsamości jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
 ”
 ,

b)

uchyla się ust. 3;

2)

w § 9:

a)

ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„ 

1.

Szef komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej właściwej w sprawach organizacji i uzupełnień, zwany dalej „szefem komórki”, wydaje poliwęglanowe karty tożsamości i tabliczki tożsamości oraz określa termin ważności poliwęglanowych kart tożsamości.

2.

Dowódca jednostki wojskowej, w której ewidencji jest ujęty żołnierz, składa do szefa komórki wniosek o wydanie poliwęglanowej karty tożsamości i tabliczki tożsamości.
 ”
 ,

b)

po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„ 

2a.

Wzór wniosku o wydanie poliwęglanowej karty tożsamości i tabliczki tożsamości jest określony w załączniku nr 6 do rozporządzenia.
 ”
 ,

c)

w ust. 3-6 i w ust. 10 wyrazy „wniosek o wydanie poliwęglanowej karty tożsamości” zastępuje się wyrazami „wniosek o wydanie poliwęglanowej karty tożsamości i tabliczki tożsamości”;

3)

w § 12 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„ 

1.

Poliwęglanowe karty tożsamości i tabliczki tożsamości wydaje się podmiotom składającym wniosek o ich wydanie.

2.

Poliwęglanowe karty tożsamości i tabliczki tożsamości doręczają osobom uprawnionym, za potwierdzeniem odbioru, podmioty składające wniosek o ich wydanie.
 ”
 ;

4)

załącznik nr 4 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie, które jest określone w załączniku nr 1 do niniejszego rozporządzenia;

5)

załącznik nr 6 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie, które jest określone w załączniku nr 2 do niniejszego rozporządzenia.

§ 2.

1.

Tabliczki tożsamości wydane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia mogą być stosowane do czasu wydania tabliczek tożsamości według wzoru określonego w załączniku nr 4 do rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2027 r.

2.

W przypadku wyjazdu osób uprawnionych w celach służbowych za granicę wydaje się tabliczkę tożsamości, według wzoru określonego w załączniku nr 4 do rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem.

§ 3.

Wzór tabliczki tożsamości określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, stosuje się w czasie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2027 r.

§ 4.

W przypadku zniszczenia lub utraty tabliczki tożsamości wydanej przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia wydaje się tabliczkę tożsamości według wzoru określonego w załączniku nr 4 do rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem.

§ 5.

W sprawach dotyczących wydania tabliczek tożsamości, wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, stosuje się przepisy rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu dotychczasowym.

§ 6.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia.

Załącznik nr 1   -   Wzór tabliczki tożsamości

Załącznik nr 2   -   Wniosek o wydanie karty tożsamości/tabliczki tożsamości (wzór)