Na podstawie
art. 131 ust. 6 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej
(Dz. U. poz. 1947 i 2255 oraz z 2017 r. poz. 88, 244 i 379) zarządza się, co następuje:
§ 2.
Funkcjonariuszowi Służby Celno-Skarbowej wykonującemu czynności operacyjno-rozpoznawcze,
zwanemu dalej „funkcjonariuszem”, oraz osobie udzielającej pomocy przy wykonywaniu
czynności operacyjno-rozpoznawczych, zwanej dalej „osobą udzielającą pomocy”, mogą
być wydawane wszelkiego rodzaju dokumenty, w tym:
2)
potwierdzające uprawnienia lub kwalifikacje;
3)
dotyczące miejsca zatrudnienia;
4)
dotyczące nabycia lub posiadania nieruchomości.
§ 3.
Do użytku służbowego mogą być wydane krajowe i zagraniczne dokumenty, a także przedmioty
służące do ich zabezpieczenia lub zapewnienia kamuflażu.
§ 4.
Dokumenty wydaje Szef Krajowej Administracji Skarbowej.
§ 7.
Dokumentami można posługiwać się wyłącznie w okolicznościach określonych we wniosku
o ich wydanie, z zastrzeżeniem, że podejmowanie przez funkcjonariusza lub osobę udzielającą
pomocy czynności, do których wykonywania upoważnia dokument, jest zabronione.
§ 8.
Dokumenty wydaje się na czas niezbędny do wykonania zadania służbowego.
§ 10.
Funkcjonariusze, o których mowa w § 9 ust. 1, prowadzą ewidencję wykorzystywania przechowywanych
dokumentów obejmującą następujące informacje:
1)
dane osobowe funkcjonariusza pobierającego dokument;
2)
datę pobrania i zwrotu dokumentu;
3)
oznaczenie sprawy, w związku z którą pobrano dokument;
4)
pokwitowanie pobrania i zwrotu dokumentu;
§ 12.
W przypadku utraty lub całkowitego zniszczenia dokumentu wnioskodawca niezwłocznie
powiadamia o tym fakcie, wraz z opisem okoliczności zdarzenia, Szefa Krajowej Administracji
Skarbowej.