|
1
|
Niedopełnienie obowiązku odpowiedniego ogłoszenia w
|
100%
|
1. Przetarg nieograniczony - naruszenie art. 40 ust. 3 Pzp. 2. Przetarg ograniczony - naruszenie art. 40 ust. 3 w związku z art. 48 ust. 1 Pzp. 3. Negocjacje z ogłoszeniem - naruszenie art. 40 ust. 3 w
|
1. Niedopełnienie obowiązku upublicznienia zapytania ofertowego zgodnie z warunkami
wynikającymi z umowy o dofinansowanie projektu albo
|
|
|
zamówieniach o wartościach równych lub wyższych niż określone w przepisach wydanych
na podstawie: - art. 11 ust. 8 Pzp - art. 138g ust. 1 Pzp w przypadku zamówień na usługi społeczne - art. 18 ust. 2 Uok w przypadku umów koncesji
|
|
związku z art. 56 ust. 1 Pzp. 4. Dialog konkurencyjny - naruszenie art. 40 ust. 3 w związku z art. 60c ust. 1 Pzp. 5. Partnerstwo innowacyjne - naruszenie art. 40 ust. 3 w związku z art.73c ust. 1
Pzp. 6. Konkurs - naruszenie art. 115 ust. 4 Pzp. 7. Zamówienia na usługi społeczne - naruszenie art. 138j lub art. 138j Pzp. 8. Koncesje - naruszenie art. 18 ust. 1 pkt 1 lub art. 51 ust. 2 pkt 2 Uok. - polegające na niedopełnieniu obowiązku przekazania ogłoszenia o zamówieniu lub wstępnego
ogłoszenia informacyjnego UPUE, przy jednoczesnym niezamieszczeniu ogłoszenia o zamówieniu
lub wstępnego ogłoszenia informacyjnego w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP) i
niezapewnieniu odpowiedniego poziomu upublicznienia, które umożliwiałoby oferentom
z innych państw członkowskich Unii Europejskiej zapoznanie się z ogłoszeniem, w szczególności:
|
decyzji o dofinansowanie projektu. 2. Podział zamówienia lub zaniżenie jego wartości skutkujące niezastosowaniem wymogów
związanych z publikacją zapytania ofertowego.
|
|
|
|
|
- na stronie internetowej zamawiającego, - na ogólnodostępnym portalu przeznaczonym do publikacji ogłoszeń o zamówieniach, - w prasie o zasięgu ogólnopolskim. 9. Pkt 1-8 stosuje się odpowiednio do wymienionych w tych punktach przypadków naruszeń
przywołanych przepisów w powiązaniu z naruszeniem art. 32 ust. 2- 4 i 6-8 Pzp, tj.
zaniżenia wartości zamówienia lub wyborze sposobu obliczenia wartości zamówienia,
które powodują, że wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach
wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp. 10. Pkt 1-8 stosuje się odpowiednio do wymienionych w tych punktach przypadków naruszeń
przywołanych przepisów w powiązaniu z naruszeniem art. 5b Pzp, tj. polegających na
bezprawnym łączeniu zamówień, które odrębnie udzielane wymagają zastosowania różnych
przepisów Pzp lub dzieleniu na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania
ich wartości. 11. Pkt 1-8 stosuje się odpowiednio do wymienionych w
|
|
|
|
|
|
tych punktach przypadków naruszeń przywołanych przepisów w powiązaniu z naruszeniem
art. 8-10 Uok, tj. dzielenia przedmiotu koncesji na odrębne części w celu uniknięcia
stosowania przepisów Uok.
|
|
|
2
|
Niedopełnienie obowiązku odpowiedniego ogłoszenia w zamówieniach o wartościach równych
lub wyższych niż określone w przepisach wydanych na podstawie: - art. 11 ust. 8 Pzp - art. 138g ust. 1 Pzp w przypadku zamówień na usługi społeczne - art. 18 ust. 2 Uok w przypadku umów
|
25%
|
1. Przetarg nieograniczony - naruszenie art. 40 ust. 3 Pzp. 2. Przetarg ograniczony - naruszenie art. 40 ust. 3 w związku z art. 48 ust. 1 Pzp. 3. Negocjacje z ogłoszeniem - naruszenie art. 40 ust. 3 w związku z art. 56 ust. 1
Pzp. 4. Dialog konkurencyjny - naruszenie art. 40 ust. 3 w związku z art. 60c ust. 1 Pzp. 5. Partnerstwo innowacyjne - naruszenie art. 40 ust. 3 w związku z art. 73c ust. 1
Pzp. 6. Konkurs - naruszenie art. 115 ust. 4 Pzp. 7. Zamówienia na usługi społeczne - naruszenie art. 138i lub art. 138j Pzp. 8. Koncesje - naruszenie art. 18 ust. 1 pkt 1 lub art. 51 ust. 2 pkt 2 Uok. - polegające na niedopełnieniu obowiązku przekazania ogłoszenia o zamówieniu lub wstępnego
ogłoszenia
|
Niedopełnienie obowiązku upublicznienia zapytania ofertowego zgodnie z warunkami wynikającymi
z umowy o dofinansowanie projektu albo decyzji o dofinansowaniu projektu, przy jednoczesnym
zapewnieniu odpowiedniego poziomu upublicznienia, tj. w sposób gwarantujący, że podmiot
mający siedzibę w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej miał dostęp do informacji
dotyczących tego zamówienia.
|
|
|
koncesji
|
|
informacyjnego UPUE, przy jednoczesnym zamieszczeniu ogłoszenia o zamówieniu lub wstępnego
ogłoszenia informacyjnego w BZP lub zapewnieniu odpowiedniego poziomu upublicznienia,
które umożliwiałoby oferentom z innych państw członkowskich Unii Europejskiej zapoznanie
się z ogłoszeniem, w szczególności: -na stronie internetowej zamawiającego, - na ogólnodostępnym portalu przeznaczonym do publikacji ogłoszeń o zamówieniach, - w prasie o zasięgu ogólnopolskim.
|
|
|
3
|
Niedopełnienie obowiązku odpowiedniego ogłoszenia w zamówieniach o wartościach niższych
niż określone w przepisach wydanych na podstawie:
|
100% - wysokość stawki może zostać obniżona do wysokości 25%
|
1. Przetarg nieograniczony - naruszenie art. 40 ust. 2 Pzp. 2. Przetarg ograniczony - naruszenie art. 40 ust. 2 w związku z art. 48 ust. 1 Pzp. 3. Negocjacje z ogłoszeniem - naruszenie art. 40 ust. 2 w związku z art. 56 ust. 1
Pzp. 4. Dialog konkurencyjny - naruszenie art. 40 ust. 2 w związku art. 60c ust. 1 Pzp. 5. Partnerstwo innowacyjne - naruszenie art. 40 ust. 2 w związku z art. 73c ust. 1
Pzp.
|
1. Niedopełnienie obowiązku upublicznienia zapytania ofertowego zgodnie z warunkami
wynikającymi z umowy o dofinansowanie projektu albo decyzji o dofinansowaniu projektu. 2. Podział zamówienia lub zaniżenie jego wartości skutkujące niezastosowaniem wymogów
związanych z publikacją zapytania ofertowego.
|
|
|
- art. 11 ust. 8 Pzp - art. 138g ust. 1 Pzp w przypadku zamówień na usługi społeczne - art. 18 ust. 2 Uok w przypadku umów koncesji
|
|
6. Licytacja elektroniczna-naruszenie art. 75 ust. 1 Pzp. 7. Konkurs - naruszenie art. 115 ust. 3 Pzp. 8. Zamówienia na usługi społeczne - naruszenie art. 138o ust. 3 Pzp. 9. Koncesje - naruszenie art. 18 ust. 1 pkt 2 Uok. - polegające na niedopełnieniu obowiązku zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu lub
wstępnego ogłoszenia informacyjnego w BZP, a w przypadku zamówień na usługi społeczne
- w Biuletynie Informacji Publicznej, przy jednoczesnym niezapewnieniu odpowiedniego
poziomu upublicznienia, które umożliwiałoby oferentom z innych państw członkowskich
Unii Europejskiej zapoznanie się z ogłoszeniem, w szczególności: - na stronie internetowej zamawiającego, - na ogólnodostępnym portalu przeznaczonym do publikacji ogłoszeń o zamówieniach, - w prasie o zasięgu ogólnopolskim.
|
|
|
4
|
Niedopełnienie obowiązku odpowiedniego
|
25%
|
1. Przetarg nieograniczony - naruszenie art. 40 ust. 2 Pzp. 2. Przetarg ograniczony - naruszenie art. 40 ust. 2 w związku z art. 48 ust. 1 Pzp.
|
Niedopełnienie obowiązku upublicznienia zapytania ofertowego zgodnie z warunkami wynikającymi
z umowy o
|
|
|
ogłoszenia w zamówieniach o wartościach niższych niż określone w przepisach wydanych
na podstawie: - art. 11 ust. 8 Pzp - art. 138g ust. 1 Pzp w przypadku zamówień na usługi społeczne - art. 18 ust. 2 Uok w przypadku umów koncesji
|
|
3. Negocjacje z ogłoszeniem - naruszenie art. 40 ust. 2 w związku z art. 56 ust. 1
Pzp. 4. Dialog konkurencyjny - naruszenie art. 40 ust. 2 w związku art. 60c ust. 1 Pzp. 5. Partnerstwo innowacyjne - naruszenie art. 40 ust. 2 w związku z art. 73c ust. 1
Pzp. 6. Licytacja elektroniczna-naruszenie art. 75 ust. 1 Pzp. 7. Konkurs - naruszenie art. 115 ust. 3 Pzp. 8. Zamówienia na usługi społeczne - naruszenie art. 138o ust. 3 Pzp. 9. Koncesje - naruszenie art. 18 ust. 1 pkt 2 Uok. - polegające na niedopełnieniu obowiązku zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu lub
wstępnego ogłoszenia informacyjnego w BZP, a w przypadku zamówień na usługi społeczne
- w Biuletynie Informacji Publicznej, przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniego
poziomu upublicznienia, które umożliwiałoby oferentom z innych państw członkowskich
Unii Europejskiej zapoznanie się z ogłoszeniem, w szczególności: -na stronie internetowej zamawiającego,
|
dofinansowanie projektu albo decyzji o dofinansowanie projektu, przy jednoczesnym
zapewnieniu odpowiedniego poziomu upublicznienia, tj. w sposób gwarantujący, że podmiot
mający siedzibę w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej miał dostęp do informacji
dotyczących tego zamówienia.
|
|
|
|
|
- na ogólnodostępnym portalu przeznaczonym do publikacji ogłoszeń o zamówieniach, - w prasie o zasięgu ogólnopolskim.
|
|
|
5
|
Bezprawne udzielenie zamówienia w trybie negocjacji z ogłoszeniem lub dialogu konkurencyjnego
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do wysokości 10% albo 5%
|
Naruszenie art. 55 ust. 1 lub art. 60b ust. 1 Pzp polegające na udzieleniu zamówienia
w trybie negocjacji z ogłoszeniem albo dialogu konkurencyjnego bez zachowania ustawowych
przesłanek zastosowania tego trybu.
|
|
|
6
|
Bezprawne udzielenie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa
|
100% - wysokość stawki może zostać obniżona do wysokości 25%, 10% albo 5%
|
Naruszenie art. 131h ust. 3, 5 lub 6 Pzp polegające na udzieleniu zamówienia odpowiednio
w trybie dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej
ręki bez zachowania ustawowych przesłanek zastosowania tych trybów.
|
|
|
7
|
Bezprawne udzielenie zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej
ręki, zapytania o cenę, partnerstwa
|
100%
|
Naruszenie art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1 pkt 1-4, 8-15, lub art. 70, lub art.
73a ust. 1, lub art. 74 ust. 2, lub art. 134 ust. 5 i 6 Pzp polegające na udzieleniu
zamówienia odpowiednio w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki,
zapytania o cenę, partnerstwa innowacyjnego lub licytacji elektronicznej bez zachowania
ustawowych
|
|
|
|
innowacyjnego lub licytacji elektronicznej
|
|
przesłanek zastosowania tych trybów.
|
|
|
8
|
Bezprawne zawarcie umowy koncesji
|
100%
|
Naruszenie art. 20 ust. 1 Uok polegające na zawarciu umowy koncesji bez uprzedniego
opublikowania ogłoszenia o koncesji albo zamieszczenia ogłoszenia o koncesji lub wstępnego
ogłoszenia informacyjnego, gdy nie zachodzą przesłanki określone w tym przepisie.
|
|
|
9
|
Bezprawne udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót
budowlanych albo bezprawne udzielenie zamówienia na dodatkowe dostawy
|
100%
|
Naruszenie art. 67 ust. 1 pkt 6-7 lub ust. 1a-1b lub art. 134 ust. 6 pkt 1 w związku
z art. 67 ust. 1 pkt 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 Pzp polegające na udzieleniu zamówienia
polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych albo udzieleniu
zamówienia na dodatkowe dostawy bez zachowania ustawowych przesłanek.
|
Udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych
usług lub robót budowlanych albo udzieleniu zamówienia na dodatkowe dostawy z naruszeniem
warunków wynikających z umowy o dofinansowanie projektu albo decyzji o dofinansowaniu
projektu.
|
|
10
|
Konflikt interesów
|
100%
|
Naruszenie art. 17 ust. 1 lub art. 17 ust. 2-2a Pzp, lub art. 30 ust. 1-3 Uok polegające
na zaniechaniu obowiązku wyłączenia z postępowania o udzielenie zamówienia osób, wobec
których istnieją uzasadnione wątpliwości co
|
1. Udzielenie zamówienia podmiotowi powiązanemu osobowo lub kapitałowo z udzielającym
zamówienie. 2. Udzielenie zamówienia podmiotowi
|
|
|
|
|
do ich bezstronności i obiektywizmu, lub polegające na złożeniu fałszywego oświadczenia
o braku istnienia podstaw do wyłączenia tych osób.
|
powiązanemu osobowo lub kapitałowo z udzielającym zamówienie bez zgody właściwej instytucji. 3. Udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia osób powiązanych kapitałowo lub osobowo
z wyłonionym wykonawcą.
|
|
11
|
Brak pełnej informacji o warunkach udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
lub zawarcia umowy koncesji, kryteriach kwalifikacji, kryteriach selekcji, fakultatywnych
podstawach wykluczenia z postępowania lub kryteriach oceny ofert
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do wysokości 10% albo 5%
|
1. Przetarg nieograniczony - naruszenie art. 41 pkt 7, 7a i 9 Pzp polegające na nieumieszczeniu
w ogłoszeniu o zamówieniu przekazanym UPUE lub w ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym
w BZP informacji o warunkach udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz podstawach
wykluczenia, wykazu oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków
udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, kryteriach oceny ofert i ich
znaczenia lub art. 36 ust. 1 pkt 5, 5a, 6 i 13 Pzp polegające na niezamieszczeniu
w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) informacji o warunkach udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz
|
Brak pełnej informacji o warunkach udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
lub kryteriach oceny ofert, który uniemożliwia potencjalnym wykonawcom złożenie oferty
zgodnej z wymaganiami zamawiającego lub wpływa na możliwość wzięcia przez wykonawcę
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
|
|
|
|
|
fakultatywnych podstawach wykluczenia, wykazu oświadczeń lub dokumentów potwierdzających
spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, opisu kryteriów,
którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych
kryteriów i sposobu oceny ofert. 2. Przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem,
dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne i licytacja elektroniczna - naruszenie
art. 48 ust. 2 pkt 6, 7 i 10 w związku z art. 56 ust. 1 i art. 60c ust. 1, art. 73c
ust. 1 lub art. 75 ust. 2 pkt 9 Pzp polegające na niezamieszczeniu w ogłoszeniu o
zamówieniu przekazanym UPUE lub w ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym w BZP informacji
o warunkach udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, kryteriów oceny ofert
i ich znaczenia, kryteriów selekcji oraz podstawach wykluczenia wraz z wykazem oświadczeń
lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów
selekcji oraz brak podstaw wykluczenia, lub art. 36 ust. 1 pkt 13 albo art.
|
|
|
|
|
|
73b ust. 2 pkt 3 Pzp polegające na niezamieszczeniu w SIWZ opisu kryteriów, którymi
zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag kryteriów
i sposobu oceny ofert, zasad wyboru partnera lub partnerów, w tym kryteriów oceny
ofert. 3. Koncesje - naruszenie art. 21 ust. 1 pkt 2-5 Uok polegające na niezamieszczeniu
w ogłoszeniu o koncesji przesłanek wykluczenia wykonawców, kryteriów kwalifikacji,
opisu kryteriów oceny ofert lub minimalnych wymagań, o ile zostały określone.
|
|
|
12
|
Określenie dyskryminacyjnych warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
zawarcia umowy koncesji, kryteriów kwalifikacji, kryteriów selekcji lub kryteriów
oceny ofert
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do wysokości 10% albo 5%
|
1. Naruszenie art. 22 ust. la Pzp polegające na określeniu warunków udziału w postępowaniu
oraz wymaganych od wykonawców środków dowodowych w sposób nieproporcjonalny do przedmiotu
zamówienia lub uniemożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania
zamówienia. 2. Naruszenie art. 7 ust. 1 w związku z art. 91 ust. 2 Pzp polegające na określeniu
kryteriów oceny ofert w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję oraz nie
zapewnia równego traktowania wykonawców.
|
1. Ustalenie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub dokonanie
opisu sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
w sposób nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia lub który mógłby utrudniać uczciwą
konkurencję i równe traktowanie wykonawców. 2. Ustalenie kryteriów oceny ofert w
|
|
|
|
|
3. Naruszenie art. 91 ust. 2c Pzp polegające na określeniu kryteriów oceny ofert w
sposób niezwiązany z przedmiotem zamówienia. 4. Naruszenie art. 91 ust. 3 Pzp polegające na określeniu kryteriów oceny ofert odnoszących
się do właściwości wykonawcy. 5. Naruszenie art. 29 ust. 5 Uok polegające na ograniczeniu liczby wykonawców, których
zamawiający zamierza zaprosić do udziału w postępowaniu o zawarcie koncesji, na podstawie
nieobiektywnych i dyskryminacyjnych kryteriów. 6. Naruszenie art. 33 ust. 2 Uok polegające na określeniu kryteriów kwalifikacji w
sposób niezwiązany z przedmiotem umowy koncesji, nieproporcjonalny do przedmiotu umowy
koncesji, niezapewniający rzeczywistej konkurencji. 7. Naruszenie art. 37 ust. 1 Uok polegające na wskazaniu kryteriów oceny ofert, które
nie są związane z przedmiotem umowy koncesji.
|
sposób zawężający konkurencję. 3. Nieuprawnione określenie kryteriów oceny ofert odnoszących
się do właściwości wykonawcy.
|
|
13
|
Niezastosowanie lub niewłaściwe stosowanie kryteriów oceny ofert
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do wysokości 10% albo 5%
|
1. Naruszenie art. 91 ust. 1 w związku z art. 2 pkt 5 Pzp polegające na zastosowaniu
kryteriów oceny ofert w sposób, który nie zapewnia wyboru najkorzystniejszej oferty,
lub wyborze oferty na podstawie innych kryteriów oceny ofert niż określone w SIWZ. 2. Naruszenie art. 91 ust. 2a Pzp polegające na niewłaściwym zastosowaniu kryterium
ceny jako jedynego kryterium oceny ofert. 3. Naruszenie art. 91 ust. 2c Pzp polegające na zastosowaniu kryteriów oceny ofert,
które nie są związane z przedmiotem zamówienia. 4. Naruszenie art. 91 ust. 3 Pzp polegające na zastosowaniu kryteriów oceny ofert
odnoszących się do właściwości wykonawcy. 5. Naruszenie art. 29 ust. 2 Uok polegające na zmianie kryteriów oceny ofert w trakcie
negocjacji.
|
Wybór oferty w sposób niezgodny z ustalonymi w zapytaniu ofertowym kryteriami oceny
ofert.
|
|
14
|
Ustalenie terminów składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do
|
- 25% w przypadku gdy ustalony termin został skrócony więcej niż o 50% terminu
|
1. Przetarg nieograniczony - naruszenie art. 43 ust. l-2b Pzp polegające na ustaleniu
terminów składania ofert krótszych niż terminy ustawowe. 2. Przetarg ograniczony - naruszenie art. 49 ust. 1- 3, art.
|
Nieuprawnione skrócenie terminu składania ofert.
|
|
|
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia krótszych niż przewidziane we właściwych
procedurach jako minimalne albo zastosowanie procedury przyspieszonej bez wystąpienia
ustawowych przesłanek jej stosowania
|
wymaganego lub skrócenie stanowi 50% terminu wymaganego, - 10% w przypadku gdy ustalony termin został skrócony więcej niż o 30% terminu wymaganego
lub skrócenie stanowi 30% terminu wymaganego, - 5% w pozostałych przypadkach (wysokość 5% może zostać obniżona do poziomu minimalnie
2% w przypadku gdy ze względu na wagę
|
52 ust. 1-5 lub art. 134 ust. 3 Pzp polegające na ustaleniu terminów składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub terminów składania
ofert krótszych niż terminy ustawowe. 3. Negocjacje z ogłoszeniem - naruszenie art. 49 ust. 1 lub 2 w związku z art. 56
ust. 2, art. 57 ust. 6, art. 60 ust. 3 lub art. 134 ust. 3 Pzp polegające na ustaleniu
terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w negocjacjach lub terminów
składania ofert wstępnych lub terminów składania ofert krótszych niż terminy ustawowe. 4. Dialog konkurencyjny - naruszenie art. 49 ust. 1 lub 2 w związku z art. 60c ust.
2 lub art. 60e ust. 4 Pzp polegające na ustaleniu terminów składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w dialogu lub terminów składania ofert krótszych niż terminy ustawowe. 5. Partnerstwo innowacyjne - naruszenie art. 49 ust. 1 lub 2 w związku z art. 73c
ust. 2, art. 73e ust. 1 lub art. 73e ust. 3 w związku z art. 60 ust. 3 Pzp polegające
na ustaleniu terminów składania wniosków o dopuszczenie
|
|
|
|
|
nieprawidłowości indywidualnej korekta obliczona przy użyciu stawki 5% jest niewspółmierna)
|
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, ofert wstępnych lub składania ofert
krótszych niż terminy ustawowe. 6. Licytacja elektroniczna - naruszenie art. 76 ust. 1 Pzp polegające na ustaleniu
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji krótszych niż termin
ustawowy. 7. Koncesje - naruszenie art. 31 ust. 3-5 Uok polegające na ustaleniu terminów składania
ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji
krótszych niż terminy ustawowe.
|
|
|
15
|
Ustalenie terminów krótszych niż przewidziane we właściwych procedurach jako minimalne,
w przypadku wprowadzania istotnych zmian treści
|
- 25% w przypadku gdy ustalony termin został skrócony więcej niż o 50% terminu ustawowego
lub skrócenie stanowi 50% terminu ustawowego, - 10% w przypadku
|
Naruszenie art. 12a lub art. 134 ust. 3a Pzp polegające na uchybieniu przez zamawiającego
terminom określonym w tych przepisach, w przypadku zmiany istotnych elementów ogłoszenia.
|
|
|
|
ogłoszenia o zamówieniu
|
gdy ustalony termin został skrócony więcej niż o 30% wymaganego terminu lub skrócenie
stanowi 30% wymaganego terminu, - 5% w pozostałych przypadkach (wysokość 5% może zostać obniżona do poziomu minimalnie
2% w przypadku gdy ze względu na wagę nieprawidłowości indywidualnej korekta obliczona
przy użyciu stawki 5% jest niewspółmierna)
|
|
|
|
16
|
Niedozwolona modyfikacja SIWZ lub dokumentów koncesji
|
25% - wysokość wstawki może zostać obniżona do wysokości 10% albo 5%
|
1. Naruszenie art. 38 ust. 4, 4a lub 4b Pzp polegające na modyfikacji treści SIWZ
po upływie terminu składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo przed upływem terminu składania ofert lub wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia bez wymaganej zmiany
ogłoszenia o zamówieniu, z zastrzeżeniem naruszenia wskazanego w kategorii nieprawidłowości
indywidualnych określonej w lp. 17. 2. Naruszenie art. 29 ust. 2 Uok polegające na zmianie minimalnych wymagań w trakcie
negocjacji umowy o koncesji.
|
|
|
17
|
Niedozwolona modyfikacja SIWZ lub zapytania ofertowego
|
10% - wysokość stawki może zostać obniżona do wysokości 5%
|
Naruszenie art. 38 ust. 4a Pzp polegające na modyfikacji treści SIWZ w zakresie zmiany
terminów składania ofert bez wymaganej zmiany ogłoszenia o zamówieniu.
|
Zmiana terminu składania ofert bez zamieszczenia odpowiedniej informacji o zmianie
w upublicznionym zapytaniu ofertowym.
|
|
18
|
Niedopełnienie obowiązków związanych z
|
- 25% w przypadku gdy czas na zapoznanie się
|
1. Naruszenie art. 37 ust. 2, art. 42 ust. 1, art. 51 ust. 4, art. 60 ust. 2 pkt 1,
art. 60 ust. 4, art. 60e ust. 3 lub art. 64 ust. 3 Pzp polegające na nieudostępnieniu
SIWZ na
|
|
|
|
udostępnianiem dokumentów zamówienia lub dokumentów koncesji
|
wykonawcy z dokumentacją został skrócony do mniej niż 50% ustawowego terminu składania
ofert, - 10% w przypadku gdy czas na zapoznanie się wykonawcy z dokumentacją został skrócony
do mniej niż 60% ustawowego terminu składania ofert, - 5% w przypadku gdy czas na zapoznanie się wykonawcy z dokumentacją został
|
stronie internetowej od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu lub dnia wysłania
zaproszenia do potwierdzenia zainteresowania lub nieprzekazaniu wykonawcom SIWZ wraz
z zaproszeniem do składania ofert. 2. Naruszenie art. 24 ust. 1 Uok przez nieudostępnienie dokumentów koncesji na stronie
internetowej od dnia opublikowania ogłoszenia o koncesji albo od dnia przekazania
zaproszenia do ubiegania się o zawarcie umowy koncesji.
|
|
|
|
|
skrócony do mniej niż 80% ustawowego terminu składania ofert
|
|
|
|
19
|
Nieprawidłowości w zakresie oświadczeń i dokumentów wymaganych od wykonawców
|
5%
|
1. Naruszenie art. 25 ust. 1 Pzp polegające na żądaniu od wykonawców oświadczeń lub
dokumentów, które nie są niezbędne do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Naruszenie art. 30b ust. 4 Pzp polegające na wymaganiu przedstawienia określonego
certyfikatu bez dopuszczenia innych form dowodowych. 3. Naruszenie art. 35 ust. 3 Uok polegające na żądaniu od wykonawców dokumentów niesłużących
wykazaniu przez wykonawcę spełniania kryteriów kwalifikacji lub braku podstaw do wykluczenia,
lub dyskryminacyjny i nieproporcjonalny do przedmiotu umowy koncesji zakres lub sposób
składania dokumentów.
|
|
|
20
|
Dyskryminacyjny opis przedmiotu zamówienia lub umowy koncesji
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona
|
1. Naruszenie art. 29 ust. 2 Pzp polegające na opisaniu przedmiotu zamówienia w sposób,
który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.
|
Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób, który odnosi się do określonego wyrobu, źródła,
znaków towarowych,
|
|
|
|
do wysokości 10% albo 5%
|
2. Naruszenie art. 29 ust. 3 Pzp lub art. 26 ust. 3 i 4 Uok polegające na opisaniu
przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła
lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez
konkretnego wykonawcę bez zachowania przesłanek określonych w tych przepisach. 3. Naruszenie art. 30 ust. 1-4 Pzp polegające na opisaniu przedmiotu zamówienia za
pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia bez dopuszczenia
rozwiązań równoważnych lub z naruszeniem ustawowej kolejności. 4. Naruszenie art. 30a Pzp polegające na wskazaniu oznakowania bez zachowania przesłanek
określonych w tym przepisie.
|
patentów lub specyficznego pochodzenia, chyba że takie odniesienie jest uzasadnione
przedmiotem zamówienia i dopuszczono rozwiązania równoważne.
|
|
21
|
Niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia lub umowy koncesji
|
10% - wysokość stawki może zostać obniżona do wysokości 5%
|
1. Naruszenie art. 29 ust. 1 Pzp polegające na opisaniu przedmiotu zamówienia w sposób
niejednoznaczny i niewyczerpujący, za pomocą niedostatecznie dokładnych i niezrozumiałych
określeń, nieuwzględniający wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć
|
1. Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny i niewyczerpujący, za pomocą
niezrozumiałych i niedostatecznie dokładnych określeń, nieuwzględniający
|
|
|
|
|
wpływ na sporządzenie oferty. 2. Naruszenie art. 30 ust. 7 Pzp albo art. 26 ust. 5 Uok polegające na niezastosowaniu
lub zastosowaniu w sposób mogący utrudnić identyfikację przedmiotu zamówienia lub
umowy koncesji nazw i kodów określonych we Wspólnym Słowniku Zamówień.
|
wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty. 2. Niezastosowanie lub zastosowanie w sposób mogący utrudnić identyfikację przedmiotu
zamówienia nazw i kodów określonych we Wspólnym Słowniku Zamówień.
|
|
22
|
Ograniczenie kręgu potencjalnych wykonawców
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do wysokości 10% albo 5%
|
1. Przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny - naruszenie
art. 51 ust. 1, art. 57 ust. 2 lub art. 60d ust. 2 Pzp polegające na zaproszeniu do
składania ofert mniejszej liczby wykonawców niż ich minimalna liczba przewidziana
w Pzp. 2. Negocjacje bez ogłoszenia - naruszenie art. 63 ust. 3 Pzp polegające na zaproszeniu
do negocjacji mniejszej liczby wykonawców niż ich minimalna liczba przewidziana w
Pzp. 3. Zapytanie o cenę -naruszenie art. 71 ust. 1 Pzp polegające na zaproszeniu do składania
ofert mniejszej liczby wykonawców niż ich minimalna liczba
|
|
|
|
|
|
przewidziana w Pzp. 4. Partnerstwo innowacyjne - naruszenie art. 73e ust. 1 zdanie pierwsze w związku
z art. 57 ust. 2 Pzp. 5. Licytacja elektroniczna - naruszenie art. 76 ust. 2 Pzp polegające na niezaproszeniu
do udziału w licytacji wszystkich wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu. 6. Koncesje - naruszenie art. 29 ust. 5 Uok polegające na ograniczeniu liczby wykonawców,
których zamawiający zamierza zaprosić do udziału w postępowaniu o zawarcie koncesji
do liczby niezapewniającej konkurencji.
|
|
|
23
|
Prowadzenie negocjacji dotyczących treści oferty
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do wysokości 10% albo 5%
|
Naruszenie art. 87 Pzp polegające na dokonywaniu w toku badania i oceny ofert istotnych
zmian w treści oferty oraz zmian wymagań zawartych w SIWZ w drodze negocjacji między
zamawiającym a wykonawcą.
|
|
|
24
|
Naruszenia w zakresie wyboru najkorzystniejszej oferty
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do wysokości 10%
|
1. Naruszenie art. 89 ust. 1 lub art. 138r ust. 1 lub 2 Pzp polegające na odrzuceniu
najkorzystniejszej oferty bez zaistnienia przesłanek określonych w tym przepisie lub
wyborze jako najkorzystniejszej oferty podlegającej
|
1. Wybór oferty wykonawcy niespełniającego warunków udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia. 2. Nieuzasadnione wykluczenie
|
|
|
|
albo 5%
|
odrzuceniu, z zastrzeżeniem naruszenia wskazanego w kategorii nieprawidłowości indywidualnych
określonej w lp. 25. 2. Naruszenie art. 24 ust. 1 lub ust. 5 Pzp polegające na wykluczeniu wykonawcy, który
złożył najkorzystniejszą ofertę, bez zaistnienia przesłanek określonych w tych przepisach,
w tym przez zaniechanie wezwania do uzupełnienia lub wyjaśnienia treści dokumentów
zgodnie z art. 26 ust. 2f, 3, 3a lub 4 Pzp. 3. Naruszenie art. 24 ust. 4 w związku z art. 24 ust. 1 lub 5, lub art. 89 ust. 1
pkt 5 w związku z art. 24 ust. 1 lub 5 Pzp polegające na wyborze jako najkorzystniejszej
oferty wykonawcy podlegającego wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
|
wykonawcy, który złożył ofertę najkorzystniejszą, jako niespełniającego warunków udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. Wybór oferty niezgodnej z opisem przedmiotu zamówienia.
|
|
25
|
Naruszenia w zakresie wyboru najkorzystniejszej oferty
|
25%
|
Naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 4 i art. 90 ust. 1 lub la Pzp polegające na odrzuceniu
oferty jako zawierającej rażąco niską cenę lub koszt bez zwrócenia się do wykonawcy
o udzielenie, w określonym terminie, wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających
wpływ na wysokość ceny.
|
|
|
26
|
Naruszenia w zakresie dokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do wysokości 10% albo 5%
|
|
Brak zapewnienia właściwej ścieżki audytu.
|
|
27
|
Naruszenia w zakresie zawierania umów w sprawie zamówienia
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do wysokości 10% albo 5%
|
Naruszenie art. 94 ust. 3 w związku z art. 91 ust. 1 Pzp polegające na nieuprawnionym
zawarciu umowy w sprawie zamówienia z innym wykonawcą niż ten, który złożył kolejną
najkorzystniejszą ofertę z pozostałych ofert złożonych w postępowaniu o udzielenie
zamówienia, w przypadku gdy wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się
od zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
|
Zawarcie umowy w sprawie zamówienia z biorącym udział w postępowaniu o udzielenie
zamówienia wykonawcą innym, niż kolejny wykonawca wyłoniony w trakcie przeprowadzonego
postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku gdy wyłoniony w postępowaniu o udzielenie
zamówienia wykonawca odstąpi od zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
|
|
28
|
Niedozwolona zmiana postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia lub umowy koncesji
|
|
1. Naruszenie art. 144 ust. 1 Pzp polegające na dokonaniu zmiany umowy w stosunku
do treści oferty, na postawie której dokonano wyboru wykonawcy, bez zachowania ustawowych
przesłanek, z zastrzeżeniem naruszenia wskazanego w kategorii nieprawidłowości indywidualnych
określonej w lp. 29 oraz lp. 30. 2. Naruszenie art. 46 ust. 1 Uok polegające na dokonaniu zmian w umowie koncesji bez
zachowania ustawowych przesłanek, z zastrzeżeniem naruszenia wskazanego w kategorii
nieprawidłowości indywidualnych określonej w lp. 29 oraz lp. 30.
|
Dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia w stosunku
do treści oferty, z naruszeniem warunków wynikających z umowy o dofinansowanie projektu
albo decyzji o dofinansowaniu projektu.
|
|
29
|
Niedozwolona zmiana postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia lub umowy koncesji
|
100% wartości zmniejszenia zakresu świadczenia oraz 25% wartości ostatecznego zakresu
świadczenia
|
1. Naruszenie art. 144 ust. 1 Pzp polegające na zmianie umowy polegającej na nieuprawnionym
zmniejszeniu zakresu świadczenia wykonawcy w stosunku do zobowiązania zawartego w
ofercie. 2. Naruszenie art. 46 ust. 1 Uok polegające na zmianie umowy koncesji polegającej
na nieuprawnionym zmniejszeniu zakresu świadczenia wykonawcy w stosunku do treści
oferty.
|
Zmiana umowy polegająca na nieuprawnionym zmniejszeniu zakresu świadczenia wykonawcy
w stosunku do zobowiązania zawartego w ofercie.
|
|
30
|
Zmiana postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej, której wartość przekracza 50%
wartości zamówienia podstawowego
|
100% - za podstawę obliczenia korekty finansowej lub pomniejszenia wydatków poniesionych
nieprawidłowo przyjmuje się wartość dokonanej zmiany, która przekracza 50% pierwotnie
określonej wartości zamówienia
|
1. Naruszenie art. 144 ust. 1 pkt 2 Pzp polegające na zmianie postanowień zawartej
umowy lub umowy ramowej obejmującej realizację dodatkowych dostaw, usług lub robót
budowlanych, której wartość przekracza 50% pierwotnie określonej wartości zamówienia,
z zachowaniem pozostałych ustawowych przesłanek wprowadzania zmian w zawartej umowie
w stosunku do treści oferty. 2. Naruszenie art. 46 ust. 3 Uok polegające na zwiększeniu wartości umowy koncesji
o wartość przekraczającą 50% pierwotnie określonej wartości koncesji.
|
Istotna zmiana postanowień zawartej umowy polegająca na realizacji dodatkowych dostaw,
usług lub robót budowlanych, której wartość przekracza 50% pierwotnie określonej wartości
zamówienia, z zachowaniem pozostałych przesłanek udzielenia zamówienia.
|