Na podstawie
art. 22ag ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
(Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60) zarządza się, co następuje:
§ 2.
Informacje niezbędne dla ustalenia wysokości dotacji celowej, o której mowa w art.
22ae ust. 3 ustawy, przekazywane przez dyrektora szkoły podstawowej lub szkoły artystycznej
realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, prowadzonych przez
jednostki samorządu terytorialnego, oraz dyrektora szkoły podstawowej prowadzonej
przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną,
jednostkom samorządu terytorialnego, są sporządzane w 2017 r. na formularzu, którego
wzór stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością
intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących,
z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać
z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych
do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów - na formularzu,
którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 4.
Wniosek o udzielenie dotacji celowej, o której mowa w art. 22ae ust. 3 ustawy, jest
sporządzany przez jednostkę samorządu terytorialnego w 2017 r. na formularzu, którego
wzór stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością
intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących,
z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać
z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych
do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów - na formularzu,
którego wzór stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia.
§ 6.
Rozliczenie wykorzystania dotacji celowej, o której mowa w art. 22ae ust. 4 ustawy,
otrzymanej w 2017 r., przekazywane przez dyrektora szkoły podstawowej prowadzonej
przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną,
jest sporządzane na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do rozporządzenia,
a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym
lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
niewidomych i słabowidzących, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów
ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych
tych uczniów - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do rozporządzenia.
§ 7.
Rozliczenie wykorzystania dotacji celowej, o której mowa w art. 22ae ust. 3 ustawy,
otrzymanej w 2017 r., przekazywane przez jednostkę samorządu terytorialnego, jest
sporządzane na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 8 do rozporządzenia,
a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym
lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
niewidomych i słabowidzących, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów
ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych
tych uczniów - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 9 do rozporządzenia.
§ 10.
Podział środków, o którym mowa w § 5 ust. 2, w 2017 r. uwzględnia także kwoty dotacji
celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 ustawy, w brzmieniu obowiązującym przed
dniem 15 lutego 2017 r., z uwzględnieniem art. 22ae ust. 5a ustawy, przeznaczonej
na wyposażenie dotychczasowego gimnazjum, klas dotychczasowego gimnazjum prowadzonych
w szkołach innego typu, o których mowa w art. 129 ust. 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę -
Prawo oświatowe, szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie dotychczasowego
gimnazjum prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz danych klas szkoły
podstawowej, wymienionych w art. 341 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę
- Prawo oświatowe.