1.
Konsul, przed wydaniem legitymacji, o których mowa w § 1, sprawdza datę wpisania szkoły,
o której mowa w art. 4 ust. 4 pkt 2a lit. a ustawy, do bazy szkół prowadzonej przez
upoważnioną jednostkę podległą ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania,
w tym sprawdza, czy wpis ten nie został dokonany później niż 12 miesięcy przed dniem
wszczęcia postępowania, o którym mowa odpowiednio w § 2 ust. 1 i § 3 ust. 1.
2.
Przedłużanie ważności legitymacji, o których mowa w § 1, odbywa się na wniosek:
1)
rodzica lub opiekuna prawnego osoby uprawnionej - w przypadku legitymacji ucznia,
2)
nauczyciela - w przypadku legitymacji nauczyciela
- po sprawdzeniu wpisu szkoły do bazy szkół, o której mowa w ust. 1, zaktualizowanej
nie później niż 12 miesięcy przed dniem wszczęcia postępowania, o którym mowa odpowiednio
w § 2 ust. 1 i § 3 ust. 1.