Na podstawie
art. 77 ust. 10 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim
(Dz. U. z 2016 r. poz. 281 i 1948 oraz z 2017 r. poz. 32, 60 i 785) zarządza się, co następuje:
§ 2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
Komisji - rozumie się przez to Centralną Morską Komisję Egzaminacyjną, o której mowa
w art. 77 ust. 1 ustawy;
3)
stanowisku kierowniczym - rozumie się przez to stanowisko zajmowane przez osobę, której
głównym zadaniem jest organizowanie i kierowanie procesem pracy w wyodrębnionej jednostce
organizacyjnej jako kierownik jednostki, członek kadry zarządzającej albo członek
kadry kierowniczej średniego szczebla;
4)
ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim.
§ 3.
Kandydatem na przewodniczącego Komisji może być osoba, która posiada:
2)
wiedzę w zakresie objętym Konwencją STCW oraz znajomość przepisów w sprawie wyszkolenia
i kwalifikacji zawodowych marynarzy;
3)
dyplom na poziomie zarządzania, o którym mowa w Konwencji STCW;
4)
co najmniej 6-letnią praktykę pływania, w tym co najmniej 3 lata na stanowisku na
poziomie zarządzania;
5)
co najmniej 3-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym związanym z
gospodarką morską lub na stanowisku kierowniczym w morskich jednostkach edukacyjnych,
o których mowa w art. 74 ustawy.
§ 4.
Kandydatem na zastępcę przewodniczącego Komisji może być osoba, która spełnia kryteria
wymienione w § 3 pkt 1-3, oraz posiada co najmniej:
1)
3-letnie doświadczenie w pracy dydaktycznej w morskich jednostkach edukacyjnych, o
których mowa w art. 74 ustawy, lub
2)
3-letnią praktykę pływania na stanowisku na poziomie zarządzania.
§ 8.
Przewodniczący Komisji, po dokonaniu oceny przez zespół, o którym mowa w § 7 ust.
1, kieruje do ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej wniosek o skreślenie
egzaminatora z listy egzaminatorów w przypadkach, o których mowa w art. 77 ust. 3a
ustawy.