1.
Dyrektor publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, w której zorganizowano
oddział przedszkolny, niepublicznego przedszkola, o którym mowa w art. 90 ust. 1b
ustawy, lub niepublicznej szkoły podstawowej, w której zorganizowano oddział przedszkolny,
o której mowa w art. 90 ust. 1ba ustawy, a także osoba kierująca publiczną inną formą
wychowania przedszkolnego lub niepubliczną inną formą wychowania przedszkolnego, o
której mowa w art. 90 ust. 1c ustawy, przekazuje wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi
miasta) do dnia 15 maja roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który została
przeprowadzona rekrutacja, informację zawierającą listę dzieci, którym gmina ma obowiązek
zapewnić możliwość korzystania z wychowania przedszkolnego, nieprzyjętych do przedszkola,
oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej lub innej formy wychowania przedszkolnego.
2.
Do dnia 15 października roku szkolnego, na który została przeprowadzona rekrutacja,
wójt (burmistrz, prezydent miasta) przekazuje wojewodzie informację zawierającą listę
dzieci, którym nie wskazał miejsca korzystania z wychowania przedszkolnego, według
stanu na dzień 30 września roku szkolnego, na który została przeprowadzona rekrutacja.
3.
Do dnia 31 października roku szkolnego, na który została przeprowadzona rekrutacja,
wojewoda na podstawie list, o których mowa w ust. 2, przekazuje ministrowi właściwemu
do spraw oświaty i wychowania informację o liczbie dzieci, którym nie wskazano miejsca
korzystania z wychowania przedszkolnego, z rozróżnieniem na poszczególne gminy na
obszarze województwa.
4.
Informacje, o których mowa w ust. 1-3, przekazuje się w postaci elektronicznej oraz
w postaci papierowej.