Oprócz elementów określonych w
art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich
(Dz. U. poz. 1823) oraz opisu i informacji, o których mowa w
art. 16e ust. 4 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, wniosek o wszczęcie postępowania zawiera:
1)
wskazanie przedmiotu sporu wraz z jego wartością;
2)
oświadczenie wnioskodawcy o podjęciu próby kontaktu z drugą stroną i bezpośredniego
rozwiązania sporu pasażerskiego wraz ze wskazaniem daty podjęcia próby kontaktu i
bezpośredniego rozwiązania sporu pasażerskiego;
3)
oświadczenie wnioskodawcy, że sprawa o to samo roszczenie między tymi samymi stronami
nie jest w toku albo nie została już rozpatrzona przez Rzecznika albo inny właściwy
podmiot, albo sąd;
4)
wskazanie, czy wnioskodawca wyraża zgodę na doręczanie pism stronom postępowania i
wymianę informacji pomiędzy stronami postępowania za pomocą środków komunikacji elektronicznej,
wraz ze wskazaniem adresu poczty elektronicznej.