Na tablicy kierunkowej wewnętrznej umieszczonej w pojeździe metra powinna być podawana
informacja dotycząca następnego miejsca zatrzymania pociągu w sposób określony na
rys. 5 lit. f, a ponadto mogą być naprzemiennie podawane następujące informacje:
3)
przed przybyciem do kolejnej stacji - wyraz „Stacja:” umieszczony po lewej stronie lub w lewym górnym rogu tablicy, a po prawej stronie
lub w prawym dolnym rogu tablicy - nazwa stacji, do której zbliża się pociąg.
Rys. 1. Wzory wykonania tablic kierunkowych wewnętrznych i zewnętrznych, stosowanych
w pociągach kursujących w przewozach międzywojewódzkich, wykonanych techniką malarską
lub poligraficzną:
c)
w pociągu o relacji mieszanej, jadącym na części trasy jako pośpieszny, a na części
- jako osobowy.
Rys. 2. Wzory wykonania tablic kierunkowych wewnętrznych i zewnętrznych, stosowanych w
pociągach kursujących w przewozach międzywojewódzkich i wojewódzkich, wykonanych techniką
malarską lub poligraficzną, kursujących różnymi trasami między tymi samymi miejscowościami.
Rys. 3. Wzory wykonania tablic kierunkowych zewnętrznych stosowanych w pociągach kursujących
w komunikacji miejskiej lub na trasach oznakowanych za pomocą liter, liter i cyfr
lub cyfr, wykonanych techniką malarską, poligraficzną lub tablic elektronicznych:
a)
, b) kursujących różnymi trasami do tej samej miejscowości; tablice umieszcza się
na ścianach czołowych w obu końcach pociągu,
c)
na ściśle określonej trasie oznaczonej literą lub literą i cyfrą z podaniem stacji
docelowej,
d)
na ściśle określonej trasie oznaczonej cyframi, z podaniem stacji docelowej.
Uwaga. Tablice umieszcza się na ścianach bocznych wagonów i ścianach czołowych w obu końcach
pociągu. Tablice pokazane na rys. a lub b umieszcza się w obu końcach pociągu metra.
Rys. 4. Wzór wykonania elektronicznych tablic kierunkowych i numerowych, wewnętrznych i
zewnętrznych, stosowanych w pociągach kursujących w przewozach międzywojewódzkich
i wojewódzkich.
Rys. 5. Przykład informacji wyświetlanych na elektronicznej tablicy kierunkowej wewnętrznej
umieszczanej w korytarzu lub przedziale dla pasażerów:
b)
nazwy stacji początkowej i docelowej,
c)
przewijający się tekst z nazwami stacji pośrednich oraz godziną przyjazdu i odjazdu
pociągu,
d)
nazwa stacji, do której zbliża się pociąg, z godziną przyjazdu i odjazdu pociągu,
e)
sposób opcjonalnego wyświetlania połączeń kolejowych, z jakich podróżni mogą skorzystać
na najbliższej stacji lub przystanku,
f)
sposób wyświetlenia informacji o następnym przystanku po odjeździe pociągu.
Uwaga 1. W pociągach metra stosuje się podstaw owo wzór określony na rys. f natomiast wzory
podane na rysunkach b i d można stosować opcjonalnie.
Uwaga 2. Podawanie informacji o godzinie przyjazdu lub odjazdu pociągu, a także o połączeniach
do innych miejscowości jest opcjonalne.