1)
ustawa - ustawę z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym;
2)
wnioskodawca - zarządcę infrastruktury, przewoźnika kolejowego, dysponenta, producenta
albo jego upoważnionego przedstawiciela mającego siedzibę na terytorium państwa członkowskiego
Unii Europejskiej, wykonawcę modernizacji, inwestora, podmiot zamawiający albo importera,
który występuje do jednostki notyfikowanej, a w przypadku pojazdów kolejowych niezgodnych
z TSI - do podmiotu uprawnionego, z wnioskiem o przeprowadzenie procedury weryfikacji
podsystemu;
3)
pojazd kolejowy niezgodny z TSI - pojazd kolejowy nieujęty we właściwej TSI lub niespełniający
w całości albo w części wymagań określonych we właściwych TSI, lub objęty odstępstwami
od obowiązku stosowania właściwych TSI;
4)
wymiana w ramach utrzymania - wymianę części na inne części o identycznych albo lepszych
funkcjach i osiągach w ramach utrzymania prewencyjnego lub naprawczego;
5)
parametry podstawowe - wymagania prawne, techniczne i eksploatacyjne, określone w
TSI;
6)
modyfikacja - wszelkie zmiany wprowadzane w dopuszczonym do eksploatacji podsystemie
strukturalnym, objętym deklaracją weryfikacji WE podsystemu, do których należą:
a)
zmiany wynikające z wymiany w ramach utrzymania oraz inne zmiany, które nie wiążą
się z odstępstwem od zapisów dokumentacji technicznej dołączanej do deklaracji weryfikacji
WE podsystemu,
b)
zmiany inne niż wynikające z modernizacji lub odnowienia, które wiążą się z odstępstwem
od zapisów dokumentacji technicznej dołączanej do deklaracji weryfikacji WE podsystemu
oraz nie mają żadnego wpływu na zasadnicze cechy konstrukcyjne podsystemu istotne
dla zapewnienia zgodności podsystemu z parametrami podstawowymi,
c)
zmiany inne niż wynikające z modernizacji lub odnowienia, które wiążą się z odstępstwem
od zapisów dokumentacji technicznej dołączanej do deklaracji weryfikacji WE podsystemu
oraz mają wpływ na zasadnicze cechy konstrukcyjne podsystemu istotne dla zapewnienia
zgodności podsystemu z parametrami podstawowymi.