|
UNIWERSALNE CHARAKTERYSTYKI POZIOMÓW W PRK Zapisy w kolumnach - wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne - należy odnosić
do określonej dziedziny uczenia się lub działalności zawodowej
|
|
|
WIEDZA
|
|
UMIEJĘTNOŚCI
|
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
|
|
ZNA I ROZUMIE:
|
|
POTRAFI:
|
JEST GOTÓW DO:
|
|
POZIOM 1
|
P1U_W
|
elementarne fakty i pojęcia oraz zależności między wybranymi zjawiskami przyrodniczymi,
społecznymi i w sferze wytworów ludzkiej myśli
|
P1U_U
|
wykonywać bardzo proste zadania według szczegółowych wskazówek w typowych warunkach rozwiązywać bardzo proste typowe problemy w typowych warunkach uczyć się pod bezpośrednim
kierunkiem w zorganizowanej formie odbierać proste wypowiedzi, tworzyć bardzo proste
wypowiedzi
|
P1U_K
|
respektowania zobowiązań wynikających z przynależności do różnych wspólnot działania
i współdziałania pod bezpośrednim nadzorem w zorganizowanych warunkach oceniania swoich
działań i przyjmowania odpowiedzialności za bezpośrednie ich skutki
|
|
POZIOM 2
|
P2U_W
|
poszerzony zbiór elementarnych faktów, prostych pojęć oraz zależności między wybranymi
zjawiskami przyrodniczymi, społecznymi i w sferze wytworów ludzkiej myśli
|
P2U_U
|
wykonywać proste zadania według ogólnej instrukcji, najczęściej w typowych warunkach
rozwiązywać proste typowe problemy, najczęściej w typowych warunkach uczyć się pod kierunkiem w zorganizowanej formie odbierać niezbyt proste wypowiedzi, tworzyć proste wypowiedzi formułować i odbierać najprostsze wypowiedzi w języku obcym
|
P2U_K
|
podejmowania obowiązków wynikających z przynależności do różnych wspólnot działania
i współdziałania pod kierunkiem w zorganizowanych warunkach oceniania działań, w których uczestniczy, i przyjmowania odpowiedzialności za ich skutki
|
|
POZIOM 3
|
P3U_W
|
podstawowe fakty i pojęcia oraz zależności między wybranymi zjawiskami przyrodniczymi,
społecznymi i w sferze wytworów ludzkiej myśli, a ponadto w określonych dziedzinach
w szerszym zakresie wybrane fakty, pojęcia i zależności elementarne uwarunkowania
prowadzonej działalności
|
P3U_U
|
wykonywać niezbyt proste zadania według ogólnej instrukcji w częściowo zmiennych warunkach rozwiązywać proste typowe problemy w częściowo zmiennych warunkach uczyć się w części
samodzielnie pod kierunkiem w zorganizowanej formie odbierać niezbyt złożone wypowiedzi,
tworzyć niezbyt proste wypowiedzi odbierać i formułować bardzo proste wypowiedzi w
języku obcym
|
P3U_K
|
przynależenia do wspólnot różnego rodzaju, funkcjonowania w różnych rolach społecznych
oraz podejmowania podstawowych powinności z tego wynikających częściowo samodzielnego
działania oraz współdziałania w zorganizowanych warunkach oceniania działań swoich i zespołowych; podejmowania odpowiedzialności za skutki tych
działań
|
|
POZIOM 4
|
P4U_W
|
poszerzony zbiór podstawowych faktów, umiarkowanie złożonych pojęć, teorii i zależności
między wybranymi zjawiskami przyrodniczymi, społecznymi oraz w sferze wytworów ludzkiej
myśli, a ponadto w określonych dziedzinach w szerszym zakresie fakty, umiarkowanie
złożone pojęcia, teorie i zależności między nimi podstawowe uwarunkowania prowadzonej
działalności
|
P4U_U
|
wykonywać niezbyt złożone zadania w części bez instrukcji często w zmiennych warunkach
rozwiązywać niezbyt proste, w pewnej części nietypowe problemy często w zmiennych
warunkach uczyć się samodzielnie w zorganizowanej formie odbierać złożone wypowiedzi, tworzyć niezbyt złożone wypowiedzi dotyczące szerokiego
zakresu zagadnień odbierać i formułować proste wypowiedzi w języku obcym
|
P4U_K
|
przyjmowania odpowiedzialności związanej z uczestnictwem w różnych wspólnotach i funkcjonowaniem
w różnych rolach społecznych autonomicznego działania i współdziałania w zorganizowanych warunkach oceniania działań
swoich i osób, którymi kieruje przyjmowania odpowiedzialności za skutki działań własnych oraz tych osób
|
|
POZIOM 5
|
P5U_W
|
w szerokim zakresie - fakty, teorie, metody i zależności między nimi różnorodne uwarunkowania prowadzonej działalności
|
P5U_U
|
wykonywać zadania bez instrukcji w zmiennych, przewidywalnych warunkach rozwiązywać
niezbyt złożone i nietypowe problemy w zmiennych przewidywalnych warunkach uczyć się samodzielnie odbierać niezbyt złożone wypowiedzi, tworzyć niezbyt proste
wypowiedzi z użyciem specjalistycznej terminologii odbierać i formułować bardzo proste
wypowiedzi w języku obcym z uwzględnieniem specjalistycznej terminologii
|
P5U_K
|
podejmowania podstawowych obowiązków zawodowych i społecznych, ich oceniania i interpretacji samodzielnego działania oraz współdziałania z innymi w zorganizowanych warunkach,
kierowania niedużym zespołem w zorganizowanych warunkach oceniania działań swoich i osób oraz zespołów, którymi kieruje; przyjmowania odpowiedzialności
za skutki tych działań
|
|
POZIOM 6
|
P6U_W
|
w zaawansowanym stopniu - fakty, teorie, metody oraz złożone zależności między nimi
różnorodne, złożone uwarunkowania prowadzonej działalności
|
P6U_U
|
innowacyjnie wykonywać zadania oraz rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w zmiennych
i nie w pełni przewidywalnych warunkach samodzielnie planować własne uczenie się przez całe życie komunikować się z otoczeniem, uzasadniać swoje stanowisko
|
P6U_K
|
kultywowania i upowszechniania wzorów właściwego postępowania w środowisku pracy i
poza nim samodzielnego podejmowania decyzji, krytycznej oceny działań własnych, działań zespołów,
którymi kieruje, i organizacji, w których uczestniczy, przyjmowania odpowiedzialności
za skutki tych działań
|
|
POZIOM 7
|
P7U_W
|
w pogłębiony sposób wybrane fakty, teorie, metody oraz złożone zależności między nimi,
także w powiązaniu z innymi dziedzinami różnorodne, złożone uwarunkowania i aksjologiczny
kontekst prowadzonej działalności
|
P7U_U
|
wykonywać zadania oraz formułować i rozwiązywać problemy, z wykorzystaniem nowej wiedzy,
także z innych dziedzin samodzielnie planować własne uczenie się przez całe życie
i ukierunkowywać innych w tym zakresie komunikować się ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców, odpowiednio uzasadniać stanowiska
|
P7U_K
|
tworzenia i rozwijania wzorów właściwego postępowania w środowisku pracy i życia podejmowania
inicjatyw, krytycznej oceny siebie oraz zespołów i organizacji, w których uczestniczy przewodzenia grupie i ponoszenia odpowiedzialności za nią
|
|
POZIOM 8
|
P8U_W
|
światowy dorobek naukowy i twórczy oraz wynikające z niego implikacje dla praktyki
|
P8U_U
|
dokonywać analizy i twórczej syntezy dorobku naukowego i twórczego w celu identyfikowania
i rozwiązywania problemów badawczych oraz związanych z działalnością innowacyjną i
twórczą; tworzyć nowe elementy tego dorobku samodzielnie planować własny rozwój oraz inspirować rozwój innych osób uczestniczyć
w wymianie doświadczeń i idei, także w środowisku międzynarodowym
|
P8U_K
|
niezależnego badania powiększającego istniejący dorobek naukowy i twórczy podejmowania
wyzwań w sferze zawodowej i publicznej z uwzględnieniem: - ich etycznego wymiaru - odpowiedzialności za ich skutki oraz kształtowania wzorów właściwego postępowania
w takich sytuacjach
|