|
Lp.
|
Zawartość
|
Odpowiedź
|
|
1
|
Kod programu ochrony powietrza1)
|
|
|
1.1
|
Kod/y sytuacji przekroczenia2)
|
|
|
1.2
|
Rok referencyjny dla programu
|
Rok (pierwszego) przekroczenia poziomu dopuszczalnego lub docelowego, który doprowadził
do opracowania programu ochrony powietrza
|
|
2
|
Szacunkowy poziom tła regionalnego ogółem w ug/m3 lub ng/m3:
|
Poziom tła regionalnego to stężenie zanieczyszczeń w ug/m3 lub ng/m3 w skali przestrzennej przekraczającej pięćdziesiąt km. Obejmuje on emisję substancji
z obszaru poza obszarem przekroczenia, ale również ze źródeł w obrębie obszaru przekroczenia.
Tło regionalne należy podzielić, jeżeli są dostępne właściwe dane: krajowe i transgraniczne
|
|
2.1
|
Krajowe
|
Liczba
|
|
2.1.2
|
Transgraniczne
|
Liczba
|
|
2.1.3
|
Naturalne
|
Liczba
|
|
2.1.4
|
Inne
|
Liczba
|
|
3
|
Szacunkowy podział dla przyrostu tła miejskiego -Podział przyrostu tła miejskiego
w ug/m3 lub ng/m3
|
Poziom przyrostu tła miejskiego - stężenie w miastach lub aglomeracjach, które są
określane przez całkowite emisje z miast lub aglomeracji, ale nie są bezpośrednimi
lokalnymi emisjami
|
|
3.1
|
Ogółem
|
Łączna suma wielkości emisji, o której mowa w pozycjach 3.2-3.10 (liczba)
|
|
3.2
|
Ruch drogowy
|
Emisja pochodząca wyłącznie z ruchu drogowego (z wyłączeniem emisji pochodzącej z
terenowych maszyn roboczych) (liczba)
|
|
3.3
|
Przemysł, w tym produkcja ciepła i energii elektrycznej
|
Emisje pochodzące z procesów przemysłowych i spalania (na przykład spiekalnie, piece).
Wyklucza to emisję z mobilnych maszyn roboczych używanych w przemyśle. Ze względu
na fakt, że przemysł jest bardzo szeroką kategorią, należy wskazać miejsce w Programie,
gdzie można znaleźć informacje o ewentualnym wpływie różnych procesów przemysłowych
(liczba)
|
|
3.4
|
Rolnictwo
|
Emisja pochodząca bezpośrednio z działalności rolniczej (na przykład fermy drobiu),
z wyłączeniem emisji pochodzącej z drogowych maszyn używanych w tym sektorze (liczba)
|
|
3.5
|
Sektor handlowy i mieszkaniowy
|
Emisja pochodząca z ogrzewania budynków handlowych lub mieszkaniowych (domowe kotły
grzewcze) (liczba)
|
|
3.6
|
Żegluga
|
Emisja pochodząca z żeglugi, z wyłączeniem emisji pochodzącej z drogowych maszyn roboczych
używanych w portach (liczba)
|
|
3.7
|
Terenowe maszyny jezdne
|
Wszystkie maszyny robocze używane w przemyśle, rolnictwie, sektorze handlowym i mieszkaniowym
oraz żegludze (liczba)
|
|
3.8
|
Naturalne
|
Źródła powodujące emisję, na które nie ma wpływu działalność człowieka np.: pył z
dróg wzbudzony z drogi, nawet jeżeli ma pochodzenie naturalne, należy przyporządkować
do kategorii „ ruch drogowy „, natomiast pył z pól uprawnych należy przyporządkować
do kategorii „ rolnictwo „ (liczba)
|
|
3.9
|
Transgraniczne
|
Emisje transgraniczne wpływające na poziom tła miejskiego (liczba)
|
|
3.10
|
Inne
|
Liczba
|
|
4
|
Szacunkowy podział dla przyrostu lokalnego - podział lokalnego przyrostu w ug/m3
|
Przyrost lokalny określa zanieczyszczenia ze źródeł będących w bezpośrednim sąsiedztwie.
Przyrost lokalny można oszacować jako różnicę pomiędzy stężeniem zmierzonym lub modelowanym
w miejscu przekroczenia a poziomem tła miejskiego
|
|
4.1
|
Ogółem
|
Liczba
|
|
4.2
|
Ruch drogowy
|
Emisja tylko z dróg i transportu (poza emisją z maszyn roboczych) (liczba)
|
|
4.3
|
Przemysł, w tym produkcja ciepła i energii elektrycznej
|
Emisje pochodzące z procesów przemysłowych i spalania (na przykład spiekalnie, piece).
Wyklucza to emisję z mobilnych maszyn roboczych używanych w przemyśle. Ze względu
na fakt, że przemysł jest bardzo szeroką kategorią, należy wskazać miejsce w programie
ochrony powietrza, gdzie można znaleźć informacje o ewentualnym wpływie różnych procesów
przemysłowych (liczba)
|
|
4.4
|
Rolnictwo
|
Emisja pochodząca bezpośrednio z działalności rolniczej (na przykład fermy drobiu),
z wyłączeniem emisji pochodzącej z drogowych maszyn używanych w tym sektorze (liczba)
|
|
4.5
|
Sektor handlowy i mieszkaniowy
|
Emisja pochodząca z ogrzewania budynków handlowych lub mieszkaniowych (domowe kotły
grzewcze), z wyłączeniem emisji pochodzącej z drogowych maszyn używanych w tym sektorze
(liczba)
|
|
4.6
|
Żegluga
|
Emisja pochodząca z żeglugi, z wyłączeniem emisji pochodzącej z drogowych maszyn roboczych
używanych w portach (liczba)
|
|
4.7
|
Terenowe maszyny jezdne
|
Wszystkie maszyny robocze używane w przemyśle, rolnictwie, sektorze handlowym i mieszkaniowym
oraz żegludze (liczba)
|
|
4.8
|
Naturalne
|
Źródła powodujące emisję, na które nie ma wpływu działalność człowieka (na przykład
pył wzbudzony z drogi), nawet jeżeli ma pochodzenie naturalne, należy przyporządkować
do kategorii „ ruch drogowy „, natomiast pył z pól uprawnych należy przyporządkować
do kategorii „ rolnictwo „ (liczba)
|
|
4.9
|
Transgraniczne
|
Emisje transgraniczne wpływające na poziom tła lokalnego (liczba)
|
|
4.10
|
Inne
|
Liczba
|
|
5
|
Klasyfikacja sytuacji przekroczeń:
|
Ogólnie
|
|
5.1
|
Odnosi się do przekroczeń poziomów dopuszczanych/docelowych -wartość średnioroczna w ug/m3
|
Liczba
|
|
5.2
|
Odnosi się do liczby dni z przekroczeniami poziomów dopuszczalnych/docelowych -wartość
24-godzinna, 8-godzinna oraz 1-godzinna
|
Liczba
|
|
6
|
Obszar przekroczenia w km2
|
Liczba
|
|
7
|
Klasyfikacja obszaru przekroczeń
|
Wybrać właściwy: - wiejski (terytorium całego kraju z wyłączeniem miast o liczbie ludności powyżej
5 tysięcy, włączając w to jednostki terytorialne obejmujące co najmniej 90% obszarów
zaliczonych do terenów rolniczych, leśnych lub naturalnych) - wiejski - niedaleko miasta - wiejski - regionalny - wiejski - odległy - podmiejski - miejski
|
|
8
|
Szacunkowa długość drogi w km, na której stężenie przekroczyło poziom dopuszczalny
lub poziom docelowy w roku referencyjnym
|
Liczba
|
|
9
|
Kod punktu pomiarowego3), w którym zarejestrowano przekroczenie
|
|
|
10
|
Użyty model, jeżeli przekroczenie zostało zarejestrowane za pomocą obliczeń modelowych
|
Tekst
|
|
11
|
Ekspozycja narażenia na przekroczenie:
|
Ogółem
|
|
11.1
|
Szacunkowa średnia liczba ludności należącej do wrażliwych grup ludności na obszarze,
na którym był przekroczony poziom dopuszczalny lub poziom docelowy w roku referencyjnym
|
Liczba
|
|
11.2
|
Infrastruktura związana z wrażliwymi grupami ludności
|
Liczba ośrodków (instytucji), w których przebywają osoby wrażliwe, takich jak przedszkola,
szkoły, opieka zdrowotna, szpitale, żłobki (liczba)
|
|
11.3
|
Szacunkowy obszar w km, na którym został przekroczony poziom dopuszczalny lub poziom
docelowy w roku referencyjnym
|
Liczba
|
|
11.4
|
Rok referencyjny
|
Rok odniesienia dla liczby ludności lub wrażliwych grup ludności, jeśli różni się
od roku sprawozdawczego (data)
|
|
12
|
Przyczyna przekroczenia
|
Wybrać właściwą: - duże natężenie ruchu w centrum miasta, - transgraniczne przenoszenie zanieczyszczenia powietrza spoza państwa członkowskiego
Unii Europejskiej, - lokalne stacje benzynowe, - parkingi, - przechowywanie benzenu, - bliskość głównej drogi, - przemysł lokalny, w tym energetyka, - wydobycie lub górnictwo, - ogrzewanie domowe, - niezorganizowana emisja ze źródeł przemysłowych, - źródła naturalne lub zdarzenia naturalne, - zimowe solenie dróg, - inne
|
|
13
|
Uwagi
|
Tekst
|