Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrówz dnia 15 czerwca 2018 r.w sprawie Międzynarodowej Rady Instytutu Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 16 ustawy z dnia 8 lutego 2018 r. o Instytucie Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka   (Dz. U. poz. 538) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa:

1)

podmioty uprawnione do zgłaszania kandydatów na członków Międzynarodowej Rady Instytutu Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka, zwanej dalej „Radą”, oraz tryb i sposób ich zgłaszania;

2)

tryb działania Rady;

3)

sposób pokrywania kosztów związanych z uczestnictwem członków Rady w posiedzeniach Rady.

§ 2.

1.

Kandydatów na członków Rady zgłaszają:

1)

Marszałek Sejmu;

2)

Marszałek Senatu;

3)

minister właściwy do spraw zagranicznych;

4)

Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

2.

Prezes Rady Ministrów występuje do podmiotów, o których mowa w ust. 1, o zgłaszanie kandydatów.

3.

W wystąpieniu, o którym mowa w ust. 2, określa się termin, miejsce, sposób zgłaszania i maksymalną liczbę kandydatów na członków Rady, jaką może zgłosić jeden podmiot.

4.

Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, ma formę pisemną i zawiera:

1)

imię i nazwisko oraz adres zamieszkania kandydata;

2)

uzasadnienie zgłaszanej kandydatury;

3)

zgodę kandydata na powołanie w skład Rady.

5.

Zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, minister właściwy do spraw zagranicznych dokonuje po konsultacjach z ministrem właściwym do spraw zagranicznych Węgier.

§ 3.

1.

Rada działa kolegialnie.

2.

Rada wykonuje swoje zadania na posiedzeniach.

3.

Posiedzenia Rady odbywają się przy obecności większości członków Rady.

4.

Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek Dyrektora Instytutu Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka, zwanego dalej „Instytutem”.

5.

Posiedzenia Rady odbywają się nie rzadziej niż raz w roku, pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady.

6.

Przewodniczący Rady może pisemnie upoważnić członka Rady do przewodniczenia posiedzeniom Rady.

§ 4.

Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Rady. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.

§ 5.

1.

Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, który podpisuje Przewodniczący Rady albo upoważniony członek Rady, o którym mowa w § 3 ust. 6, oraz osoba sporządzająca protokół.

2.

Protokół zawiera zestawienie rozstrzygnięć podjętych przez Radę z uwzględnieniem wyników przeprowadzonych głosowań oraz zgłoszonych do protokołu stanowisk odrębnych.

3.

Członek Rady może zgłosić do Przewodniczącego Rady zastrzeżenia do treści protokołu, wraz z wnioskiem o jego sprostowanie, w terminie 7 dni od dnia doręczenia protokołu.

§ 6.

Członkom Rady za udział w posiedzeniach Rady przysługują należności z tytułu podróży służbowych w wysokości i na warunkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy   (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, 1000 i 1076).

§ 7.

Obsługę finansową, organizacyjną i administracyjną Rady zapewnia Instytut.

§ 8.

Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje członek Rady wyznaczony przez Prezesa Rady Ministrów.

§ 9.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.