Rozporządzenie Ministra Finansówz dnia 27 czerwca 2018 r.w sprawie legitymacji służbowej kontrolera przeprowadzającego kontrolę w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu 1)Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 92).

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 134 ust. 2 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu   (Dz. U. poz. 723 i 1075) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa:

1)

wzór legitymacji służbowej kontrolera, zwanej dalej „legitymacją”;

2)

tryb wydawania i wymiany legitymacji.

§ 2.

Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1)

ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;

2)

Generalnym Inspektorze - rozumie się przez to Generalnego Inspektora Informacji Finansowej;

3)

kontrolerze - rozumie się przez to upoważnionego przez Generalnego Inspektora pracownika komórki organizacyjnej, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy, przeprowadzającego kontrolę wykonywania przez instytucje obowiązane obowiązków w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

§ 3.

Wzór legitymacji określa załącznik do rozporządzenia.

§ 4.

1.

Generalny Inspektor na wniosek dyrektora komórki organizacyjnej, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy, wydaje kontrolerowi legitymację.

2.

Odbiór legitymacji kontroler potwierdza własnoręcznym podpisem.

§ 5.

1.

Utratę legitymacji kontroler niezwłocznie zgłasza Generalnemu Inspektorowi.

2.

Po wyjaśnieniu przyczyn utraty legitymacji Generalny Inspektor wydaje kontrolerowi nową legitymację. Przepis § 4 ust. 2 stosuje się.

§ 6.

1.

Generalny Inspektor na wniosek kontrolera złożony za pośrednictwem dyrektora komórki organizacyjnej, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy, może dokonać wymiany legitymacji.

2.

Wymiana legitymacji następuje po uprzednim dokonaniu przez kontrolera zwrotu dotychczasowej legitymacji i podaniu przyczyn wymiany. Przepis § 4 ust. 2 stosuje się.

§ 7.

Generalny Inspektor prowadzi rejestr wydanych legitymacji. W rejestrze odnotowuje się informacje o utracie, zwrocie i wymianie legitymacji.

§ 8.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 13 lipca 2018 r.
1)
Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 92).

Załącznik   -   Wzór legitymacji służbowej kontrolera przeprowadzającego kontrolę wykonywania przez instytucje obowiązane obowiązków w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu