Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrówz dnia 3 sierpnia 2018 r.w sprawie świadectwa służby funkcjonariusza Straży Marszałkowskiej

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 33 ust. 4 ustawy z dnia 26 stycznia 2018 r. o Straży Marszałkowskiej   (Dz. U. poz. 729) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa:

1)

dane, które należy podać w świadectwie służby funkcjonariusza Straży Marszałkowskiej, zwanego dalej „funkcjonariuszem”;

2)

tryb wydawania i sprostowania świadectwa służby funkcjonariusza;

3)

wzór formularza świadectwa służby funkcjonariusza.

§ 2.

1.

W świadectwie służby podaje się dane dotyczące:

1)

okresu służby i zatrudnienia w Kancelarii Sejmu na stanowiskach w Straży Marszałkowskiej;

2)

zajmowanego ostatnio stanowiska;

3)

podstawy prawnej zwolnienia ze służby;

4)

liczby dni urlopu wypoczynkowego wykorzystanego w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek służbowy;

5)

liczby dni urlopu wypoczynkowego niewykorzystanego w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek służbowy, za które wypłacono ekwiwalent pieniężny, o którym mowa w art. 81 ustawy z dnia 26 stycznia 2018 r. o Straży Marszałkowskiej;

6)

okresu korzystania z urlopu bezpłatnego i podstawy prawnej jego udzielenia;

7)

okresu korzystania z:

a)

urlopu macierzyńskiego lub urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, podstawy prawnej jego udzielenia, wymiaru oraz części urlopu,

b)

urlopu ojcowskiego oraz wymiaru i części tego urlopu,

c)

urlopu rodzicielskiego, podstawy prawnej jego udzielenia, wymiaru oraz części urlopu,

d)

urlopu wychowawczego, podstawy prawnej jego udzielenia, wymiaru oraz części urlopu;

8)

okresu wykorzystania w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek służbowy, zwolnienia od zajęć służbowych przewidzianego w art. 188 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy   (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, 1000 i 1076);

9)

potrąceń z uposażenia na zasadach określonych w art. 96 ustawy z dnia 26 stycznia 2018 r. o Straży Marszałkowskiej.

2.

Na żądanie funkcjonariusza w świadectwie służby podaje się dane o wysokości i składnikach uposażenia oraz o uzyskanych kwalifikacjach.

§ 3.

1.

Funkcjonariuszowi zwolnionemu ze służby wydaje się świadectwo służby w dniu, w którym następuje zwolnienie. Otrzymanie świadectwa służby funkcjonariusz potwierdza własnoręcznym podpisem.

2.

Jeżeli wydanie świadectwa służby w terminie, o którym mowa w ust. 1, jest niemożliwe, świadectwo służby przesyła się funkcjonariuszowi w terminie 14 dni od dnia zwolnienia ze służby, w sposób określony w przepisach działu I rozdziału 8 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego   (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 oraz z 2018 r. poz. 149, 650 i 1544).

§ 4.

Kopię świadectwa służby przechowuje się w aktach osobowych funkcjonariusza. W uzasadnionych przypadkach Szef Kancelarii Sejmu wydaje odpis tego świadectwa na wniosek funkcjonariusza albo osoby, o której mowa w art. 82 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 2018 r. o Straży Marszałkowskiej.

§ 5.

Wzór formularza świadectwa służby jest określony w załączniku do rozporządzenia.

§ 6.

1.

Funkcjonariusz zwolniony ze służby może wystąpić do Szefa Kancelarii Sejmu z żądaniem sprostowania świadectwa służby w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.

2.

W przypadku uwzględnienia żądania sprostowania świadectwa służby Szef Kancelarii Sejmu wydaje zwolnionemu funkcjonariuszowi nowe świadectwo w terminie 14 dni od dnia, w którym otrzymał wniosek.

3.

W przypadku nieuwzględnienia żądania sprostowania świadectwa służby Szef Kancelarii Sejmu w terminie 14 dni od dnia otrzymania żądania informuje funkcjonariusza o odmowie sprostowania, podając przyczynę odmowy.

§ 7.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Załącznik   -   Świadectwo służby (wzór)