Jeżeli ogrodzenie lotniska dla samolotów ma również pełnić funkcję przeszkody fizycznej,
o której mowa w pkt 1.1.1.2 załącznika do
rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 2015/1998 z dnia 5 listopada 2015 r. ustanawiającego
szczegółowe środki w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych norm ochrony
lotnictwa cywilnego
(Dz. Urz. UE L 299 z 14.11.2015, str. 1, z późn. zm.)4)Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 334 z 22.12.2015,
str. 5, Dz. Urz. UE L 165 z 23.06.2016, str. 23, Dz. Urz. UE L 122 z 13.05.2017, str.
1, Dz. Urz. UE L 125 z 18.05.2017, str. 3 oraz Dz. Urz. UE L 10 z 13.01.2018, str.
5., to powinno ono spełniać następujące wymagania techniczne:
1)
być wykonane z metalowych paneli drucianych, paneli siatkowych lub rozciągniętej metalowej
siatki drucianej, o grubości drutu nie mniejszej niż 2,5 mm, której minimalna wysokość
powinna być nie mniejsza niż 1,8 m, nie wliczając w to umieszczonej nad nim zwyżki
wykonanej z minimum trzech rzędów drutu kolczastego lub drutu ostrzowego, zamocowanego
na stelażach w kształcie litery „V”, lub uformowanego w walec wykonany z minimum jednego
drutu kolczastego lub drutu ostrzowego; elementy ogrodzenia mogą być również wykonane
z tworzywa, którego odporność na przecinanie, zginanie, rozrywanie i łamanie jest
co najmniej taka sama jak ich metalowych odpowiedników;
2)
całkowita wysokość ogrodzenia liczona od powierzchni gruntu powinna wynosić w każdym
jego punkcie minimum 2,44 m, włącznie ze zwyżkami z drutu kolczastego lub drutu ostrzowego;
3)
odległość pomiędzy górną krawędzią metalowego panelu drucianego, panelu siatkowego
lub rozciągniętej metalowej siatki drucianej oraz dolną krawędzią zwyżki z drutu kolczastego
lub drutu ostrzowego powinna wynosić maksymalnie 200 mm;
4)
dolna krawędź metalowego panelu drucianego, panelu siatkowego lub rozciągniętej metalowej
siatki drucianej powinna być trwale zamocowana w podłożu, poprzez jej zabetonowanie
lub inne trwałe osadzenie w gruncie, lub osadzona w podmurówce;
5)
całkowita wysokość i konstrukcja bram wjazdowych i furt osobowych będących integralną
częścią ogrodzenia powinna spełniać wymagania określone w pkt 1-3;
6)
przebieg ogrodzenia, w celu zapewnienia jego optymalnego monitorowania i maksymalnego
ograniczenia obszarów niemożliwych do obserwowania podczas patrolowania ogrodzenia,
powinien być wytyczony w miarę możliwości po liniach prostych;
7)
wokół ogrodzenia, w celu zapewnienia możliwości jego skutecznego obserwowania i patrolowania,
powinna być zapewniona całkowicie wolna przestrzeń o szerokości minimum 3 m po jego
obu stronach;
8)
wokół ogrodzenia powinny być umieszczone w odstępach nie większych niż 100 m prostokątne
tablice informacyjne, o wymiarach 300 mm na 600 mm, koloru białego z czerwoną obwolutą,
wykonane z tworzywa sztucznego lub aluminium, zawierające napis o treści: „TEREN LOTNISKA
- WSTĘP SUROWO WZBRONIONY!”; grubość liter, wysokość i odstępy pomiędzy wierszami
powinny wynosić odpowiednio: 8 mm, 60 mm i 40 mm; nie naruszając powyższych postanowień,
dopuszcza się zamieszczenie na tych tablicach angielskiego tłumaczenia wyżej wymienionego
tekstu o treści: „AERODROME AREA - ACCESS STRICTLY FORBIDDEN”, z możliwością odpowiedniego
powiększenia wielkości tablicy informacyjnej;
9)
wokół ogrodzenia, po jego wewnętrznej stronie, powinna być poprowadzona droga patrolowa,
pozwalająca na systematyczne dokonywanie jego oglądu z pojazdu samochodowego.