Rozporządzenie Ministra Finansówz dnia 15 października 2018 r.w sprawie zgłoszenia o nabyciu własności przedsiębiorstwa 1)Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 92).

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 4b ust. 4 ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn   (Dz. U. z 2018 r. poz. 644 i 1629) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa:

1)

wzór zgłoszenia o nabyciu własności przedsiębiorstwa lub udziału w nim;

2)

zakres danych zawartych w zgłoszeniu o nabyciu własności przedsiębiorstwa.

§ 2.

Określa się wzór zgłoszenia o nabyciu własności przedsiębiorstwa, stanowiący załącznik do rozporządzenia.

§ 3.

Zgłoszenie o nabyciu własności przedsiębiorstwa zawiera następujące dane:

1)

datę nabycia;

2)

datę powstania obowiązku podatkowego;

3)

miejsce i cel składania zgłoszenia;

4)

dane identyfikacyjne i aktualny adres zamieszkania podatnika obowiązanego do złożenia zgłoszenia;

5)

dane identyfikacyjne i ostatni adres zamieszkania spadkodawcy;

6)

tytuł i przedmiot nabycia oraz wielkość nabytego udziału w przedsiębiorstwie;

7)

rodzaj dokumentu potwierdzającego nabycie;

8)

dane dotyczące rzeczy lub praw majątkowych wchodzących w skład nabytego przedsiębiorstwa, w tym ich wartość rynkową;

9)

podpis nabywcy (pełnomocnika).

§ 4.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 25 listopada 2018 r.
1)
Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 92).

Załącznik   -   SD-ZP: Zgłoszenie o nabyciu własności przedsiębiorstwa (wzór)