|
Energia
|
Wydobywanie kopalin
|
Incydent dotyczący wydobywania kopalin
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent doprowadził
do przerwania wydobycia na okres dłuższy niż 72 godziny;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: incydent spowodował co najmniej
jedną z poniżej wymienionych okoliczności:
|
|
|
|
|
a)
śmierć człowieka,
|
|
|
|
|
b)
ciężki uszczerbek na zdrowiu,
|
|
|
|
|
c)
inny niż ciężki uszczerbek na zdrowiu więcej niż jednej osoby,
|
|
|
|
|
d)
straty finansowe przekraczające 250 tys. zł.
|
|
|
Energia elektryczna
|
Incydent dotyczący pokrycia zapotrzebowania o zasięgu lokalnym
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: utrata na co najmniej
3 minuty zasilania odbiorców w wysokości powyżej 10% rzeczywistego zapotrzebowania
systemu w okresie poprzedzającym incydent;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący pokrycia zapotrzebowania o zasięgu krajowym
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: utrata, na co najmniej
3 minuty, zasilania odbiorców w wysokości powyżej 10% rzeczywistego zapotrzebowania
systemu w okresie poprzedzającym incydent;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący sieci przesyłowej
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: awaryjne, równoczesne wyłączenie
co najmniej dwóch elementów sieci przesyłowej powodujące:
|
|
|
|
|
a)
istotne pogorszenie warunków pracy systemu lub
|
|
|
|
|
b)
ograniczające zdolności wymiany transgranicznej lub
|
|
|
|
|
c)
ogłoszenie przez Operatora Systemu Przesyłowego stanu zagrożenia systemu przesyłowego
lub stanu zaniku zasilania lub stanu odbudowy systemu zgodnie z klasyfikacją stanów
systemu określoną w art. 18 rozporządzenia Komisji (UE) 2017/1485 z dnia 2 sierpnia
2017 r. ustanawiającego wytyczne dotyczące pracy systemu przesyłowego energii elektrycznej
(Dz. Urz. UE L 220 z 25.08.2017, str. 1).
|
|
|
|
Incydent dotyczący modułów wytwarzania energii
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: trwające powyżej 15 minut:
|
|
|
|
|
a)
równoczesne, nieplanowane wyłączenie co najmniej dwóch modułów wytwarzania energii
w jednej elektrowni o sumarycznej mocy powyżej 400 MW brutto lub
|
|
|
|
|
b)
równoczesne, nieplanowane ograniczenie mocy lub wyłączenie modułów wytwarzania energii
w łącznej wielkości mocy powyżej 1500 MW brutto;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący urządzeń i narzędzi wykorzystywanych do monitorowania i sterowania
pracą systemu
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: utrata jednego z następujących
urządzeń lub narzędzi wykorzystywanych w czasie rzeczywistym, przy jednoczesnym braku
dostępności urządzeń i narzędzi podstawowych i rezerwowych:
|
|
|
|
|
a)
środków łączności dyspozytorskiej, przez okres co najmniej 1 godziny, lub
|
|
|
|
|
b)
systemów zdalnego sterowania urządzeniami stacyjnymi i źródłami wytwórczymi przez
okres powyżej 15 minut, lub
|
|
|
|
|
c)
systemów monitorowania pracy systemu (w tym estymacji stanu systemu) przez okres
powyżej 15 minut, lub
|
|
|
|
|
d)
narzędzi wykorzystywanych do oceny bezpieczeństwa pracy systemu przez okres powyżej
15 minut, lub
|
|
|
|
|
e)
systemów klasy „smart metering” w przypadku braku możliwości pozyskania danych z
co najmniej 30% planowanych do odczytu układów pomiarowych, przez okres powyżej 48
godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
Ciepło
|
Incydent dotyczący wytwarzania ciepła
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent doprowadził
do przerwania wytwarzania ciepła na okres dłuższy niż 24 godziny;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: incydent spowodował co najmniej
jedną z poniżej wymienionych okoliczności:
|
|
|
|
|
a)
śmierć człowieka,
|
|
|
|
|
b)
ciężki uszczerbek na zdrowiu,
|
|
|
|
|
c)
inny niż ciężki uszczerbek na zdrowiu więcej niż jednej osoby,
|
|
|
|
|
d)
straty finansowe przekraczające 250 tys. zł.
|
|
|
|
Incydent dotyczący obrotu lub przesyłania lub dystrybucji ciepła
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent doprowadził
do przerwania przesyłania lub dystrybucji ciepła na dłużej niż 24 godziny;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: incydent spowodował co najmniej
jedną z poniżej wymienionych okoliczności:
|
|
|
|
|
a)
śmierć człowieka,
|
|
|
|
|
b)
ciężki uszczerbek na zdrowiu,
|
|
|
|
|
c)
inny niż ciężki uszczerbek na zdrowiu więcej niż jednej osoby,
|
|
|
|
|
d)
straty finansowe przekraczające 250 tys. zł.
|
|
|
Ropa naftowa i Gaz
|
Incydent dotyczący przesyłu ropy naftowej i paliw ciekłych
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent skutkuje niemożliwością
terminowego i w ilościach nominowanych dostarczania i przesyłu ropy naftowej, przez
okres dłuższy niż 20 godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: niekontrolowany wyciek ropy
naftowej lub innych substancji niebezpiecznych do atmosfery lub gruntu.
|
|
|
|
Incydent dotyczący produkcji, wydobywania, wytwarzania paliw ciekłych, magazynowania
ropy naftowej, przeładunku ropy naftowej, magazynowania paliw ciekłych, przeładunku
paliw ciekłych, obrotu paliwami ciekłymi i obrotu paliwami ciekłymi z zagranicą, wytwarzania
paliw syntetycznych
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową:
|
|
|
|
|
incydent skutkuje zakłóceniem w produkcji lub rafinacji lub w funkcjonowaniu urządzeń
przetwarzających lub magazynowaniu i przesyłaniu ropy naftowej, dłuższym niż 20 godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora:
|
|
|
|
|
a)
znacząca utrata integralności stacji, lub
|
|
|
|
|
b)
utrata ochrony stacji przeciwko efektom eksplozji, lub
|
|
|
|
|
c)
utrata stacji utrzymania w przypadku instalacji mobilnych, lub
|
|
|
|
|
d)
niekontrolowany wyciek ropy naftowej lub innych substancji niebezpiecznych do atmosfery
lub gruntu.
|
|
|
|
Incydent dotyczący wytwarzania paliw gazowych, przesyłania paliw gazowych, dystrybucji
paliw gazowych, obrotu paliwami gazowymi lub obrotu gazem ziemnym z zagranicą, magazynowania
paliw gazowych, skraplania lub regazyfikacji LNG lub sprowadzania i wyładunku LNG
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent skutkuje niemożliwością
prawidłowego dostarczania i przesyłu gazu ziemnego w okresie co najmniej 24 godzin
lub zakłóceniem w produkcji lub w funkcjonowaniu urządzeń przetwarzających lub magazynowaniu
lub przesyłaniu gazu ziemnego, przez okres dłuższy niż 20 godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora:
|
|
|
|
|
a)
nieplanowany wyciek gazu lub innych substancji niebezpiecznych, niezależnie od
|
|
|
|
|
tego czy doszło do zapłonu, stanowiący bezpośrednie niebezpieczeństwo:
|
|
|
|
|
- utraty życia lub spowodowania uszczerbku na zdrowiu lub
|
|
|
|
|
- wyrządzenia szkody w wielkich rozmiarach, lub
|
|
|
|
|
b)
niekontrolowane obniżenie lub wzrost ciśnienia w sieci gazowej, lub
|
|
|
|
|
c)
zatrzymanie pracy tłoczni gazu lub stacji gazowej, lub
|
|
|
|
|
d)
niekontrolowane zamknięcie lub otwarcie armatury na obiektach sieci gazowej.
|
|
|
Dostawy i usługi dla sektora energii
|
Incydent dotyczący dostaw systemów, maszyn, urządzeń, materiałów, surowców oraz świadczenia
usług na rzecz sektora energii
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową:
|
|
|
|
|
a)
incydent skutkuje zakłóceniem w produkcji paliw ciekłych lub rafinacji paliw ciekłych,
lub w funkcjonowaniu urządzeń przetwarzających paliwa ciekłe, lub przeładunku paliw
ciekłych, lub obrocie paliwami ciekłymi, lub obrocie paliwami ciekłymi z zagranicą,
lub wytwarzaniu paliw syntetycznych, lub magazynowaniu i przesyłaniu ropy naftowej,
w okresie dłuższym niż 4 godziny, lub
|
|
|
|
|
b)
incydent skutkuje przerwą w dostawie energii elektrycznej do systemu przesyłowego
ropy naftowej przez okres powyżej 8 godzin, lub
|
|
|
|
|
c)
incydent skutkuje przerwą w dostawie energii elektrycznej do systemu magazynowego
ropy naftowej przez okres powyżej 8 godzin, lub
|
|
|
|
|
d)
incydent skutkuje przerwą w świadczeniu usług w transporcie kolejowym i samochodowym
(cysterny kolejowe i autocysterny) przez okres powyżej 24 godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący utrzymywania rezerw strategicznych lub zapasów agencyjnych ropy
naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent skutkuje przerwaniem
realizacji procesu udostępniania rezerw strategicznych lub uwalniania zapasów agencyjnych
ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego na czas dłuższy niż 4 godziny;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący postępowania z odpadami promieniotwórczymi
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: minimum
200 użytkowników, od których odbiera się odpady promieniotwórcze;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: terytorium całego kraju;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: incydent skutkuje bezpośrednim
niebezpieczeństwem spowodowania uszczerbku na zdrowiu lub długotrwałym skażeniem środowiska.
|
|
Transport
|
Transport lotniczy
|
Incydent dotyczący transportu lotniczego pasażerskiego
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową:
|
|
|
|
|
nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora:
|
|
|
|
|
a)
przerwanie realizacji usług przez przewoźnika lotniczego na czas dłuższy niż 2 godziny
lub
|
|
|
|
|
b)
uszkodzenie statku powietrznego lub systemów informacyjnych kluczowych dla jego sterowania
i funkcjonowania lub
|
|
|
|
|
c)
incydent spowodował śmierć lub uszczerbek na zdrowiu ludzi.
|
|
|
|
Incydent dotyczący transportu lotniczego towarów
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora:
|
|
|
|
|
a)
przerwanie realizacji usług przez przewoźnika lotniczego na czas dłuższy niż 2 godziny
lub
|
|
|
|
|
b)
uszkodzenie statku powietrznego lub systemów informacyjnych kluczowych dla jego sterowania
i funkcjonowania lub
|
|
|
|
|
c)
incydent spowodował śmierć lub uszczerbek na zdrowiu ludzi.
|
|
|
|
Incydent dotyczący podmiotu o statusie zarejestrowanego agenta
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora:
|
|
|
|
|
a)
przerwanie realizacji procesu kontroli bezpieczeństwa przez zarejestrowanego agenta
na czas dłuższy niż 2 godziny lub
|
|
|
|
|
b)
zakłócenie wykonywania usług przekazu informacji o statusie ochrony nadanym przesyłce
na czas dłuższy niż 2 godziny.
|
|
|
|
Incydent dotyczący dostępności obsługi naziemnej
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: incydent doprowadził do braku
dostępności usługi wykonywanej przez agenta obsługi naziemnej na czas dłuższy niż
2 godziny lub doprowadził do braku dostępności usług kluczowych wykonywanych przez
inne podmioty w podsektorze.
|
|
|
|
Incydent dotyczący zarządzającego lotniskiem
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora:
|
|
|
|
|
a)
zakłócenie wykonywania operacji lotniczych na czas dłuższy niż 2 godziny lub
|
|
|
|
|
b)
incydent spowodował śmierć lub uszczerbek na zdrowiu ludzi lub
|
|
|
|
|
c)
incydent doprowadził do braku dostępności usług kluczowych wykonywanych przez inne
podmioty w podsektorze.
|
|
|
|
Incydent dotyczący instytucji zapewniającej służby żeglugi powietrznej
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: incydent doprowadził do zakłócenia
systemu zarządzania ruchem lotniczym i ograniczenia przepustowości przestrzeni powietrznej
o co najmniej 30%.
|
|
|
Transport kolejowy
|
Incydent dotyczący konstrukcji rozkładu jazdy pociągów
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: brak możliwości konstrukcji
rozkładów jazdy pociągów wynikający z:
|
|
|
|
|
a)
awarii oprogramowania powyżej 12 godzin lub
|
|
|
|
|
b)
braku zasilania energetycznego powodującego niedostępność usługi powyżej 2 godzin
lub
|
|
|
|
|
c)
awarii sieci teleinformatycznych powyżej 12 godzin.
|
|
|
|
Incydent dotyczący jazdy pociągów
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: brak możliwości uruchomienia
pociągów i prowadzenia ruchu kolejowego spowodowany brakiem możliwości konstrukcji
rozkładu jazdy powyżej 2 godzin.
|
|
|
|
Incydent w transporcie kolejowym pasażerskim
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora:
|
|
|
|
|
a)
przerwanie realizacji usług przez przewoźnika na czas dłuży niż 2 godziny lub
|
|
|
|
|
b)
uszkodzenie systemów informacyjnych kluczowych dla sterowania i funkcjonowania pojazdu
szynowego.
|
|
|
|
Incydent w transporcie kolejowym towarów
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora:
|
|
|
|
|
a)
przerwanie realizacji usług przez przewoźnika na czas dłuższy niż 6 godzin lub
|
|
|
|
|
b)
uszkodzenie systemów informacyjnych kluczowych dla sterowania i funkcjonowania pojazdu
szynowego.
|
|
|
Transport wodny
|
Incydent dotyczący armatorów w transporcie morskim pasażerów podczas żeglugi
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: incydent spowodował
uszkodzenie systemów informacyjnych kluczowych dla sterowania i funkcjonowania statku,
powodujące zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzkiego, środowiska naturalnego albo
mienia.
|
|
|
|
Incydent dotyczący armatorów w transporcie morskim pasażerów podczas cumowania
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent spowodował brak
możliwości świadczenia usługi kluczowej na czas dłuższy niż 48 godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący armatorów w transporcie morskim towarów podczas żeglugi
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: incydent spowodował
uszkodzenie systemów informacyjnych kluczowych dla sterowania i funkcjonowania statku,
powodujące zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzkiego, środowiska naturalnego albo
mienia.
|
|
|
|
Incydent dotyczący armatorów w transporcie morskim towarów podczas cumowania
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent spowodował brak
możliwości świadczenia usługi kluczowej w czasie dłuższym niż 48 godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący armatorów w transporcie wodnym śródlądowym pasażerskim
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: co
najmniej 30% pasażerów transportu pasażerskiego żeglugi śródlądowej rocznie określonych
na podstawie danych GUS z roku poprzedniego;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent spowodował brak
dostępu do systemu teleinformatycznego na czas dłuższy niż 72 godziny;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący armatorów w transporcie wodnym śródlądowym towarów
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent spowodował brak
dostępu do systemu teleinformatycznego w czasie dłuższym niż 72 godziny;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący funkcjonowania organów zarządzających portami
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent spowodował brak
możliwości świadczenia usługi kluczowej przez czas dłuższy niż 12 godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący bezpieczeństwa organów zarządzających portami
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: incydent spowodował
uszkodzenie systemów informacyjnych kluczowych dla funkcjonowania portu, powodujące
niedostępność portu lub ograniczoną dostępność portu.
|
|
|
|
Incydent dotyczący funkcjonowania organów zarządzających obiektami portowymi
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent spowodował brak
możliwości świadczenia usługi kluczowej przez czas dłuższy niż 12 godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący bezpieczeństwa organów zarządzających obiektami portowymi
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: incydent spowodował
uszkodzenie systemów informacyjnych kluczowych dla funkcjonowania obiektu portowego,
powodujące zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzkiego, środowiska naturalnego lub
mienia albo dla funkcjonowania portu.
|
|
|
|
Incydent dotyczący funkcjonowania podmiotów prowadzących na terenie portu działalność
wspomagającą transport morski
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent spowodował brak
możliwości świadczenia usługi kluczowej przez czas dłuższy niż 12 godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący bezpieczeństwa podmiotów prowadzących na terenie portu działalność
wspomagającą transport morski
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: incydent spowodował
uszkodzenie systemów informacyjnych kluczowych dla funkcjonowania obiektu portowego,
powodujące utrudnienia dla funkcjonowania portu.
|
|
|
|
Incydent dotyczący funkcjonowania VTS (Służba Kontroli Ruchu Statków)
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent spowodował brak
możliwości świadczenia usługi kluczowej przez czas dłuższy niż 12 godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący bezpieczeństwa VTS (Służba Kontroli Ruchu Statków)
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: incydent spowodował
uszkodzenie systemów informacyjnych kluczowych dla funkcjonowania Służby VTS, powodujące
zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzkiego, środowiska naturalnego lub mienia albo
dla funkcjonowania portu.
|
|
|
Transport drogowy
|
Incydent dotyczący zarządzania drogami
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora: incydent spowodował awarię
sygnalizacji świetlnej lub awarię innych urządzeń służących do informowania uczestników
ruchu drogowego, w wyniku których doszło do wypadku, gdzie liczba zabitych lub rannych
przekracza 11 osób.
|
|
|
|
Incydent dotyczący Inteligentnych systemów transportowych
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego podsektora:
|
|
|
|
|
a)
incydent spowodował awarię sygnalizacji świetlnej lub awarię innych urządzeń służących
do informowania uczestników ruchu drogowego, w wyniku których doszło do wypadku, gdzie
liczba zabitych lub rannych przekracza 11 osób lub
|
|
|
|
|
b)
incydent spowodował brak wpływów z tytułu opłat za przejazd drogami krajowymi, oznaczający
straty finansowe przekraczające 10 mln zł.
|
|
Bankowość i infrastruktura rynków finansowych
|
|
Incydent dotyczący funkcjonowania banków, instytucji kredytowych i infrastruktury
rynków finansowych
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora:
|
|
|
|
|
a)
szacowana strata finansowa przekracza 5 mln euro lub
|
|
|
|
|
b)
incydent będzie prowadził do naruszenia interesów osób trzecich lub
|
|
|
|
|
c)
incydent doprowadził do uruchomienia planu awaryjnego umożliwiającego przywrócenie
gotowości do pracy po wystąpieniu sytuacji nadzwyczajnej.
|
|
|
|
Incydent dotyczący transakcji
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: incydent obejmuje
25% płatności (pod względem liczby transakcji) lub 5 mln euro realizowanych przez
dany podmiot będący:
|
|
|
|
|
a)
instytucją kredytową, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 17 ustawy z dnia 29 sierpnia
1997 r.
|
|
|
|
|
- Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876, z późn. zm. 1)Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2017 r.
poz. 2361 i 2491 oraz z 2018 r. poz. 62, 106, 138, 650, 685, 723, 864, 1000, 1075,
1499 i 1629.),
|
|
|
|
|
b)
bankiem krajowym, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.
- Prawo bankowe,
|
|
|
|
|
c)
oddziałem instytucji kredytowej, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 18 ustawy z dnia
29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe,
|
|
|
|
|
d)
spółdzielczą kasą oszczędnościowo-kredytową w rozumieniu ustawy z dnia 5 listopada
2009 r. o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych (Dz. U. z 2017 r. poz.
2065, z późn. zm. 2)Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2017 r.
poz. 2486 i 2491 oraz z 2018 r. poz. 62, 106, 138, 650, 723, 771, 864, 1000, 1075,
1499, 1544 i 1629.).
|
|
|
|
Incydent dotyczący użytkowników usług płatniczych
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: incydent obejmuje
50 000 użytkowników lub 25% płatności realizowanych przez użytkowników danego podmiotu.
|
|
Ochrona zdrowia
|
|
Incydent dotyczący systemu świadczenia świadczeń gwarantowanych
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent doprowadził
do braku dostępności usługi powyżej 24 godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora:
|
|
|
|
|
a)
incydent doprowadził do braku poufności danych przetwarzanych w usłudze lub
|
|
|
|
|
b)
incydent doprowadził do braku integralności danych przetwarzanych w usłudze.
|
|
|
|
Incydent dotyczący udzielania świadczenia opieki zdrowotnej
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent doprowadził
do braku dostępności usługi powyżej 24 godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: incydent spowodował
co najmniej jedną z poniżej wymienionych okoliczności:
|
|
|
|
|
a)
śmierć człowieka,
|
|
|
|
|
b)
ciężki uszczerbek na zdrowiu,
|
|
|
|
|
c)
inny niż ciężki uszczerbek na zdrowiu więcej niż jednej osoby,
|
|
|
|
|
d)
brak poufności danych przetwarzanych w usłudze,
|
|
|
|
|
e)
brak integralności danych przetwarzanych w usłudze.
|
|
|
|
Incydent dotyczący gromadzenia i udostępniania Elektronicznej Dokumentacji Medycznej
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent doprowadził
do braku dostępności usługi powyżej 1 godziny;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora:
|
|
|
|
|
a)
incydent doprowadził do braku poufności danych przetwarzanych w usłudze lub
|
|
|
|
|
b)
incydent doprowadził do braku integralności danych przetwarzanych w usłudze.
|
|
|
|
Incydent dotyczący zarządzania danymi epidemiologicznymi
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent doprowadził
do braku dostępności usługi powyżej 2 godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora:
|
|
|
|
|
a)
incydent doprowadził do braku poufności danych przetwarzanych w usłudze lub
|
|
|
|
|
b)
incydent doprowadził do braku integralności danych przetwarzanych w usłudze.
|
|
|
|
Incydent dotyczący obrotu i dystrybucji produktów leczniczych
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent doprowadził
do braku dostępności usługi powyżej 24 godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: incydent spowodował
co najmniej jedną z poniżej wymienionych okoliczności:
|
|
|
|
|
a)
śmierć człowieka,
|
|
|
|
|
b)
ciężki uszczerbek na zdrowiu,
|
|
|
|
|
c)
inny niż ciężki uszczerbek na zdrowiu więcej niż jednej osoby,
|
|
|
|
|
d)
brak poufności danych przetwarzanych w usłudze,
|
|
|
|
|
e)
brak integralności danych przetwarzanych w usłudze.
|
|
|
|
Incydent dotyczący dowodzenia jednostkami systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: incydent doprowadził
do braku dostępności usługi powyżej 1 godziny;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: incydent spowodował
co najmniej jedną z poniżej wymienionych okoliczności:
|
|
|
|
|
a)
śmierć człowieka,
|
|
|
|
|
b)
ciężki uszczerbek na zdrowiu,
|
|
|
|
|
c)
inny niż ciężki uszczerbek na zdrowiu więcej niż jednej osoby,
|
|
|
|
|
d)
brak poufności danych przetwarzanych w usłudze,
|
|
|
|
|
e)
brak integralności danych przetwarzanych w usłudze.
|
|
Zaopatrzenie w wodę pitną i jej dystrybucja
|
|
Incydent dotyczący poboru wody
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: incydent
doprowadził do braku dostępności usługi dla co najmniej 100 000 użytkowników przez
czas dłuższy niż 8 godzin;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący uzdatniania wody
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: incydent
doprowadził do braku dostępności usługi dla co najmniej 100 000 użytkowników przez
czas dłuższy niż 8 godzin;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący dostarczania wody
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: incydent
doprowadził do braku dostępności usługi dla co najmniej 100 000 użytkowników przez
czas dłuższy niż 8 godzin;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący odprowadzania ścieków
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: incydent
doprowadził do braku dostępności usługi dla co najmniej 100 000 RLM przez czas dłuższy
niż 8 godzin;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący oczyszczania ścieków
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: incydent
doprowadził do braku dostępności usługi dla co najmniej 100 000 RLM przez czas dłuższy
niż 8 godzin;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: nie dotyczy.
|
|
Infrastruktura cyfrowa
|
|
Incydent dotyczący prowadzenia punktu wymiany ruchu internetowego (IXP)
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nieplanowany brak dostępności
usługi przez co najmniej 8 godzin;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: nie dotyczy.
|
|
|
|
Incydent dotyczący prowadzenia autorytatywnego serwera DNS
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora: nieplanowany brak
dostępności usługi powyżej 4 godzin lub nieautoryzowana zmiana w bazie danych autorytatywnego
serwera DNS.
|
|
|
|
Incydent dotyczący prowadzenia rejestru domeny najwyższego poziomu (TLD)
|
1.
liczba użytkowników, których dotyczy zakłócenie świadczenia usługi kluczowej: nie
dotyczy;
|
|
|
|
|
2.
czas oddziaływania incydentu na świadczoną usługę kluczową: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
3.
zasięg geograficzny obszaru, którego dotyczy incydent: nie dotyczy;
|
|
|
|
|
4.
inne czynniki charakterystyczne dla danego sektora lub podsektora:
|
|
|
|
|
a)
nieplanowana utrata możliwości zarządzania wpisami przez co najmniej 72 godziny lub
|
|
|
|
|
b)
nieplanowany brak dostępności serwerów DNS domeny najwyższego poziomu (TLD) powyżej
1 godziny lub
|
|
|
|
|
c)
nieautoryzowana zmiana w bazie danych serwera DNS Rejestru TLD lub
|
|
|
|
|
d)
nieautoryzowana zmiana w bazie danych Rejestru TLD.
|