|
Wiedza: zna i rozumie
|
Zakres i głębia - kompletność perspektywy poznawczej i zależności
|
W zakresie wiedzy o realizacji prac artystycznych
|
|
P6S_WG
|
podstawowe zasady dotyczące realizacji prac artystycznych związanych z kierunkiem
studiów oraz zasady dotyczące środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych
dyscyplin artystycznych
|
W7S_WG
|
szczegółowe zasady dotyczące dziedziny sztuki niezbędne do formułowania i rozwiązywania
złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych, do których jest przyporządkowany
kierunek studiów
|
|
W zakresie rozumienia kontekstu dyscyplin artystycznych
|
|
P6S_WG
|
podstawowe linie rozwojowe w historii poszczególnych dyscyplin artystycznych, reprezentatywne
dzieła z ich spuścizny oraz publikacje związane z tymi zagadnieniami
style w sztuce i związane z nimi tradycje twórcze i odtwórcze tendencje rozwojowe z zakresu poszczególnych dyscyplin artystycznych, do których jest
przyporządkowany kierunek studiów
problematykę związaną z technologiami stosowanymi w dyscyplinie artystycznej (w ujęciu
całościowym) i rozwojem technologicznym związanym z zawodem artysty danej specjalności
powiązania i zależności między teoretycznymi i praktycznymi elementami programu studiów
podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego, podstawową problematykę dotyczącą
finansowych, marketingowych i prawnych aspektów zawodu artysty danej specjalności
|
P7S_WG
|
kontekst historyczny i kulturowy poszczególnych dyscyplin artystycznych i ich związków
z innymi obszarami współczesnego życia
wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę i niezależność
wypowiedzi artystycznej
zasady tworzenia prac artystycznych i kreowania działań artystycznych o wysokim stopniu
oryginalności na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i związanych z nimi tradycjach
twórczych i odtwórczych
problematykę związaną z technologiami stosowanymi w dyscyplinie artystycznej (w ujęciu
całościowym) i rozwojem technologicznym związanym z zawodem artysty danej specjalności
wzajemne relacje między teoretycznymi i praktycznymi aspektami kierunku studiów
podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego, poszerzoną problematykę dotyczącą
finansowych, marketingowych i prawnych aspektów zawodu artysty danej specjalności
|
|
Umiejętności: potrafi
|
Wykorzystanie wiedzy - rozwiązywane problemy i wykonywane zadania
|
W zakresie umiejętności ekspresji artystycznej
|
|
P6S_UW
|
tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami
potrzebnymi do ich wyrażenia
|
P7S_UW
|
wykorzystywać wysoce rozwiniętą osobowość artystyczną do tworzenia, realizowania i
wyrażania własnych oryginalnych koncepcji artystycznych
|
|
W zakresie umiejętności realizacji prac artystycznych (sztuki muzyczne)
|
|
P6S_UW
|
biegle słuchowo rozpoznawać materiał muzyczny, zapamiętywać go i operować nim
wykonywać reprezentatywny repertuar związany z kierunkiem studiów oraz w podstawowym
zakresie interpretować utwory reprezentujące różne style muzyczne, a także przekazywać
dzieło muzyczne w pełni - jego materiał dźwiękowy, formę i zawarte w nim idee
|
P7S_UW
|
budować obszerny repertuar, pogłębiając go w obszarze związanym z kierunkiem studiów,
oraz swobodnie interpretować utwory reprezentujące różne style muzyczne i jednocześnie
doskonalić się w jednym wybranym stylu
|
|
W zakresie umiejętności realizacji prac artystycznych (sztuki plastyczne i konserwacja
dzieł sztuki)
|
|
P6S_UW
|
świadomie posługiwać się narzędziami warsztatu artystycznego w wybranych obszarach
działalności plastycznej
świadomie posługiwać się właściwą techniką i technologią w trakcie realizacji prac
artystycznych
podejmować samodzielne decyzje dotyczące projektowania i realizacji własnych prac
artystycznych
|
P7S_UW
|
podejmować samodzielnie decyzje dotyczące projektowania i realizacji prac artystycznych
wykorzystywać wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę
i niezależność wypowiedzi artystycznej oraz projektować efekty prac artystycznych
w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym
|
|
W zakresie umiejętności realizacji prac artystycznych (sztuki filmowe i teatralne)
|
|
P6S_UW
|
rozumieć istotę konstrukcji tekstu scenariusza oraz samodzielnie oceniać tekst literacki
i możliwości jego adaptacji dla filmu i teatru
rozumieć technologie realizacji widowisk filmowych, telewizyjnych i teatralnych oraz
stosować zasady i techniki adaptacji utworów literackich i ich przekształcania na
język filmowy i teatralny
|
P7S_UW
|
rozumieć istotę konstrukcji tekstu scenariusza oraz samodzielnie oceniać tekst literacki
i możliwości jego adaptacji dla filmu i teatru
rozumieć technologie realizacji widowisk filmowych, telewizyjnych i teatralnych oraz
stosować zasady i techniki adaptacji utworów literackich i ich przekształcania na
język filmowy i teatralny
|
|
W zakresie umiejętności kreacji artystycznej
|
|
|
|
P6S_UW
|
realizować własne działania artystyczne oparte na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach
wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności
|
|
|
|
W zakresie umiejętności improwizacyjnych (sztuki muzyczne, sztuki filmowe i teatralne)
|
|
P6S_UW
|
kształtować i tworzyć prezentacje w sposób umożliwiający odejście od zapisanego tekstu
muzycznego, scenariusza lub tekstu dramatu
|
P7S_UW
|
kształtować i tworzyć prezentacje w sposób umożliwiający odejście od zapisanego tekstu
muzycznego, scenariusza lub tekstu dramatu
|
|
Wykorzystanie wiedzy - rozwiązywane problemy i wykonywane zadania/ Uczenie się - planowanie
własnego rozwoju i rozwoju innych osób
|
W zakresie umiejętności warsztatowych
|
|
P6S_UW P6S_UU
|
korzystać z umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji
artystycznych oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności, umożliwiające
ciągły ich rozwój przez samodzielną pracę
|
P7S_UW P7S_UU
|
korzystać z umiejętności warsztatowych w stopniu niezbędnym do realizacji własnych
projektów artystycznych oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności,
umożliwiające ciągły ich rozwój przez samodzielną pracę
|
|
Komunikowanie się - odbieranie i tworzenie wypowiedzi, upowszechnianie wiedzy w środowisku
naukowym i posługiwanie się językiem obcym
|
W zakresie umiejętności werbalnych
|
|
P6S_UK
|
przygotowywać typowe prace pisemne i wystąpienia ustne, dotyczące zagadnień szczegółowych
związanych z kierunkiem studiów, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych
i różnych źródeł
|
P7S_UK
|
przygotowywać rozbudowane prace pisemne i wystąpienia ustne, dotyczące zagadnień szczegółowych
związanych z kierunkiem studiów, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych
i różnych źródeł
|
|
W zakresie umiejętności w zakresie publicznych prezentacji
|
|
P6S_UK
|
stosować formy zachowań związane z publicznymi prezentacjami własnych dokonań artystycznych
|
P7S_UK
|
w sposób odpowiedzialny podchodzić do publicznych wystąpień związanych z prezentacjami
artystycznymi, wykazując się umiejętnością nawiązania kontaktu z publicznością
|
|
Kompetencje społeczne: jest gotów do
|
Oceny - krytyczne podejście
|
W zakresie niezależności
|
|
|
P7S_KK
|
inspirowania i organizowania procesu doskonalenia umiejętności warsztatowych innych
osób
|
|
Rola zawodowa - niezależność i rozwój etosu
|
P6S_KR
|
samodzielnego podejmowania niezależnych prac, wykazując się umiejętnością zbierania,
analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej
argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
|
P7S_KR
|
samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób
nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych
informacji
|
|
Oceny - krytyczne podejście
|
W zakresie uwarunkowań psychologicznych
|
|
P6S_KK
|
efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego
myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, elastycznego myślenia,
adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz kontrolowania swoich
zachowań w warunkach związanych z publicznymi prezentacjami
|
P7S_KK
|
wykorzystywania w różnych sytuacjach mechanizmów psychologicznych wspomagających podejmowane
działania
|
|
Odpowiedzialność - wypełnianie zobowiązań społecznych i działanie na rzecz interesu
publicznego/ Rola zawodowa - niezależność i rozwój etosu
|
W zakresie komunikacji społecznej
|
|
P6S_KO P6S_KR
|
wypełniania roli społecznej absolwenta studiów na kierunku przyporządkowanym do dyscypliny
artystycznej
podejmowania refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych
z własną pracą i etosem zawodu
efektywnego komunikowania się i inicjowania działań w społeczeństwie oraz prezentowania
zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych
|
P7S KO P7S_KR
|
wypełniania roli społecznej absolwenta studiów na kierunku przyporządkowanym do dyscypliny
artystycznej
podejmowania refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych
z własną pracą i etosem zawodu
efektywnego komunikowania się i inicjowania działań w społeczeństwie oraz prezentowania
skomplikowanych zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych
|