Rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizjiz dnia 15 listopada 2018 r.w sprawie szczegółowych wymagań, jakie powinna spełniać karta powinności w części dotyczącej nowej istotnej usługi

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 21b ust. 13 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji   (Dz. U. z 2017 r. poz. 1414 i 2111 oraz z 2018 r. poz. 650, 915 i 1717) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Opis nowej istotnej usługi w karcie powinności zawiera:

1)

informacje ogólne dotyczące nowej istotnej usługi, w tym:

a)

nazwę, typ, charakter i czas trwania nowej istotnej usługi,

b)

cel wprowadzenia nowej istotnej usługi,

c)

wskazanie kosztu całkowitego nowej istotnej usługi z informacją o kosztach bezpośrednich, pośrednich i ogólnego zarządu w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości   (Dz. U. z 2018 r. poz. 395, 398, 650, 1629, 2212 i 2244) w kolejnych latach objętych kartą powinności,

d)

wskazanie rodzaju kosztów zaliczonych do kosztów bezpośrednich, pośrednich i ogólnego zarządu i ich wielkości związanych z nową istotną usługą, w tym kosztów działań promocyjnych, w kolejnych latach objętych kartą powinności,

e)

wskazanie wielkości nakładów inwestycyjnych niezbędnych do poniesienia z tytułu nowej istotnej usługi, w kolejnych latach objętych kartą powinności,

f)

wskazanie źródeł finansowania kosztów i nakładów inwestycyjnych związanych z nową istotną usługą, w kolejnych latach objętych kartą powinności,

g)

plan przepływów pieniężnych związanych z nową istotną usługą, w kolejnych latach objętych kartą powinności,

h)

plan rachunku wyników związanych z nową istotną usługą, w kolejnych latach objętych kartą powinności,

i)

ocenę opłacalności przedsięwzięcia, w kolejnych latach objętych kartą powinności, oraz wpływu na rentowność i płynność finansową jednostki publicznej radiofonii i telewizji,

j)

wskazanie niezbędnego zatrudnienia do realizacji nowej istotnej usługi,

k)

harmonogram wdrażania nowej istotnej usługi;

2)

analizę wartości publicznej, w tym:

a)

przewidywaną wartość publiczną nowej istotnej usługi,

b)

wskazanie zapotrzebowania społecznego na planowaną nową istotną usługę,

c)

wskazanie, że nowa istotna usługa będzie służyła demokratycznym, społecznym i kulturalnym potrzebom społeczeństwa oraz pluralizmowi mediów,

d)

zasięg nowej istotnej usługi uwzględniający jak najszerszy stopień jej dostępności dla obywateli, w tym określenie pól dystrybucji i grupy adresatów,

e)

analizę SWOT, tj. szanse, zagrożenia, mocne i słabe strony nowej istotnej usługi w odniesieniu do społeczeństwa;

3)

wpływ nowej istotnej usługi na rynek, w tym:

a)

wskazanie liczby oraz podobieństw i różnic w stosunku do istniejących podobnych usług na rynku zewnętrznym i w ramach działalności nadawcy,

b)

określenie wpływu nowej usługi na rynek właściwy.

§ 2.

Jednostka publicznej radiofonii i telewizji może przedstawić również inne niż wskazane w § 1 informacje o planowanej nowej istotnej usłudze.

§ 3.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 r.