Ustawaz dnia 9 listopada 2018 r.o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy

Art. 1.

W ustawie z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy   (Dz. U. z 2018 r. poz. 623, 1338 i 2215) po art. 44 dodaje się art. 44a w brzmieniu:
„ 

Art. 44a.

1.

Pracownik nadzorujący lub wykonujący czynności kontrolne składa pisemne oświadczenie o wykonywaniu przez osobę najbliższą:

1)

działalności gospodarczej lub

2)

czynności na podstawie stosunku pracy lub innej podstawie prawnej
- które mogą być przedmiotem kontroli prowadzonych przez organy Państwowej Inspekcji Pracy.

2.

Przez osobę najbliższą, o której mowa w ust. 1, rozumie się osoby wymienione w art. 115 § 11 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny   (Dz. U. z 2018 r. poz. 1600 i 2077).

3.

Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa się w terminie 30 dni od dnia zatrudnienia pracownika na stanowisku, o którym mowa w art. 38 ust. 2 lub 3.

4.

Pracownik nadzorujący lub wykonujący czynności kontrolne dokonuje aktualizacji oświadczenia, o którym mowa w ust. 1, w terminie 30 dni od dnia zaistnienia przyczyny zaktualizowania oświadczenia.

5.

Główny Inspektor Pracy określi, w drodze zarządzenia, wzór oświadczenia, o którym mowa w ust. 1.
 ”
 .

Art. 2.

W terminie 30 dni od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy pracownicy nadzorujący lub wykonujący czynności kontrolne zatrudnieni w Państwowej Inspekcji Pracy w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy składają oświadczenie, o którym mowa w art. 44a ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą.

Art. 3.

Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.