1a.
Karty ewidencji prowadzonej w postaci książkowej numeruje się kolejno, przeszywa oraz
oznacza danymi podmiotu prowadzącego ewidencję: jego nazwą, adresem i numerem identyfikacji
podatkowej.
1b.
Ewidencję w postaci elektronicznej prowadzi się przy wykorzystaniu programu komputerowego,
zgodnie z pisemną instrukcją obsługi tego programu, i w taki sposób, aby:
1)
umożliwiała wgląd w treść dokonywanych wpisów oraz zapewniała ochronę zapisanych informacji
przed zniszczeniem lub utratą, z zachowaniem zasad poufności, integralności i dostępności;
2)
zapewniała ochronę przed nieuprawnionym dostępem, w szczególności przez zastosowanie
mechanizmów uwierzytelniania i autoryzacji;
3)
umożliwiała wydruk wpisów i raportów z dokonanych wpisów, wraz z dokonanymi zmianami,
w porządku chronologicznym;
4)
zapewniała identyfikację osoby dokonującej zmiany w ewidencji wraz z datą dokonania
tej zmiany;
5)
uniemożliwiała usuwanie wpisów;
6)
uniemożliwiała zmianę zamieszczonych informacji bez wykrycia tego zdarzenia przez
program.
1c.
Podmiot prowadzący ewidencję w postaci elektronicznej przechowuje kopię zapisaną na
informatycznym nośniku danych w sposób zapewniający ochronę zamieszczonych informacji
przed zniszczeniem lub utratą, z zachowaniem zasad poufności, integralności i dostępności,
lub w postaci wydruku.