Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowejz dnia 14 grudnia 2018 r.w sprawie zakresu informacji z realizacji działań zawartych w planach gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy, planach zarządzania ryzykiem powodziowym i programie ochrony wód morskich 1)Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej kieruje działem administracji rządowej - gospodarka wodna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (Dz. U. poz. 2324 oraz z 2018 r. poz. 100).

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 328 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne   (Dz. U. z 2018 r. poz. 2268) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Zakres informacji przekazywanych przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, wojewodów, marszałków województw, wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast i dyrektorów urzędów morskich w rocznych sprawozdaniach z realizacji działań zawartych w:

1)

planach gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy - jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;

2)

planach zarządzania ryzykiem powodziowym - jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;

3)

programie ochrony wód morskich - jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

§ 2.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1)
Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej kieruje działem administracji rządowej - gospodarka wodna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (Dz. U. poz. 2324 oraz z 2018 r. poz. 100).

Załącznik nr 1   -   Zakres informacji przekazywanych przez państwowe gospodarstwo wodne wody polskie, wojewodów, marszałków województw, wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast i dyrektorów urzędów morskich w rocznych sprawozdaniach z realizacji działań zawartych w planach gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy1)Sprawozdanie sporządza się odrębnie dla każdego działania przewidzianego do realizacji.

I.

OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE PODMIOTU ODPOWIEDZIALNEGO ZA REALIZACJĘ DZIAŁANIA

1)

Nazwa podmiotu;

2)

Dane adresowe podmiotu:

a)

ulica,

b)

numer budynku/lokal,

c)

kod pocztowy,

d)

miejscowość;

3)

Numer telefonu podmiotu;

4)

Adres poczty elektronicznej podmiotu;

5)

Imię i nazwisko osoby sporządzającej sprawozdanie;

6)

Numer telefonu osoby sporządzającej sprawozdanie;

7)

Adres poczty elektronicznej osoby sporządzającej sprawozdanie.

II.

INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA

1.

OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA

1)

Obszar dorzecza, którego dotyczy działanie;

2)

Nazwa jednolitej/ych części wód objętej/ych działaniem;

3)

Kod jednolitej/ych części wód objętej/ych działaniem;

4)

Lokalizacja działania, a w przypadku działania o charakterze punktowym - współrzędne geograficzne w układzie WGS84;

5)

Kategoria działania;

6)

Grupa działania;

7)

Nazwa działania;

8)

Rodzaj działania (podstawowe/uzupełniające);

9)

Opis działania;

10)

Wskaźnik stopnia realizacji działania;

11)

Planowany koszt realizacji działania (w zł);

12)

Całkowity koszt realizacji działania według stanu faktycznego w podziale na lata realizacji działania (w zł);

13)

Harmonogram realizacji działania według planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza;

14)

Źródło finansowania działania (środki krajowe/środki europejskie, w tym nazwa programu, jeżeli dotyczy/inne środki - podać jakie);

15)

Kwota dofinansowania realizacji działania ze środków europejskich w podziale na lata realizacji działania;

16)

Status realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie (nierozpoczęte, w trakcie przygotowania, w trakcie realizacji, zakończone);

17)

Informacja, czy realizacja działania jest zgodna z harmonogramem realizacji działania;

18)

Informacja, czy występują opóźnienia w realizacji działania;

19)

Informacja o przyczynach opóźnień (finansowe/organizacyjne/legislacyjne/inne przyczyny - podać jakie);

20)

Informacja o podjętych działaniach zaradczych.

2.

STATUS REALIZACJI DZIAŁANIA

1)

Zaawansowanie prac w stosunku do harmonogramu realizacji działania (w %);

2)

Data rozpoczęcia realizacji działania;

3)

Termin zakończenia/przewidywany termin zakończenia realizacji działania;

4)

Opis stanu realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie;

5)

Dodatkowe uwagi.
1)
Sprawozdanie sporządza się odrębnie dla każdego działania przewidzianego do realizacji.

Załącznik nr 2   -   Zakres informacji przekazywanych przez państwowe gospodarstwo wodne wody polskie, wojewodów, marszałków województw, wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast i dyrektorów urzędów morskich w rocznych sprawozdaniach z realizacji działań zawartych w planach zarządzania ryzykiem powodziowym1)Sprawozdanie sporządza się odrębnie dla każdego działania przewidzianego do realizacji.

I.

OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE PODMIOTU ODPOWIEDZIALNEGO ZA REALIZACJĘ DZIAŁANIA

1)

Nazwa podmiotu;

2)

Dane adresowe podmiotu:

a)

ulica,

b)

numer budynku/lokal,

c)

kod pocztowy,

d)

miejscowość;

3)

Numer telefonu podmiotu;

4)

Adres poczty elektronicznej podmiotu;

5)

Imię i nazwisko osoby sporządzającej sprawozdanie;

6)

Numer telefonu osoby sporządzającej sprawozdanie;

7)

Adres poczty elektronicznej osoby sporządzającej sprawozdanie.

II.

INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA

1.

OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA

1)

Nazwa działania;

2)

Rodzaj działania (techniczne, nietechniczne);

3)

Rodzaj działania (strategiczne, buforowe);

4)

Nazwa listy;

5)

Liczba porządkowa działania z listy;

6)

Opis działania;

7)

Obszar dorzecza;

8)

Region wodny;

9)

Zlewnia planistyczna;

10)

Województwo;

11)

Powiat;

12)

Gmina;

13)

Lokalizacja działania - opis;

14)

Lokalizacja działania, a w przypadku działania o charakterze punktowym - współrzędne geograficzne w układzie WGS84;

15)

Pozostałe podmioty odpowiedzialne za realizację działania (jeżeli dotyczy);

16)

Planowany koszt realizacji działania (w zł);

17)

Planowany termin rozpoczęcia i zakończenia działania;

18)

Zaawansowanie prac w stosunku do harmonogramu realizacji działania (w %);

19)

Status realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie (nierozpoczęte, w trakcie przygotowania, w trakcie realizacji, zakończone);

20)

Informacja, czy realizacja działania jest zgodna z harmonogramem realizacji działania;

21)

Informacja, czy występują opóźnienia w realizacji działania;

22)

Informacja o przyczynach opóźnień (finansowe/organizacyjne/legislacyjne/inne przyczyny - podać jakie);

23)

Informacja o podjętych działaniach zaradczych.

2.

STATUS REALIZACJI DZIAŁANIA: Etap przygotowania

1)

Zaawansowanie prac w stosunku do harmonogramu realizacji działania (w %);

2)

Zaawansowanie wydatkowania środków (w %);

3)

Planowany koszt etapu (w zł);

4)

Planowana data rozpoczęcia etapu;

5)

Przewidywana data zakończenia etapu;

6)

Źródło finansowania.

3.

STATUS REALIZACJI DZIAŁANIA: Etap realizacji

1)

Zaawansowanie prac w stosunku do harmonogramu realizacji działania (w %);

2)

Zaawansowanie wydatkowania środków (w %);

3)

Planowany koszt etapu (w zł);

4)

Planowana data rozpoczęcia etapu;

5)

Przewidywana data zakończenia etapu;

6)

Źródło finansowania.

4.

STATUS DZIAŁANIA: Działanie zakończone

1)

Rzeczywisty termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji działania;

2)

Rzeczywisty koszt realizacji działania (w zł);

3)

Wskaźnik wzrostu kosztów rzeczywistych w stosunku do kosztów planowanych (koszty rzeczywiste/koszty planowane)x100% (w %);

4)

Dodatkowe uwagi.

5.

WSKAŹNIKI PRODUKTU

1)

Wzrost długości odcinków rzek, gdzie dostosowano ich przepustowość do warunków przepływu wód powodziowych, uzyskany w wyniku realizacji działania (w km);

2)

Przyrost długości wybudowanych wałów przeciwpowodziowych chroniących zidentyfikowane obszary o dużej wrażliwości na zagrożenie powodziowe uzyskany w wyniku realizacji działania (w km);

3)

Wzrost liczby odbudowanych obiektów przeciwpowodziowych, które utraciły swoją funkcjonalność, uzyskany w wyniku realizacji działania (w szt.);

4)

Przyrost długości zrealizowanych opasek dla ochrony brzegu morskiego uzyskany w wyniku realizacji działania (w km);

5)

Liczba zbiorników wielofunkcyjnych, dla których usprawniono zasady użytkowania dla zwiększenia rezerwy powodziowej (w szt.);

6)

Wzrost długości wzmocnionych i przebudowanych wałów przeciwpowodziowych uzyskany w wyniku realizacji działania (w km);

7)

Liczba obiektów przeciwpowodziowych, dla których przygotowano dokumentację techniczną i ekonomiczną (w szt.);

8)

Przyrost liczby regionalnych i lokalnych systemów prognozowania i ostrzegania przed powodzią uzyskany w wyniku realizacji działania (w szt.);

9)

Liczba przeszkolonych obywateli;

10)

Liczba przygotowanych w okresie sprawozdawczym operacyjnych planów przeciwpowodziowych, w tym planów ewakuacji ludności i inwentarza (w szt.);

11)

Przyrost długości odcinków rzek, dla których zapewniono dobre warunki prowadzenia akcji lodołamania i bezpiecznego odprowadzenia kry lodowej, uzyskany w wyniku realizacji działania (w km).

6.

WSKAŹNIKI REZULTATU

1)

Wzrost powierzchni terenów oddanych rzece uzyskany w wyniku realizacji działania (w ha);

2)

Wzrost powierzchni dolin rzecznych oddanych rzece przez budowę retencji polderowej uzyskany w wyniku realizacji działania (w ha);

3)

Wzrost pojemności retencji dolinowej uzyskany w wyniku realizacji działania (w mln m3);

4)

Wzrost pojemności rezerwy powodziowej uzyskany w wyniku budowy zbiorników przeciwpowodziowych w ramach realizacji działania (w mln m3).

7.

DANE DOTYCZĄCE WPŁYWU INWESTYCJI NA ŚRODOWISKO

1)

Informacja, czy dla przedsięwzięcia została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach;

2)

Informacja, czy decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach była wydana po przeprowadzeniu oceny oddziaływania na środowisko;

3)

Informacja, czy dla przedsięwzięcia zostało przeprowadzone postępowanie na podstawie art. 96 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r. poz. 2081) - w przypadku gdy decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach nie została wydana;

4)

Informacja, czy dla przedsięwzięcia dokonano zgłoszenia na podstawie art. 118 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r. poz. 1614, 2244 i 2340);

5)

Informacja, czy dla przedsięwzięcia zostało wydane zezwolenie na usunięcie drzewa lub krzewu na podstawie art. 83a ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;

6)

Informacja, czy w związku z realizacją przedsięwzięcia zostały wydane derogacje na podstawie art. 56 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;

7)

Informacja, czy w trakcie realizacji przedsięwzięcia wystąpiła konieczność zawiadomienia na podstawie art. 58 ust. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;

8)

Powierzchnia siedlisk przyrodniczych bezpośrednio zajętych na potrzeby realizacji przedsięwzięcia (km);

9)

Liczba obszarów Natura 2000, dla których uzyskano derogacje na podstawie art. 34 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;

10)

Powierzchnia obszarów chronionych, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, bezpośrednio zajętych na potrzeby realizacji przedsięwzięcia (km);

11)

Liczba jednolitych części wód, w obrębie których jest realizowane przedsięwzięcie;

12)

Liczba jednolitych części wód, dla których uzyskano derogacje na podstawie art. 66 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r. poz. 2268);

13)

Informacja, czy w związku z realizacją przedsięwzięcia zostały określone specjalne wymagania dotyczące ochrony krajobrazu;

14)

Liczba zabytków zagrożonych wskutek realizacji przedsięwzięcia;

15)

Liczba osób, które musiały zmienić miejsce zamieszkania wskutek realizacji przedsięwzięcia.
1)
Sprawozdanie sporządza się odrębnie dla każdego działania przewidzianego do realizacji.

Załącznik nr 3   -   Zakres informacji przekazywanych przez państwowe gospodarstwo wodne wody polskie, wojewodów, marszałków województw, wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast i dyrektorów urzędów morskich w rocznych sprawozdaniach z realizacji działań zawartych w programie ochrony wód morskich1)Sprawozdanie sporządza się odrębnie dla każdego działania przewidzianego do realizacji.

I.

OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE PODMIOTU ODPOWIEDZIALNEGO ZA REALIZACJĘ DZIAŁANIA

1)

Nazwa podmiotu;

2)

Dane adresowe podmiotu:

a)

ulica,

b)

numer budynku/lokal,

c)

kod pocztowy,

d)

miejscowość;

3)

Numer telefonu podmiotu;

4)

Adres poczty elektronicznej podmiotu;

5)

Imię i nazwisko osoby sporządzającej sprawozdanie;

6)

Numer telefonu osoby sporządzającej sprawozdanie;

7)

Adres poczty elektronicznej osoby sporządzającej sprawozdanie.

II.

INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA

1.

OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA

1)

Kod działania (KTM);

2)

Nazwa działania;

3)

Obszar dorzecza, którego dotyczy działanie;

4)

W przypadku działania realizowanego na lądzie:

a)

nazwa jednolitej/ych części wód objętej/ych działaniem,

b)

kod jednolitej/ych części wód objętej/ych działaniem,

c)

lokalizacja działania, a w przypadku działania o charakterze punktowym - współrzędne geograficzne w układzie WGS84;

5)

W przypadku działania innego niż realizowane na lądzie:

a)

nazwa podakwenu objętego działaniem,

b)

kod podakwenu objętego działaniem,

c)

lokalizacja działania, a w przypadku działań o charakterze punktowym - współrzędne geograficzne w układzie WGS84;

6)

Opis działania;

7)

Planowany koszt realizacji działania;

8)

Całkowity koszt realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie;

9)

Harmonogram realizacji działania według programu ochrony wód morskich;

10)

Harmonogram realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie;

11)

Źródło finansowania (środki krajowe/środki europejskie, w tym nazwa programu - jeżeli dotyczy/inne środki - podać jakie);

12)

Informacja, czy występują opóźnienia w realizacji działania;

13)

Informacja o przyczynach opóźnień (finansowe/organizacyjne/legislacyjne/inne przyczyny - podać jakie);

14)

Informacja o podjętych działaniach zaradczych.

2.

STATUS REALIZACJI DZIAŁANIA

1)

W przypadku działań innych niż działania o charakterze ciągłym:

a)

zaawansowanie prac w stosunku do harmonogramu realizacji działania (w %),

b)

data rozpoczęcia realizacji działania,

c)

przewidywany termin zakończenia realizacji działania,

d)

informacja, czy realizacja działania jest zgodna z harmonogramem realizacji działania według programu ochrony wód morskich;

2)

Opis stanu realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie;

3)

Zakładany efekt realizacji działania;

4)

Dodatkowe uwagi.
1)
Sprawozdanie sporządza się odrębnie dla każdego działania przewidzianego do realizacji.