W lokalu, w którym jest udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne
poradnictwo obywatelskie, zapewnia się:
1)
wyodrębnione pomieszczenie przeznaczone do udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej
lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego umożliwiające zachowanie
dyskrecji przy uzyskiwaniu tej pomocy przez osoby uprawnione, przy czym w przypadku
prowadzenia w lokalu nieodpłatnej mediacji, pomieszczenie wyposaża się w stół wraz
z miejscami siedzącymi dla co najmniej czterech osób;
2)
miejsce przeznaczone dla osób oczekujących na udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej
lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego;
3)
dostęp do instalacji energetycznej, telekomunikacyjnej oraz dostęp do Internetu, przy
czym w pomieszczeniu, o którym mowa w pkt 1, zapewnia się komputer z dostępem do oprogramowania
do edycji tekstów, oprogramowania umożliwiającego przesyłanie, odbieranie danych i
porozumiewanie się na odległość środkami komunikacji elektronicznej i komputerowego
systemu informacji prawnej, wraz z bazą aktów prawnych, w tym przepisów prawa powszechnie
obowiązującego, orzecznictwa i materiałów pomocniczych, z dostępem do bazy aktów prawa
miejscowego obowiązującego na obszarze danego powiatu i powiatów ościennych, w tym
gmin wchodzących w skład danego powiatu, a także dostęp do drukarki, urządzenia pozwalającego
na przenoszenie dokumentacji do postaci elektronicznej oraz do materiałów biurowych.